Meedere AP's combineren voor meer bandbreedte

Pagina: 1
Acties:

• deboer.bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04-2021
mede tweakers,

Ik zoek me suf op iets wat ik wil gaan testen (als het niet te duur is).

Situatie:
Mijn buurman zit niet vaak op internet heeft een 20mb internet verbinden, ik heb het zelfde.
Is het mogelijk deze twee accesspoints te combineren zodat er 20+20=40mbit gehaald kan worden?

Dit onderwerp lijkt me zo voor de hand liggen, maar kan er weinig zinnigs over vinden.

Alvast bedankt!!!!
Bas

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Niet van twee standaard draadloze routers naar een client. Het zou alleen willen als je twee lijnen op een loadbalancing router aansluit en deze weer wireless uitzend. En dan nog is het nut beperkt.

Denk hier eens aan: jij verzoekt een pakketje van google (of news of whatever). Hoe moet die server nou weten over welke 'lijn' het terug moet naar jou. Hier zit (een van de) problemen.

Verwijderd

Jij en je buurman krijgen beide 20mbit binnen over een aparte lijn, zou je ze samenvoegen dan nog is die 40mbit weg zo gauw je de gateway voorbij bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 11:16 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
TS kan toch een loadbalacing router nemen.

Input van die router:
- ene kabel (van zijn internetprovider)
- andere kabel sluit je aan op access point dat in verbinding staat met andere access point van buurman.

Output van die router:
- Snelheid: 20-40 Mbit...

• deboer.bas
Volgens mij moeten er toch routers zijn die point-to-multipoint kunnen ondersteunen, die dmv "hyperthreading" de packages verdeelt?

Dit had ik gevonden, maar dit is over de kabel:

http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=61394

Quote:
"De twee WAN-poorten vormen een ander uniek aspect van de RV042. Hierop kunt u twee verschillende internetverbindingen aansluiten en vervolgens configureren als fail-over of als load-balancing. Hecht u meer belang aan snelheid, dan kunt u via load-balancing de capaciteit van beide lijnen tegelijkertijd benutten."

[ Voor 64% gewijzigd door deboer.bas op 15-10-2008 11:30 ]

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Ga maar eens op loadbalancing zoeken. Volgens mij, en daar ben ik vrij sterk van overtuigd, kan het niet op deze manier. Je client zou een manier van 'selectieve tunneling' moeten hebben. Je moet bovendien twee netwerkkaarten in al je clients stoppen.
Wat dus wel kan is de twee inkomende lijnen samen een router stoppen en deze dan weer draadloos verspreiden. Overigens zoals ik exact hier eerder al heb gepost...

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:37:
Ga maar eens op loadbalancing zoeken. Volgens mij, en daar ben ik vrij sterk van overtuigd, kan het niet op deze manier. Je client zou een manier van 'selectieve tunneling' moeten hebben. Je moet bovendien twee netwerkkaarten in al je clients stoppen.
Wat dus wel kan is de twee inkomende lijnen samen een router stoppen en deze dan weer draadloos verspreiden. Overigens zoals ik exact hier eerder al heb gepost...
Of mijn idee (nooit uitgeprobeerd en ik zou het niet weten of het werkt)

• deboer.bas
Wat ik tot nu toe heb gelezen over de linksys RV042 is dat deze twee internetverbindingen kan bundelen. Twee lijnen van bv 5mbit kan je downloaden met 10mbit.
Pagina: 1