Een accesspoint als 'client' van een andere accesspoint.

Pagina: 1
Acties:

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Allen,

Ik heb de volgende situatie:

Internet -> modem -> accesspoint

Aan deze accesspoint zitten nu over het algemeen 2 laptops en 1 computer gekoppeld.

Nu heb ik ook een TV, HD-Recorder, Blu-ray speler die allen een netwerk aansluiting hebben die geen wireless is. Deze wil echter wel op het wireless netwerk aan laten sluiten. Nu heb ik op verscheidene plekken gelezen dat het mogelijk is om bijvoorbeeld deze apparaten aan te laten sluiten op een access point (die bijvoorbeeld 5 netwerk poorten heeft), en deze als client te koppelen aan de 'hoofd' access point.

Mijn 'hoofd accesspoint' is een WRT54G, en ik wil bijvoorbeeld nog een WRT54G eraan koppelen.

Mijn vragen:

1) Kan dit standaard met een accesspoint? ik kan hier niks over vinden in de handleiding.
2) Ik heb bij linksys bijvoorbeeld wel een ethernet bridge gezien die dit kan maar hier kan meer 1 UTP kabel in, en ik heb er straks 4 (nu nog 3). Ik vindt het kostbaar om 4 van die dingen aan te schaffen gezien ze rond de 60 euro per stuk zijn.

3) Weet iemand hoe je twee accesspoints koppeld? (met de standaard firmware)

4) Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

1)De WRT54G is geen accespoint, maar een wireless router. De WAP54G is een accesspoint.. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij kan je niet twee x de router koppelen, wel de router met accesspoint, of twee x accesspoint.

2)Die ethernet bridge kan je een switch aan hangen, zodat je meerdere poorten hebt.

3) Staat in de handleiding van het accespoint

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:21

Arjan A

Cenosillicafoob

1) Met de standaard functionaliteit van de WRT54G bakjes kan dit niet
2) Da's inderdaad wat prijzig
3) Nee, niet met de standaard firmware
4) Ja, als je toch een keer DD-WRT wil flashen, let dan op welk type WRT54G je hebt. Bij mij thuis was de ene wel geschikt ervoor, en de andere niet. Meer info vind je op de website van DD-WRT

Ik gebruik zelf DD-WRT voor mijn Linksys beneden. Die staat bij mijn tv-apparatuur, zodat bijv. de satellietdecoder een IP-adres kan krijgen mbv een netwerkkabeltje naar die WRT54G. Verder werkt die prima als repeater voor de laptop.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• ronaldmathies
  • Niet online
Ik heb al iets gevonden wat mischien mijn probleem oplost:

http://www.linksys.com/se...Wrapper&lid=2791039789B25

De WET200, dit is een 5 poorts wireless bridge.

Heeft iemand ervaring met deze bridge?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• ronaldmathies
  • Niet online
Arjan A schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:32:
1) Met de standaard functionaliteit van de WRT54G bakjes kan dit niet
2) Da's inderdaad wat prijzig
3) Nee, niet met de standaard firmware
4) Ja, als je toch een keer DD-WRT wil flashen, let dan op welk type WRT54G je hebt. Bij mij thuis was de ene wel geschikt ervoor, en de andere niet. Meer info vind je op de website van DD-WRT

Ik gebruik zelf DD-WRT voor mijn Linksys beneden. Die staat bij mijn tv-apparatuur, zodat bijv. de satellietdecoder een IP-adres kan krijgen mbv een netwerkkabeltje naar die WRT54G. Verder werkt die prima als repeater voor de laptop.
Ik zal eens kijken op de website van DD-WRT hoe dat allemaal gaat werken. Maakt het nog uit welke versie van WRT54G met welke communiceerd?

Want de 'bridge' AP zal een nieuwe WRT54G zijn, de oude laat ik voor wat het is en ik verwacht ook niet dat ik daar aanpassingen aan zal moeten maken (maar dat moet ik nog lezen).

Maar jouw ervaring is positief op dit punt?

• ronaldmathies
  • Niet online
Haan schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:31:
1)De WRT54G is geen accespoint, maar een wireless router. De WAP54G is een accesspoint.. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij kan je niet twee x de router koppelen, wel de router met accesspoint, of twee x accesspoint.

2)Die ethernet bridge kan je een switch aan hangen, zodat je meerdere poorten hebt.

3) Staat in de handleiding van het accespoint
Dit vindt ik nog eens interesant:

M.a.w., als ik 1 bridge koop met 1 poort zoals de WET54G (http://www.linksys.com/se...Wrapper&lid=9743339789B11) dan kan ik daar weer een switch aan hangen.

En het blijft mogelijk dat alle apparaten elkaar kunnen zien alsof het 1 groot netwerk is. (als het ware dat alle apparaten en computers aan 1 switch hangen)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

ronaldmathies schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:40:
[...]

Dit vindt ik nog eens interesant:

M.a.w., als ik 1 bridge koop met 1 poort zoals de WET54G (http://www.linksys.com/se...Wrapper&lid=9743339789B11) dan kan ik daar weer een switch aan hangen.

En het blijft mogelijk dat alle apparaten elkaar kunnen zien alsof het 1 groot netwerk is. (als het ware dat alle apparaten en computers aan 1 switch hangen)
Klopt :)

(je kan trouwens je bericht editten met deze knop: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif dan hoef je niet steeds een nieuw bericht te posten ;) )

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1