• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie:

1. Externe co-located server (hierna genoemd EXTERN) die Server 2008 Standard draait met Exchange 2008 Edge Server en een webservertje. Zit niet in een domein. IP van deze server op het VPN is *.10.
2. Interne server (hierna genoemd INTERN) die Server 2003 R2 Standard draait met Exchange 2008 Hub en wat andere zooi. Deze server hangt in een domein en zit achter een (ook 2003 R2) gateway. IP van deze server op het VPN is *.200.

EXTERN draait een RAS server en met INTERN connect ik daarheen. Werkt allemaal prima, ik kan 2 kanten op pingen en Exchange EdgeSync't vrolijk. Nu wil ik echter met SyncToy de data van de websites gesynchroniseerd houden tussen de 2 servers (o.a. zodat het op INTERN wordt meegenomen met de tape backup).
Echter als ik probeer een share te benaderen op EXTERN vanaf INTERN of andersom wil dit niet lukken. EXTERN geeft een "Unspecified error" na enige tijd wachten, INTERN zegt gewoon "Windows cannot find '\\*.10'.".

Ik heb al van alles geprobeerd, bijvoorbeeld met smbclient van cygwin connecten vanaf EXTERN naar INTERN, dit werkt wel. Andersom niet, maar dat is even niet belangrijk (het moet uiteindelijk toch vanaf EXTERN -> INTERN gaan werken). Ik heb de firewall helemaal gecontroleerd op EXTERN, zou allemaal goed moeten zijn (allow all op de scope van het VPN), INTERN heeft geen firewall. Ik heb de share geprobeerd te benaderen op IP en host, allebei hetzelfde resultaat.

Ik zit met de handen in het haar, iemand die dit bekend voorkomt of ideeën heeft wat ik nog meer kan proberen/controleren?

Verwijderd

Een 2008 server met Exchange 2008 ? (bestaat niet) die niet in het domein hangt? Dit is natuurlijk vragen om problemen. Misschien kan je je verhaal wat toelichten, bij voorkeur met een tekening?

Verwijderd

Meph,

Hij bedoelt voor 99% zeker Exchange 2007 :)
In Exch 2007 heb je de edge transport role waarbij het niet nodig is van de machine in het domein te zetten. Meer nog, dit wordt zelfs afgeraden...

Radiant,

Welke IP ranges en subnetten gebruik je voor beide servers?

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Topicstarter
Ik heb het inmiddels al "opgelost" door rsync (DeltaCopy) te gebruiken ipv. SyncToy. Werkt goed dus ik laat het maar zo.
Exchange versie is inderdaad 2007 (typo), en het is inderdaad een Edge Server die niet in een domein hoeft :)