Extra Router of Extra kabel?

Pagina: 1
Acties:

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-03 21:49
Hallo mede tweakers,
ik zit hier met een probleempje...
ik heb 2 computers en een xbox ( waarbij ik graag xbox live gebruik... )
nou staan de xbox en 1 computer ongeveer 30 meter weg van de andere computer.

Mijn Router staat ook naast de computer die alleen staat, omdat daar een telefoonlijn loopt.
ik heb 1 Kabel die naar de computer en de xbox loopt, maar ik moet dus steeds die internetkabel verwisselen.
Ik kan ook niet op internet, en xboxen tegelijk (even snel iets opzoeken)

dus....
ik dacht eraan om een ethernet kabel te kopen, maar die zijn zoiezo moeilijk te vinden voor 30 meter.
Dan was mijn 2e keus een 2e router, maar kan dat wel?
misschien hebben jullie nog andere suggesties voor me..

PS: als deze opstelling heel onduidelijk is zal ik even kijken of ik een schematisch tekeningetje kan uploaden

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 11:50

-ET-

Phone Home

Als ik het goed snap moet je aan de kabel van 30 meter gewoon een switch hangen. En aan die switch hang je dan weer pc2 en je xbox.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan ook gewoon een switch achter je router zetten. Dat is werkelijk plug&play dan. Een kabel van 30m hoeft trouwens niet zo moeilijk te zijn. Desnoods knijp je hem zelf :)

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-03 21:49
nog nooit van een switch gehoord, maar ik ben dan ook geen netwerk expert 8)7
ik zal bij de elektronicazaak hiero wel even vragen om een switch..
alvast bedankt :)

• -ET-

-ET-

Phone Home

Zorg wel dat je de merken Sweex en Trust mijdt. Dat is gewoon rommel.

Verwijderd

Of je split die ene kabel in 2. Voor een 100mbit netwerk heb je maar 4 aders nodig.
Heb het hier ook, 2 UTP stekkers in router, 1 kabel en aan de andere kant 2 muur outlets, werkt perfect.
FAQ - Netwerken (even iets naar onder scrollen "Kan ik ook twee pc's aansluiten met één UTP-kabel?")

Wil je perse gigabit snelheid dan werkt dit niet omdat je maar 4 aders gebruikt.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:54:
Of je split die ene kabel in 2. Voor een 100mbit netwerk heb je maar 4 aders nodig.
Heb het hier ook, 2 UTP stekkers in router, 1 kabel en aan de andere kant 2 muur outlets, werkt perfect.
FAQ - Netwerken (even iets naar onder scrollen "Kan ik ook twee pc's aansluiten met één UTP-kabel?")

Wil je perse gigabit snelheid dan werkt dit niet omdat je maar 4 aders gebruikt.
Gezien zijn ervaringen met netwerken etc. lijkt me dit geen verstandige keuze, dan kun je 'm beter suggereren om zelf maar een kabeltje te maken...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
-ET- schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:18:
Zorg wel dat je de merken Sweex en Trust mijdt. Dat is gewoon rommel.
Wat een onzin, voor simpel huis, tuin en keuken gebruik voldoen deze absoluut.

• -ET-

-ET-

Phone Home

Nielson schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:07:
[...]
Wat een onzin, voor simpel huis, tuin en keuken gebruik voldoen deze absoluut.
Dat is helaas niet mijn ervaring. Zelfs simple switches kunnen ze niet goed maken. Lage troughput en spontane disconnects/reconnects. Met meerdere switches van deze merken tegengekomen helaas.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

UTP kabeltjes van 30 meter zijn overigens prima pre-made te verkrijgen. Simpele netwerkswitch eraan en hoppakee.

Sweex performt inderdaad beroerd, maar da's meer de schuld van het IC+ chipje dat erin zit.. zelfs Realtek doet het een _stuk_ beter :)

[ Voor 38% gewijzigd door BHQ op 16-10-2008 09:17 ]

Verwijderd

-ET- schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:11:
[...]
Dat is helaas niet mijn ervaring. Zelfs simple switches kunnen ze niet goed maken. Lage troughput en spontane disconnects/reconnects. Met meerdere switches van deze merken tegengekomen helaas.
Niet mijn ervaring, werk er thuis al jaren mee (Sweex) en nog nóóit ook maar 1 probleem gehad.
Ik ken wel mensen met Netgear, en zelfs 3Com die wél regelmatig problemen hebben.

Puur mazzel dus, laat je niet verleiden tot het kopen van een switch van meer dan 15 euro. Als de switch niet naar behoren blijkt te werken heb je bij ieder merk het recht je product terug naar de winkel te brengen.

(Vergeet trouwens niet dat als je de switch bij de pc en Xbox neerzet, je dan nog 2 netwerkkabeltjes nodig hebt van de switch naar die pc en Xbox)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:17:
[...]

Niet mijn ervaring, werk er thuis al jaren mee (Sweex) en nog nóóit ook maar 1 probleem gehad.
Ik ken wel mensen met Netgear, en zelfs 3Com die wél regelmatig problemen hebben.

