Outside ip lokaal benaderen

Pagina: 1
Acties:

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-02 20:40
Hallo

Toen wij KPN IPB hadden met een Experiabox kon ik lokaal ons outside ip adres (81.207...) benaderen. Nu zijn we overgestapt naar Telfort en hebben we een zelfde soort modem (SpeedTouch 780WL) zelf aangeschaft, maar nu kan ik ons outside niet meer lokaal benaderen!

Hoe kan ik dit oplossen? Of wordt dit lastig?

Verwijderd

Vaak moet je in de config van de modem aangeven dat ie van buiten af geconfigueerd/benaderd mag worden. Dan ga je namelijk via het externe adres. Als dit kan bij jou modem is het in de config te vinden, en/of in het boekje.

Of bedoel je dat je voorheen van buiten af op je FTP server of kon RDP-en doormiddel van je externe ip op te geven?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 13:36 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06

lier

MikroTik nerd

Zoek eens op NAT loopback, dat is wat je wil bereiken...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Patjuh1990
Het is gelukt met de configuratie wizard van SpeedTouch :)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het schijnt steeds meer de gewoonte te worden van providers om de routers die ze meeleveren in nat mode te zetten. Het gevolg is dat je publieke (outside) ip adres niet meer voor je eigen toepassingen bruikbaar is.

De tendens naar een bemoederende cultuur onstaat nu ook bij ISP's. UPC levert nu een Thomson docsys modem/router combinatie mee die in nat mode staat en niet eens in bridge mode gezet kan worden. :(

• lier

lier

MikroTik nerd

joopv schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:23:
Het schijnt steeds meer de gewoonte te worden van providers om de routers die ze meeleveren in nat mode te zetten. Het gevolg is dat je publieke (outside) ip adres niet meer voor je eigen toepassingen bruikbaar is.

De tendens naar een bemoederende cultuur onstaat nu ook bij ISP's. UPC levert nu een Thomson docsys modem/router combinatie mee die in nat mode staat en niet eens in bridge mode gezet kan worden. :(
Is dat niet meer dan logisch ? Er is in de loop der tijd veel meer behoefte ontstaan aan het aansluiten van meerdere machines/devices waar de provider niet voldoende IP adressen voor heeft. Tenzij nat loopback niet ondersteund wordt, anders kan je gewoon van je externe IP adres gebruik maken...maar waarom zou je dat willen ? Draai dan gewoon intern een DNS server die resolved naar interne adressen.

En je hebt het over bemoederend...kijk eens naar het aantal "besmette" pc's op Internet die oa zorgen voor je dagelijkse hoeveelheid spam. Ik denk dat de provider nog te veel toe staat (voor een overgrote meerderheid van "beperkte" gebruikers).

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
lier schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:13:
[...]Is dat niet meer dan logisch ? Er is in de loop der tijd veel meer behoefte ontstaan aan het aansluiten van meerdere machines/devices waar de provider niet voldoende IP adressen voor heeft. Tenzij nat loopback niet ondersteund wordt, anders kan je gewoon van je externe IP adres gebruik maken...maar waarom zou je dat willen ?
Omdat ik internet toepassingen wil kunnen gebruiken die niet via NAT kunnen werken. Ook al heb ik maar 1 publiek adres, dat wil nog niet zeggen dat ik zelf niet weet hoe daarmee om te gaan.

• lier

lier

MikroTik nerd

joopv schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:14:
Omdat ik internet toepassingen wil kunnen gebruiken die niet via NAT kunnen werken. Ook al heb ik maar 1 publiek adres, dat wil nog niet zeggen dat ik zelf niet weet hoe daarmee om te gaan.
Wat zijn internet toepassingen die niet via NAT kunnen werken ?
In hoeverre is port forwarding niet toereikend in jouw situatie ?

Overigens wek ik niet de suggestie dat jij het niet weet, ik denk echter wel dat een grote meerderheid (zoals ik al eerder melde) geen idee heeft wat de gevaren zijn...wellicht zelfs uPnP een zegen vinden !

Maar laten we niet te veel offtopic gaan !

Patjuh, alles werkt naar tevredenheid ?

• Patjuh1990
Ja alles werkt hier zoals ik het wou hebben :)
Pagina: 1