Toon posts:

Bios aan braat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okee dit is het probleem: maat z'n bios deed het niet meer, hij zou hem wel ff reseten en rukte de bios eruit, drukt hem er weer in en er breken een paar pootjes af, de pc doet dus niks meer, misschien nieuwe bios kopen ?? zo ja wat moet dat kosten ??

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ??? het best wel een urgente kweste met de aankomende lanpartys

Verwijderd

je moet bij de fabrikant van het moederbord een nieuwe bioschip bestellen... of de pootjes er weer aannaaien :)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

Huh ?? Teneerste laat ik niet zomaar elke maloot aan mijn pc komen, maar een bios resetten door hem uit socket te rukken en weer terug te doen .. die kon ik nog niet :)

Als de pootjes niet in socketje zijn blijven steken, gewoon proberen ergens een nieuwe uit te halen ... (anders eerste pootjes eruit proberen te halen met pincet)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

btw .. resetten doe je door een jumper te gebruiken op moederbord (zie ook wel je moederbord boekje)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

ergens anders BIOS downloaden, met IC naar electronica zaak, nieuw IC kopen (fl. 20,-) BIOS laten programmeren, koop OOK een voetje, breken pootjes niet meer af, BIOS plaatsen, aanzetten PC, BIOS opnieuw instellen.

Verwijderd

Topicstarter
okee bedankt, maare keep coming with the good advice :)

Verwijderd

als je het echt goedkoop wilt doen koop je alleen een voetje (dure versie met "busjes/stalen pinnetjes"), soldeer de afgebroken pootjes aan het voetje.

Verwijderd

Topicstarter
:Z niets meer ?? maare al wel bedankt

Verwijderd

waar dacht je zelf aan? :?

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe bios chip zien te versieren ???
Pagina: 1