Puur mazzel dus, laat je niet verleiden tot het kopen van een switch van meer dan 15 euro. Als de switch niet naar behoren blijkt te werken heb je bij ieder merk het recht je product terug naar de winkel te brengen.

(Vergeet trouwens niet dat als je de switch bij de pc en Xbox neerzet, je dan nog 2 netwerkkabeltjes nodig hebt van de switch naar die pc en Xbox)
Nou ik heb een tijdje in een pc winkel gewerkt waar wij eerst ook Sweex en Trust verkochten. Hier zijn we snel van af gestapt. Die dingen kregen we zooooo vaak kapot terug dat is niet normaal |:(
Maargoed, Wat je het beste kunt doen is het volgende:

Modem---Router---Switch

[ Voor 10% gewijzigd door Meekoh op 16-10-2008 09:26 ]

Computer says no

Verwijderd

Moshe85 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:22:
[...]

Nou ik heb een tijdje in een pc winkel gewerkt waar wij eerst ook Sweex en Trust verkochten. Hier zijn we snel van af gestapt. Die dingen kregen we zooooo vaak kapot terug dat is niet normaal |:(
Maargoed, Wat je het beste kunt doen is het volgende:

Modem---Router---Switch
Toch vreemd dat ze dan in honderden winkels al jarenlang gewoon verkocht worden tot op de dag van vandaag, en dat ze alleen maar populairder worden?

Als jouw verhaal steekhoudend zou zijn, zouden diverse kleine en (erg) grote winkelketens er allang vanaf gestapt zijn, want winst zouden ze er dan niet op maken.
Bovendien zou geen enkele consument dan meer Sweex producten kopen en zouden ze vanzelf failliet zijn gegaan.

Lijkt me nogal een beetje sterk dus, maar er zijn schijnbaar een hoop mensen die Sweex en consorten niet uit kunnen staan, omdat zij zelf dure apparatuur gekocht hebben en niet kunnen/willen verkroppen, dat een switch van 15 euro net zo goed *KAN* presteren als hun switch die ze voor 60 euro hebben gekocht.

Dat vind ik ervan :/ ;) .

• Meekoh
Helaas werkt de realiteit niet zo en gaan mensen altijd voor prijs en minder voor kwaliteit.
Punt is zulke "Grote" winkels hebben ook betere RMA deals met de leveranciers. Voor de kleine computerboer is het gewoon te veel werk wat je er aan RMA bij krijgt. Zelfde geld voor MSI moederborden, je besteld er 10 en 5 gaan er RMA terug. 8)7

Computer says no

• -ET-

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:33:
[...]

Toch vreemd dat ze dan in honderden winkels al jarenlang gewoon verkocht worden tot op de dag van vandaag, en dat ze alleen maar populairder worden?

Als jouw verhaal steekhoudend zou zijn, zouden diverse kleine en (erg) grote winkelketens er allang vanaf gestapt zijn, want winst zouden ze er dan niet op maken.
Bovendien zou geen enkele consument dan meer Sweex producten kopen en zouden ze vanzelf failliet zijn gegaan.

Lijkt me nogal een beetje sterk dus, maar er zijn schijnbaar een hoop mensen die Sweex en consorten niet uit kunnen staan, omdat zij zelf dure apparatuur gekocht hebben en niet kunnen/willen verkroppen, dat een switch van 15 euro net zo goed *KAN* presteren als hun switch die ze voor 60 euro hebben gekocht.

Dat vind ik ervan :/ ;) .
Toch een beetje jammer deze reactie. Er worden ervaringen gegeven. De ene heeft goede ervaringen met een merk de ander niet. als de TS sweex of trust wil kopen moet hij dat vooral doen. Misschien heeft hij er geen problemen mee.

Ik gaf alleen aan dat mijn ervaring was dat sweex en trust gewoon slecht performen en fysiek slechter in elkaar zit.

En dat heeft verder niets te maken met het feit dat ik het merk niet kan uit staan...

Verwijderd

Ontopic; voor die afstanden kun je ook eens kijken naar zog. homeplug systeempjes. Ofwel ethernet over je stroom. Hiermee kun je grote afstanden overbruggen en overal in huis insteken.

Bijv: pricewatch: Devolo MicroLink dLAN 85Mbps (stopcontact, Ethernet) (2x)

Iets duurder, maar je bent wel lekker portable, en geen lelijke kabels door je hele huis!

• Meekoh
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:55:
Ontopic; voor die afstanden kun je ook eens kijken naar zog. homeplug systeempjes. Ofwel ethernet over je stroom. Hiermee kun je grote afstanden overbruggen en overal in huis insteken.

Bijv: pricewatch: Devolo MicroLink dLAN 85Mbps (stopcontact, Ethernet) (2x)

Iets duurder, maar je bent wel lekker portable, en geen lelijke kabels door je hele huis!
Daar gaat het niet om. TS heeft bij de Xbox en PC al een kabel liggen, alleen die moet hij steeds switchen.
Hij wil dus een switch zodat hij deze ene kabel kan splitsen in 2 zodat hij Xbox en PC tegelijk kan aansluiten.

Computer says no

Pagina: 1