Toon posts:

3Dmark06, Erg lage totale score!

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb niet zolang geleden een nieuw systeem in elkaar gezet bestaande uit:

Moederboard:MSI P-45 NEO3 FR
Proccessor:Core 2 Duo E8500 ( met stock cooler en met een hele lichte oc )
Videokaart: XFX 8600 GTS ( overclock Naar 730/1568/1140 )
Hardeschijven: WD Caviar Se 250 gb en een van 200 gb niet in raid.
DDR2 Ram: 2x 2gb Black Dragon van het merk GEIL CAS 5-5-5-15 800mhz
Voeding: Corsair TX 650 Watt
Kast: Antec 300

Hier een screenshot van CPU-Z - en GPU-Z

Afbeeldingslocatie: http://i438.photobucket.com/albums/qq109/etard_2008/CPU.jpg

Nu heb ik dus 3dmark06 professional laten draaien en daar kwam een erg lage score uit.:

Afbeeldingslocatie: http://i438.photobucket.com/albums/qq109/etard_2008/test2.jpg

De score van de proccessor klopt volgens mij wel, maar de score van mijn totale systeem had ik toch wel verwacht boven de 10k ! dit is dus nu net aan de helft...

Na een overclock van mijn videokaart:

Afbeeldingslocatie: http://i438.photobucket.com/albums/qq109/etard_2008/test3.jpg

De score is dus nu wel wat omhoog gegaan maar dit komt volgens mij niet overeen met mijn systeem.

Ik heb na wat rondlezen op google al de EIST functie in mijn bios uitgezet, maar dit mocht niet baten in de score.
De test die ik doe bijn 3dmark is volens mij gewoon de standaard.. dus zonder feuturetest en batchsize test.

Wat doe ik fout of wat moet ik anders doen om mijn score omhoog te krijgen!
Ik heb al de nieuwste bios er op gezet en de nieuwste drivers geïnstalleerd voor mijn videokaart.

Ik hoor het graag!

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:06
Waarschijnlijk is je videokaart je bottleneck, voor een geforce 8600GTS is dit volgens mij een redelijk goede score.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 21:51
10K met een 8600GTS? Lijkt me dat je daar eerder een 8800GTS voor nodig hebt. Volgens mij is dit gewoon een correcte score met die grafische kaart.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 21:38

Nemesizz

Untouchable

Je kunt niet verwachten dat je met een 8600 een score van 10K haalt...dat haalt mijn 8800GTS (zonder overklok) nog niet eens. De score die jij behaalt is normaal voor een 8600 hoor.

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:53
Ik heb ook die kaart gehad en dit is heel normaal.
Ik had hem in combinatie met
4200+ X2
2 gb 800 mhz cas 5
8600 GTS

En ik had ook ongeveer 6000

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 19:59
Zoals anderen hier al zeggen, het is een doodnormale score voor een 8600GTS ;) Je zult merken dat als je je cpu bijv naar 3.6ghz omhoogknalt je direct een stuk hogere score hebt. Dit komt omdat 3dmark06 hartstikke cpu afhankelijk is.

Een 8600GTS is een midrange kaartje en dit is dan ook de juiste score :)

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is dan mooi,
Ik raakte eerlijk gezegd in de war toen ik op 3dmark zag dat een 'common'systeem en score had van 10 a 11k.. maar dat zijn dan idd de systemen met een betere videokaart.

Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties

Wat trouwens wel raar is dat 3dmark maar 3 gig ram laat zien in het schermpje op de screenshot, maar als ik via 3dmark uitgebreide info over mijn pc vraag hij wel 4 gig laat zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 10:54 ]

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-05 15:54

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Vista geeft, ongeacht of het een 32 of 64 bit versie is, altijd de ware hoeveelheid geheugen aan na Service Pack 1. Een 32 bit versie kan zoals bekend maar tot gemiddeld 3,2GB aanspreken. De 32 bit versie van Vista kan dus wel eens misleidende informatie tonen.

Verder is je score van 3DMark gewoon normaal. Mijn X6800 met 8800GTX alles op stock ging niet veel hoger dan 12800.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Ik heb na wat rondlezen op google al de EIST functie in mijn bios uitgezet, maar dit mocht niet baten in de score.
Zet die maar gewoon weer aan hoor. Nu draait je processor altijd op volledige snelheid.. dus slecht voor warmte en energieverbruik. Het maakt sowieso niet uit, want de processor gaat vanzelf op volle kracht werken zodra dat nodig is.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 21:51
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:53:
Ok, dat is dan mooi,
Ik raakte eerlijk gezegd in de war toen ik op 3dmark zag dat een 'common'systeem en score had van 10 a 11k.. maar dat zijn dan idd de systemen met een betere videokaart.

Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties

Wat trouwens wel raar is dat 3dmark maar 3 gig ram laat zien in het schermpje op de screenshot, maar als ik via 3dmark uitgebreide info over mijn pc vraag hij wel 4 gig laat zien.
Heeft dat er niet gewoon mee te maken dat alhoewel je een 64 bits operating systeem draait, 3dmark06 gewoon een 32 bits applicatie is en dus max 3 GB kan adresseren in die applicatie?

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-05 15:54

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Dit zou ook kunnen ja, klinkt wel vrij logisch inderdaad.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Benchmarks zijn natuurlijk leuk, maar zonder het te vergelijken met andere systemen zegt het natuurlijk niet zoveel.

Waarom denk je dat je systeem zo slecht scoort? Zoals anderen al aangeven is 10K niet realistisch met een 8600.

Omdat we verwachten dat je dit uitzoekt voordat je een topic opent gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.