Ik heb de nieuwste VMware (2.0...) geïnstalleerd op een Ubuntu server (Hardy Heron) en heb een probleempje daarmee. Zodra ik een virtuele machine aanmaak via de web interface, gaat het toevoegen van een 2e (virtuele) harddisk mis. Het maakt niet uit of ik het doe tijdens het aanmaken van de machine of daarna door toevoegen van hardware. Op het moment dat ik een datastore kies en de afmeting instel en ik op Next klik, gebeurt er niets meer. Na een tijdje krijg ik een timeout en kom ik na opnieuw inloggen weer in het hoofdscherm terug.
Ik heb gisteren de nieuwste VMware geïnstalleerd, maar zonder succes. Via Google en de VMware knowledge base kom ik er niet uit. Zoeken is ook vrij lastig, omdat het in versie 2 helemaal anders gaat dan in vorige versies, ik vind overal alleen info over versie 1.0x.
Ik heb de datastore op een softarematige RAID5 gezet, misschien dat dat problemen geeft? Even wat verdere hardware info:
- Pentium 3 - 1GHz
- 1500MB geheugen
- Aopen AX34pro mobo met VIA chipset
- Ubuntu host en VMware zijn geïnstalleerd op een enkele IDE schijf
- Virtual machines moeten op een software RAID5 (mdadm) draaien van 3x40GB IDE schijven.
Heeft iemand ideeën? Ik zou erg graag bij VMware 2 blijven ivm USB-support (dat hebben oudere versies niet toch?) en verbeterde virtual hardware en performance.
Ik heb gisteren de nieuwste VMware geïnstalleerd, maar zonder succes. Via Google en de VMware knowledge base kom ik er niet uit. Zoeken is ook vrij lastig, omdat het in versie 2 helemaal anders gaat dan in vorige versies, ik vind overal alleen info over versie 1.0x.
Ik heb de datastore op een softarematige RAID5 gezet, misschien dat dat problemen geeft? Even wat verdere hardware info:
- Pentium 3 - 1GHz
- 1500MB geheugen
- Aopen AX34pro mobo met VIA chipset
- Ubuntu host en VMware zijn geïnstalleerd op een enkele IDE schijf
- Virtual machines moeten op een software RAID5 (mdadm) draaien van 3x40GB IDE schijven.
Heeft iemand ideeën? Ik zou erg graag bij VMware 2 blijven ivm USB-support (dat hebben oudere versies niet toch?) en verbeterde virtual hardware en performance.