8-pair STP installatiekabel, waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben op zoek naar STP (minimaal Cat.6) installatiekabel met 8-paar (dus 8 x 2 = 16 aders) die door een standaard PVC-buis getrokken kan worden. Ik heb al een rol met 4-paar STP maar daar krijg ik met geen mogelijkheid twee kabels door dezelfde buis. Zelfs met lubricatie loopt het bij de eerste bocht vast.

Ik heb dus een kabel nodig die dus 8 paren in één kabel heeft. Ze bestaan, want ik vond deze pagina met specs van een Cat.8 kabel met 8 paren, maar ik kan geen leverancier vinden voor een dergelijke kabel. Weet iemand waar een 8-pair STP kabel te verkrijgen is?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Cat6 is toch UTP?

• ari3
  • Niet online
Ja, volgens de spec wel. Wat ik bedoel is dat ik een kabel moet hebben die minimaal Cat.6 is én STP is zodat Gigabit ook over lange afstanden nog goed werkt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

CAT5 en CAT6 is er zowel in UPT, FTP en STP. De U, F en S geven de mate van shielding aan:

U = unshielded. (geen shielding)
F = Foiled. (lichte shielding)
S = Shielded. (zwaardere shielding)

De maximale afstand welke met CAT bekabeling afgelegd kan en mag worden zonder een repeater is zover ik weet 100 Meter. Wanneer de kabel langer moet zijn zal er een reapeter tussen moeten die het signiaal omhoog brengt. Overigens eenrepeater kan ook een switch zijn.

Daarbij twee CAT6 (of CAT5) STP kabels door (waarschijnlijk) een 16mm buis trekking gaat wel lukken, mits je de bochten zeer ruim hebt gemaakt. (ik spreek uitervaring) O, en een glijmiddel is wel aan te raden. Overigens gebruik absoluut geen flexsiebele buis om de bochten te maken, want dan kun je het vergeten.

In iedergeval als je voor CAT6 STP kiest dan heb je nu eenmaal een dikkere en stuggere kabel vanwege de dikkere shielding, daar valt nu eenmaal weinig aan te doen of je moet terug grijpen op FTP.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ari3
  • Niet online
_Dune_ schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:17:
In iedergeval als je voor CAT6 STP kiest dan heb je nu eenmaal een dikkere en stuggere kabel vanwege de dikkere shielding, daar valt nu eenmaal weinig aan te doen of je moet terug grijpen op FTP.
Dat het stugger is heb ik gemerkt. Twee door één buis lukt dus ook niet, maar één kabel met 16-aders (8 paren) kan wel vandaar ook mijn vraag waar ik die kan kopen.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:49
Hoe probeer je die er eigenlijk door te duwen ?

Toch met een trekveer mag ik hopen ?

Gebruik je geen trekveer: trekveer gebruiken, en dan kan je er wel 2 STP-kabels doortrekken...

Of anders: eerst een soepele kabel er door duwen (met of zonder trekveer, dat laat ik aan jou), en dan als er een soepel kabel in zit, gewoon de 2 STP-kabels er aan vast-pitsen met een klem of gewoon goed vast-tapen, en dan die soepele kabel er uittrekken, dan komen automagisch die 2 STP's er door

[ Voor 80% gewijzigd door HyperBart op 15-10-2008 15:21 ]

Pagina: 1