Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:21
Op dit moment ben ik bezig met afstuderen voor de opleiding NID (network infrastructure design) http://www.hszuyd.nl/view_education.jsp?content=14934

Ik ben aan het denken om nog een master te gaan doen dan kom je al snel uit bij de volgende master. http://www.studeren.uva.nl/ma-syst/

Echter is voor deze opleiding een toelatingsexamen wat nog niet zon groot probleem is maar hiervoor moet je een shitload aan wiskunde kennen en daar heb ik geen zin meer in. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar alternatieven die aansluiten op de NID. Iemand nog goede tips?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa de hoeveelheid wiskunde voor SNE valt erg mee.
Ik doe de zusterstudie (Software engineering) en hoor van wat SNE mensen dat het allemaal niet zo spannend is qua wiskunde ;).

Hard werken is het dan weer wel.

• Brainstorm86
Ik had begrepen dat de toelating voor SNE wel veel wiskunde bevat. Weet je daar misschien iets meer over?

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Ik weet sowieso niet of de stap van bachelor HBO naar universitaire master dan wel jouw ding is. Je kan ook gaan voor een professionele (HBO) master dus. Zoiets als dit bijvoorbeeld:
http://www.han.nl/start/g...tion-management/index.xml

Ik ken een paar jongens die naar Toronto zijn gegaan. Daar kan je bijvoorbeeld een Master in Applied Science behalen, wat dus gelijkwaardig is.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb de overstap van NID naar SNE een paar jaar geleden gemaakt. Het sluit erg goed aan.

De toelatingstoets bestond toen uit 5 onderdelen:

- Discrete wiskunde (grafen, deelverzamelingen, booleaanse logica) Je hebt in het eerste jaar van NID een boek theoretische informatica gekregen, als je daar hoofdstuk 1 tot 4 nog van kent, is dat geen probleem.

- Tekstverklaren (bijv. een rfc samenvatten in 500 woorden)

- Netwerkkennis (voornamelijk ethernet en tcp/ip, subnetten enzo)

- Basis Unix kennis (wat is apache/bind, wat doet een stickybit, dat niveau)

- Bash-scripting (Je moet 5 kleine scriptjes schrijven waarin je kan laten zien dat je een probleem kan analyseren, bijv. door een recursief loopje. Ook niet bijster complex).

De intake toets is niet heel erg zwaar als je NID hebt gedaan, maar de opleiding wel. Niet qua niveau, maar qua snelheid. Waar je op de HsZuyd 8 weken had om bepaalde stof meester te maken, verwachten ze in amsterdam dat je het de volgende week kent. De theorie bijhouden is dus erg belangrijk. Je kan niet een paar weekjes het e.e.a. laten sloffen, want dan ga je gegarandeerd zakken voor je examen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Brainstorm86
Thanx voor de duidelijke reactie. En hoe zit het met toetsing? als je een tentamen niet zou halen kun je dan nog herkansen?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Brainstorm86 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:40:
Thanx voor de duidelijke reactie. En hoe zit het met toetsing? als je een tentamen niet zou halen kun je dan nog herkansen?
De intaketest is in Mei. Als je meer dan 2 toetsen niet haalt, moet je even kijken of het wel iets voor je is. Als je er 1 of 2 niet gehaald hebt, kun je in Augustus deze 2 betreffende toetsen herkansen.

Je moet ze alle 5 halen, maar het is niet super strikt. Als je bijv. 4 keer een 7 en 1 keer een 3 hebt gehaald, word je wel toegelaten.

Voor de examens heb je theoretisch 4 kansen, maar ze houden redelijk goed de vinger aan de pols kwa prestaties, dus als je het de 3e keer nog niet gehaald hebt is er vaak wel wat aan de hand.

• Brainstorm86
Oke dus mocht je niet alles in 1 jaar halen kun je na de zomer nog terugkomen? :P En de studielast 40uur per week? En nog even iets anders heb je een kamer in Adam? zijn die erg duur?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Brainstorm86 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:51:
Oke dus mocht je niet alles in 1 jaar halen kun je na de zomer nog terugkomen? :P En de studielast 40uur per week? En nog even iets anders heb je een kamer in Adam? zijn die erg duur?
Als je goed kan leren, heb je met een studielast van 40 uur 6jes en 7ens. Wil je 8-9ens halen, ben je toch wel 60~70 uur in de week bezig.

Ik zat in de jordaan op een kamertje van 4x4 voor 350 euro per maand. Gevonden via een advertentie in de amsterdamse viavia.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

_DH schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:21:
[...]

Als je goed kan leren, heb je met een studielast van 40 uur 6jes en 7ens. Wil je 8-9ens halen, ben je toch wel 60~70 uur in de week bezig.

Ik zat in de jordaan op een kamertje van 4x4 voor 350 euro per maand. Gevonden via een advertentie in de amsterdamse viavia.
Ik doe de zuster-studie ervan (SE) en je bent *geen* 40 uur per week kwijt, bij ons is iedereen echt meer kwijt.
Nu zijn SE wat zwaarder te zijn, maar ook van een aantal collegae die SNE gedaan hebben hoor ik dat je iig 40 uur kwijt bent.
offtopic:
Dat van die kamer is wel vet netjes, heen en weer pendelen vanaf den-bosch-eindhoven is niet gaaf als je SE doet.

• Brainstorm86
Is er geen mogelijkheid om de opleiding in 2 jaar te doen zoals de meeste masters? Zodat je nog wat vrije tijd overhebt want kwil ook een beetje kunnen feesten in adam.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-11 13:04
Ik doe de opleiding nu, en ja, hij is in twee jaar te doen. (ik ben namelijk 2e jaars deeltijder). Het is een erg leuke studie om te doen, maar kan vrij zwaar zijn. Sommige mensen lopen er wat soepeler doorheen dan anderen, maar de opleiding is wel zo opgezet dat als je de intake haalt je in principe ook de opleiding zelf moet kunnen halen.

Wat betreft herkansingen, dat zijn er geen 4 meer zoals _DH zegt. Dat is sinds dit jaar teruggebracht naar 1 in overeenstemming met het Onderwijs en Examen Regelement. Je hebt dus de toets en 1 herkansing, in totaal 2 kansen. Hoe dat in de praktijk zal gaan moeten we nog even zien. Deze week zijn de eerste tentamens van dit jaar :-)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Brainstorm86
Maar als deeltijder zit je dus 2 dagen op school ? en werk je ernaast?

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-11 13:04
3 dagen op school, 2 dagen werk.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Pagina: 1