Ik heb op basis van de best buy guide van september een upgrade setje besteld.
Het betreft de volgende opzet:
-Intel Core 2 Duo,E8400
-GigaByte GA-EP45-DS3
-Kingston 4096MB, DDR2, PC6400
-Arctic Freezer 7 pro
-Sapphire Radeon HD3850
Dit draait op een 350W enermax voeding uit mijn oude systeem.
Het probleem is dat het systeem in zijn algeheel niet wil booten.
Enkel de voedingsfan spint langzaam op, om vervolgens na 5 seconden weer te stoppen, dit herhaalt zich oneindig. Voor de rest krijg ik geen reactie van het moederbord/cpu/hdd/videokaart.
Ik heb inmiddels al vele pogingen gedaan middels de tips die in de FAQ staan en die ik op GOT gevonden heb.
-Een zo basic mogelijke opzet.
-enkel videokaart / 1 reepje geheugen / hdd en dvd niet aangesloten
-zonder videokaart
-zonder geheugen
-Ruwe aanpak
-ATX stekker los gekoppeld en opnieuw aangesloten
-Met extra 12v aansluiting en zonder
-Voeding in zijn algeheel los gekoppeld
Bij het inbouwen heb ik logischerwijs niks geforceerd, en geen stekkers op plekken gestopt waarbij dit niet mogelijk was.
Ik heb inmiddels het gevoel dat ik te maken hem met een component dat DOA is.
Maar de vraag is welke. Ik heb geen kennissen waarbij ik los de processor of het moederbord kan testen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat mijn voeding enkel een 20 pins ATX stekker heeft terwijl het moederbord een 24 pins aansluiting heeft en voor de 12v aansluiting heb ik enkel een 4 pins aansluiting waarbij het moederbord een 8 pins 12v mogelijkheid biedt. Maar voor zover ik uit de handleiding begrijp moet dit geen probleem vormen.
Zou het kunnen zijn dat mijn voeding het systeem in zijn geheel niet trekt, zodat ik nog geen eens een BIOS scherm te zien krijg. of toch een component dat kaduuk is.
Het betreft de volgende opzet:
-Intel Core 2 Duo,E8400
-GigaByte GA-EP45-DS3
-Kingston 4096MB, DDR2, PC6400
-Arctic Freezer 7 pro
-Sapphire Radeon HD3850
Dit draait op een 350W enermax voeding uit mijn oude systeem.
Het probleem is dat het systeem in zijn algeheel niet wil booten.
Enkel de voedingsfan spint langzaam op, om vervolgens na 5 seconden weer te stoppen, dit herhaalt zich oneindig. Voor de rest krijg ik geen reactie van het moederbord/cpu/hdd/videokaart.
Ik heb inmiddels al vele pogingen gedaan middels de tips die in de FAQ staan en die ik op GOT gevonden heb.
-Een zo basic mogelijke opzet.
-enkel videokaart / 1 reepje geheugen / hdd en dvd niet aangesloten
-zonder videokaart
-zonder geheugen
-Ruwe aanpak
-ATX stekker los gekoppeld en opnieuw aangesloten
-Met extra 12v aansluiting en zonder
-Voeding in zijn algeheel los gekoppeld
Bij het inbouwen heb ik logischerwijs niks geforceerd, en geen stekkers op plekken gestopt waarbij dit niet mogelijk was.
Ik heb inmiddels het gevoel dat ik te maken hem met een component dat DOA is.
Maar de vraag is welke. Ik heb geen kennissen waarbij ik los de processor of het moederbord kan testen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat mijn voeding enkel een 20 pins ATX stekker heeft terwijl het moederbord een 24 pins aansluiting heeft en voor de 12v aansluiting heb ik enkel een 4 pins aansluiting waarbij het moederbord een 8 pins 12v mogelijkheid biedt. Maar voor zover ik uit de handleiding begrijp moet dit geen probleem vormen.
Zou het kunnen zijn dat mijn voeding het systeem in zijn geheel niet trekt, zodat ik nog geen eens een BIOS scherm te zien krijg. of toch een component dat kaduuk is.