Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PES2009 crasht bij laden wedstrijd?

Pagina: 1
Acties:
  • 723 views

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41
Had onderstaand probleem ook al met de demo maar met het volledig spel blijft het ook bestaan. Op het moment dat PES2009 opstart en het de wedstrijd probeert te laden krijg ik een Vista crash. De enige manier om daadwerkelijk een wedstrijd te spelen is om in de settings de quality settings op low te zetten wat me gezien mijn setup wat te gortig is. Setup is als volgt:

AMD 4400+
2GB geheugen
Samsung 500gb hd, spel staat geïnstalleerd op de D partitie omdat ik daar al mijn games heb staan.
Ati Radeon HD3850, draait meest recente Catalyst versie (8.9)
Vista Home Premium, volledig up to date qua patching
Resolutie 1280x1024 in windowed mode.

Heb tot nu het volgende gedaan:

Settings op low quality-> game werkt
UAC uit -> crash
Draaien als admin -> crash
Draaien in compabiliteitsmodus(XP) -> crash
Draaien in compatibiteitsmodus(XP) als admin -> crash
Lagere resolutie met high of medium settings -> crash

Heb gezien het feit dat het spel wel werkt onder low settings het idee dat er iets niet goed is met de grafische kaart drivers of in ieder geval de configuratie. Eventueel iets met DirectX? Iemand enig idee? Want op low settings ziet het er allemaal wel erg euh primitief uit :P

"Better ask questions before you shoot"

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik denk dat ik ongeveer hetzelfde probleem heb. Gisteravond een paar games kunnen spelen totdat ie bij het laden van de data craste naar de desktop. Spel opnieuw geinstalleerd savegame der weer in gegooid en crasht weer. Nieuwe savegame aangemaakt weer een paar wedstrijden kunnen spelen, maar daarna weer een crash naar de desktop. Dit gebeurt overigens alleen in de "be a legend" mode. Alle andere modes kan ik wel spelen.

Mijn system specs zijn wel in orde volgens mij en ik heb ook al verschillende nvidia drivers geprobeerd. Ook alles op low, windowed en dergelijke. Als ie crashed blijft het spel wel draaien. Ik krijg alleen de pop-up met een error report met de welbekende "send" en "don't send". Als ik die negeer en via alt-tab weer terug kom in het spel blijft ie hangen. Hebben meer mensen dit probleem? En heeft iemand misschien oplossing of een oplossingsrichting? Het rare is dus dat wel een stuk of 12 wedstrijden kan spelen maar op een gegeven moment heeft ie gewoon geen zin meer oid.

PC Specs:

MB Asus p5kc
Intel E6850 @ 3.0 gHz
2 GB mem 800 mHz
Seagate barracuda 320 gig
XFX 8800 GTX XXX (Driver 7519)
Win XP 32 SP3

Mvg,

Pantokrator

*EDIT*

Ik ben er ondertussen achter wat het probleem is. Een goede oplossing ervoor kon ik nog niet bedenken. Het probleem is iig dat PES09 een savefile aanmaakt in je "my documents" map onder KONAMI\Pro Evolution Soccer 2009. Daar staat als het goed is een mapje save en een bestandje settings. Als ik de savefile weghaal en back up dan kan ik weer be a legend mode spelen. Zodra ik mijn oude save weer in wil laden crasht ie weer. Het probleem is dus een corrupte savefile. Ik heb ook al geprobeerd om gewoon opnieuw te beginnen (dus nieuwe savefile aangemaakt), maar na een aantal wedstrijden weer hetzelfde gelazer. Het lijkt wel of PES09 op een willekeurig moment in een seizoen je savefile corrupt verklaard en er dan mee kapt. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 20:29 ]

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41
Probleem opgelost. Heb in het Catalyst Control Center alle opties terug gezet naar de factory defaults. Geen idee welke setting hier nou de veroorzaker van was maar kan nu in ieder geval het spel spelen.

"Better ask questions before you shoot"

Verwijderd

@ Pantokrator:

Ik heb dus precies hetzelfde probleem!! Wordt er gek van, heb vandaag in de winkel een nieuwe cd meegekregen en hij doet gewoon weer hetzelfde. Ben je er al achter hoe dit kan worden verholpen...

