Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een panasonic HD ready tv uit 2007 welke volgens de specs een native resolutie zou moeten hebben van 1366 x 768.

Nu had ik het idee om mijn mac mini als een soort media center er op aan te sluiten dus ik heb een dvi --- HDMI kabel kocht, zou allemaal prima moeten werken denk je? Niet dus. Dit is het probleem:

In de mac mini is ten eerste niet de native resolutie van de TV te selecteren waardoor ik never nooit een volledig beeld krijg. Nu is dit nog niet direct de schuld van de televisie maar wat wel het rare is is dat op elke andere resolutie dan 720 x 570 ( kan ook 520 zijn ) het beeld "trilt".

selecteer ik bijvoorbeeld 1280 x 720 op 50 hertz dan trilt de bovenkant van het scherm. Kies ik 60 hertz dan trilt de onderkant van het scherm. 1280 x 720 is toch gewoon een resolutie welke de tv zou moeten aankunnen?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
het is logisch dat het niet echt goed gaat. Als jij op deze resolutie werkt, moet de televisie pixels interpoleren tussenelkaar. Het zou goed gaan als je balken zou hebben, dat de pixels 1:1 lopen met de resolutie. Is het niet mogelijk om de juiste reso in te stellen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook balken in mijn scherm.

boven en aan de zijkanten van wat hij doorzend zitten zwarte balken, hij vult dus niet het hele tv scherm. De mac mini heeft niet de mogelijkheid om de 1366 x 768 reso te kiezen zonder daar aparte programmatjes voor te gebruiken.

maar ik dacht als ik 1280 x 720 kies. Dus de 720 P resolutie dan vult hij dus niet het hele scherm maar dan zou ik in ieder geval even goed beeld kunnen hebben en zo verder kunnen rommelen met de reso om een volledig scherm te krijgen.

dus op 1280 x 720 heb ik wel beeld en het is ook scherp. Alleen het vult het beeldscherm niet en het trilt.

Dit is mijn tv BTW : Panasonic tx32LM70F

Bij de specs op internet staat dat er VGA aansluiting op zou moeten zitten. Ik kan hem niet vinden in ieder geval |:( iemand enig idee waar Panasonic zijn aansluitingen verstopt?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 09:11 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
staat dat niet in het boekje ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus juist het gekke , in de handleiding ( van internet want die van mijzelf heb ik niet meer ) word er met geen woord gerept over een VGA aansluiting.

maar op alle sites met specs op internet staat hij er wel ... :|

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-02 08:26
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:01:
Dit is mijn tv BTW : Panasonic tx32LM70F

Bij de specs op internet staat dat er VGA aansluiting op zou moeten zitten. Ik kan hem niet vinden in ieder geval |:( iemand enig idee waar Panasonic zijn aansluitingen verstopt?
Ik zie geen VGA aansluiting in de manual staan. (Deens!)
Waarschijnlijk dus een fout in het specs linkje in dit vergelijkbare topic op een ander forum. >:)

Verwijderd

Topicstarter
haha

dat ben ik inderdaad ook ;)

maarja daar kunnen ze me niet echt verder helpen.... en aangezien dit echt een onderdeel had met LCD en plasma e.d. dacht ik misschien kunnen ze me hier wel helpen

is dat een probleem? O-)

Ok, geen VGA aansluiting dus.

maar hoe kom ik dan via HDMI van dat "trillende" scherm af? :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 10:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok een update:

Ik heb de kans gehad de mac mini aan te sluiten op een samsung HD ready toestel en hier deed hij het wel!!

wel is waar nog niet helemaal de goede resolutie e.d. maar het scherm trilt niet meer. dus de mac mini en de kabel zijn het probleem niet.

wat kan ik nog op mijn panasonic als instellingen gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee wat ik nog kan proberen?
Pagina: 1