Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista hangt tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een laptop aangeschaft, een HP DV-7 1010ED. Nu stond er natuurlijk zoals gewoonlijk een hele stoot hp rommel op geinstalleerd en dat wil ik er zo snel mogelijk vanaf hebben.

Ik wilde vista opnieuw installeren,geformatteerd en booten gaat prima en hij installeerd tot ongeveer 60%, dan blijft hij hangen, heb hem de hele nacht aan laten staan. Volgende dag zwart scherm met alleen muis zichtbaar, kan verder niets doen,alleen muis bewegen. Comp opnieuw opgestart en bij het laad scherm van vista happert hij al, het blokje wat van links naar rechts verschuifd hoort soepel te lopen maar deze schokt, daar blijft hij dan ook op hangen, ongeveer 20 minuten laten staan en nog steeds dit laad scherm met stotterend laadbalkje.

Nou heb ik redelijk ervaring met computers, maar dit ben ik nog niet tegengekomen.
Heb het daarna nog een keer geprobeerd, hele installatie opnieuw, zelfde verhaal.

specs :

AMD Turion 64 X2 Dual Core - QL-60
Kloksnelheid 1900 MHz
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium Edition
intern geheugen 2048 MB DDR2
Max. intern geheugen 4096 MB
OpslagmediaHarde schijf 250 GB (5400 RPM, Serial ATA)

iemand een idee?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
Recovery draaien zodat de default Vista er weer op komt en dan gewoon de apps verwijderen? Zoveel troep levert HP niet mee in vergelijking met toshiba ofzo ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is een optie, maar toch zou het mogelijk moeten zijn om een schone installatie van vista erop te zetten toch? daarmee draai ik een beetje om het probleem heen ipv het op te lossen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Deze even doornemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Wellicht is het een hardwareprobleem. Heb je trouwens een originele cd + licentie, of zit je met brakke installatiecd van een torrent o.i.d. te werken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik idd een installatiecd gedownload met torrents, heeft al meerdere malen prima gewerkt op andere laptops. originele cd heb ik er niet bij gekregen.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 18:49

SaN

Misschien is je CD gewoon beschadigd, heb ik ook wel is gehad.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:49:
Ik gebruik idd een installatiecd gedownload met torrents, heeft al meerdere malen prima gewerkt op andere laptops. originele cd heb ik er niet bij gekregen.
Dan zal daar het probleem zitten. Misschien dat die laptop iets van drivers nodig heeft om door de setup te komen, in de recovery image van de laptop zitten die dan wel ingebakken, maar niet in jouw versie.

Ik zou ook gewoon voor de optie kiezen om de originele installatie te ontdoen van software die je niet wil gebruiken, dan heb je in ieder geval geen gezeur met half werkende installatie e.d.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:52:
[...]

Dan zal daar het probleem zitten. Misschien dat die laptop iets van drivers nodig heeft om door de setup te komen, in de recovery image van de laptop zitten die dan wel ingebakken, maar niet in jouw versie.

Ik zou ook gewoon voor de optie kiezen om de originele installatie te ontdoen van software die je niet wil gebruiken, dan heb je in ieder geval geen gezeur met half werkende installatie e.d.
Ja dat zou opzich kunnen, alleen heeft de geen die mijn laptop heeft geformateerd ook de recovery partitie geformatteerd..heel wijs. Die heb ik wel nodig om de originele installatie weer te installeren lijkt me toch?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:56:
[...]

Ja dat zou opzich kunnen, alleen heeft de geen die mijn laptop heeft geformateerd ook de recovery partitie geformatteerd..heel wijs. Die heb ik wel nodig om de originele installatie weer te installeren lijkt me toch?
Dan heb je wel een probleem ja 8)7 Niet zo slim :P Maar vaak kan je wel via de fabrikant om een recovery disk vragen of ze die naar je opsturen.
lier schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:11:
[...]

Voor niets gaat de zon op... ;)
Ik heb ook nergens gezegd dat ze het gratis gaan opsturen, alleen dat het vaak wel kan.

[ Voor 20% gewijzigd door Haan op 15-10-2008 13:12 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Haan schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:05:
Dan heb je wel een probleem ja 8)7 Niet zo slim :P Maar vaak kan je wel via de fabrikant om een recovery disk vragen of ze die naar je opsturen.
Voor niets gaat de zon op... ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar je hebt geen licentie voor Ultimate, dus? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1