[vmware] VMWare Server 2.0 console?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb zojuist VMware Server 2.0 geinstalleerd, maar ik merk dat er alleen een web-interface bij zit. Het probleem is alleen dat die echt onwerkbaar is. Ik krijg bijna geen informatie over VM's, en als ik er een probeer op te starten, dan lukt dat wel, maar blijft het scherm verder leeg. Hij begint niet eens met een bios-scherm. Er gebeurt gewoon niks, behalve dat de VM op de achtergrond netjes gestart wordt. Verder krijg ik ook niet de informatie over de server (pc eigenlijk) waar de boel op draait, dus als ik links op de computernaam klik. Leeg scherm weer. Daarnaast ook nog eens vreselijk gezeik met certificaten: als ik de https-versie van de landingspagina open, krijg zeker 6 keer de vraag of ik een certificaat wil accepteren (want het is geen trusted certificaat).

Kortom, een vreselijke bagger-interface vergeleken met de console van 1.0.x. Wat ik dus zoek, is zo'n zelfde interface die gewoon een windows-applicatie is. Sowieso VM's in een browser draaien is gewoon te raar, het klopt niet. Maargoed, die console kan ik op de homepage van vmware.com dus niet meer vinden. VMWare Server Console heette dat toen.

Heeft iemand een idee waar ik een degelijke grafische console applicatie voor VMWare Server 2.0 vandaan kan halen?

日本!🎌

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 13:24
Het scherm van de console blijft niet leeg, maar je moet een apart console opstarten. Als je naar de console pagina toe gaat en de VM is gestart, dan staat er een vmware icoon met twee vierkanten. Als je daar op klikt, opent er een JavaVM scherm waarin (het duurt een paar seconden) de console wordt getoond.

Naast de HTTPS variant, is 'ie ook gewoon met HTTP te benaderen. Wel een andere poort geloof ik. Kijk even in je Start menu, daar staat geloof ik ook een icoontje voor de -S variant.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-10-2025
Verder staat er bij de vm informatie ook een link met 'Create Shortcut' die een link direct naar het java console venster op je desktop kan plaatsen. Hoef je ook niet eerst door de web interface als je regelmatig bij je vm's wil.

40D | 8 | 50 | 100 | 300

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nouja, die java applet verschijnt bij mij dus niet... en ik heb echt Java geinstalleerd.

En bij de VM informatie staat misschien wel een shortcut, maar ik krijg dus geen VM informatie. Zoals ik al zei: een leeg scherm, alleen linkerkant en header staat iets in.

日本!🎌

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 13:24
Draaien alle VMware services?
Beveiligingsinstellingen van je browser?
Wordt je browser ondersteund?
Event log?

Overigens in antwoord op je vraag. Volgens mij biedt VMware die niet en zal die ook niet terugkomen. Ze hebben ervoor gekozen om het voortaan zo te doen vziw.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:41
Je kan je server beheren met de infrastructure client. Maar ik vind het allemaal maar een omslachtige manier van het beheren van een vmware server.
Pagina: 1