Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Open Office 3.0 export naar Win2000.

Pagina: 1
Acties:

• Demoterror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-10-2020

Demoterror

Mascotte @ Skullcrusher

Topicstarter
Goedemorgen allen,

Zoals voor de meeste Open Office gebruikers bekend is heeft gisteren de officiële release plaatsgevonden van Open Office 3.0.
Zoals velen hebben wij dit natuurlijk direct gedownload, echter blijkt dat er nog steeds iets fout gaat bij het exporteren naar de "97/2000/XP" extensie.

Een bestaand document word door OOo prima zonder problemen geopend, echter na het opslaan van ditzelfde document naar de eerder genoemde extensie is de layout van het document niet meer zoals deze was voor de import.

Aangezien wij op de afdeling ICT hier bezig zijn met het testen van OOo voor een volledige bedrijfsimplementatie is dit een redelijk struikelblok.
Dit zou uiteraard geen probleem zijn als het puur voor intern gebruik zou worden gebruikt, echter hebben wij ook veel te maken leveranciers/klanten etc dus een omschakelijk naar OOo terwijl er verschillende compatibiliteits problemen zijn is ondenkbaar.

Onder de bijgevoegde link staat een screenshot van het verschil tussen voor en na de export, dit ter illustratie van het probleem.
http://img368.imageshack....age=exportprobleemkf6.jpg

Ditzelfde probleem kwamen we ook al tegen tijdens de 3.0 beta versie, ondanks dat we hiervan een melding hebben gemaakt via de OOo support zit dit schijnbaar dus ook nog in release versie.

Zelf waren wij van mening dat het mogelijkerwijs zou kunnen komen door pagina instellingen/ruimte marges etc maar ondanks pogingen om dit aan te passen is het resultaat tot nu toe nog hetzelfde gebleven.

Iemand die meer informatie over de oorzaak, en belangrijker natuurlijk, een mogelijke oplossing kan geven?

In ieder geval alvast bedankt voor het doorlezen van deze post,

Mvg.

Hate us when you see us, fear us when you dont.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Je bedoelt dus dat er meer breaks komen in de tekst? Het voegt niet zoveel toe verder, maar ik heb hetzelfde als ik in office 2007 bepaalde documenten opsla als 2003 bestand. De enige manier die ik heb gevonden is handmatig alle enters verwijderen, maar dat is ook geen echte oplossing natuurlijk, zeker in een bedrijfsomgeving niet..

• Demoterror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-10-2020

Demoterror

Mascotte @ Skullcrusher

Topicstarter
MoiZie schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:44:
Je bedoelt dus dat er meer breaks komen in de tekst? Het voegt niet zoveel toe verder, maar ik heb hetzelfde als ik in office 2007 bepaalde documenten opsla als 2003 bestand. De enige manier die ik heb gevonden is handmatig alle enters verwijderen, maar dat is ook geen echte oplossing natuurlijk, zeker in een bedrijfsomgeving niet..
Deels klopt dat inderdaad, dit lijkt vooral te gebeuren in tekst vakken.
Dit was vooral een probleem bij OOo 2.4.1 (Ook bij Lotus Sympony trouwens) maar nu lijkt het redelijk beperkt tot de "zijbalken", voet en kop titels zoals te zien in het bijgevoegde screenshot.

Handmatig aanpassen zou geen probleem zijn als het om een paar documenten per dag zou gaan, echter gaan hier honderden mb's aan documenten per dag over de werkvloer wat het onmogelijk zou maken om dit te controleren/beheren.

[ Voor 6% gewijzigd door Demoterror op 15-10-2008 09:56 ]

Hate us when you see us, fear us when you dont.