Als ik zonder in de al eerder gesaved be a legend mode ga en een nieuwe legend mode aanmaak dan kan ik weer gewoon spelen met de nieuw aangemaakte legend mode, maar als ik dan weer de eerder gesaved krijg ik weer hetzelfde probleem. Dus het ligt inderdaad aan wat jij aangeeft.

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 18:06
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:50:
@ Pantokrator:

Ik heb dus precies hetzelfde probleem!! Wordt er gek van, heb vandaag in de winkel een nieuwe cd meegekregen en hij doet gewoon weer hetzelfde. Ben je er al achter hoe dit kan worden verholpen...

Als ik zonder in de al eerder gesaved be a legend mode ga en een nieuwe legend mode aanmaak dan kan ik weer gewoon spelen met de nieuw aangemaakte legend mode, maar als ik dan weer de eerder gesaved krijg ik weer hetzelfde probleem. Dus het ligt inderdaad aan wat jij aangeeft.
Bij mij kon hij het plaatje niet eens laten zien van de speler, de heflt van het plaatje was groen. Nog steeds geen oplossing hiero.
Zodra ik in de settings naar controller settings ga crasht ie bij mij. Heb een xbox 360 controller, maar ook als ik die er niet in stop crasht ie.

Specs:

Windows XP Pro SP2
8800GT Sparkle (dus nvidia, geen ati catalyst)
e6600 (niet OC)
2gb kingston pc5300
500GB Seagate hdd

[ Voor 16% gewijzigd door Coeluh op 16-10-2008 21:17 ]

Verwijderd

volgens mij heeft het niets hardware technisch van doen. Konami heeft gewoon geblunderd met de release van het spel. Het zit nog vol fouten waaronder deze. Dus gewoon wachten op een patch.

• Coeluh
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:19:
volgens mij heeft het niets hardware technisch van doen. Konami heeft gewoon geblunderd met de release van het spel. Het zit nog vol fouten waaronder deze. Dus gewoon wachten op een patch.
Ik moet zeggen dat ik een niet helemala legale heb. Als ik tevreden ben, koop ik hem meteen. En dat doen er meerdere denk ik. Online mode blijkt goed te zijn zonder lag.

Verwijderd

Coeluh schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:50:
[...]

Ik moet zeggen dat ik een niet helemala legale heb. Als ik tevreden ben, koop ik hem meteen. En dat doen er meerdere denk ik. Online mode blijkt goed te zijn zonder lag.
De legend mode crash heeft niks te maken met legaal of niet, want ik heb hem legaal gekocht en daarna naar winkel geweest nog een 2e cd gekregen waar ik ook hetzelfde probleem had.

• Coeluh
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:59:
[...]

De legend mode crash heeft niks te maken met legaal of niet, want ik heb hem legaal gekocht en daarna naar winkel geweest nog een 2e cd gekregen waar ik ook hetzelfde probleem had.
Dat dacht ik al, maar ik dacht ik meld het toch even. Heb hem gezien bij CDWow voor 30,99, niet duur met gratis verzendkosten. Dus als ze dit probleem fixen met de update, dan is hij van mij :)

Maar even een vraagje over addons: Ik had nergens last van, totdat ik een resolutionpatch had geinstalleerd. Iemand anders ook iets met mods?

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:11

rCk

Het ligt niet aan die resolution patch. Zoals in het PES2009 topic, denk ik dat het komt nadat je een x aantal wedstrijden gespeeld hebt. (12 of 14 was meestal aan de orde). En bij mij is dit volgens mij ook aangekomen, 12 wedstrijden gespeeld en nu crashed mijn UEFA cup elke keer bij het laden van wedstrijd Liverpool tegen xxx

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

De bedoeling van dit subforum is dat elk probleem in een eigen topic geplaatst wordt. Aangezien het oorspronkelijke probleem van de topicstarter opgelost is en het hier deels ook nog 's over warez gaat zijn de redenen dat ik dit topic sluit.

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.