Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou ik wou me dus een beamertje aanschaffen zodat we hier met een aantal mensen filmpje konden gaan kijken etc... Echter nu is mijn vraag is mijn (huidige) muur daar wel geschikt voor.

Het is inprincipe gewoon een witte muur, achtergrond is dus al OK. Echter is me muur niet geheel glad, eerder een beetje puisterig (geen idee hoe ik het anders moet noemen). De bultjes steken, schat ik, niet meer dan 1-2mm uit.

Heb twee foto's gemaakt van me muur en ik hoop dat jullie me zouden kunnen vertellen of me muur geschikt is of op z'n minst wat jullie ervaringen zijn met een witte puisterige muur?

Foto van de "zijkant" van de muur:
Afbeeldingslocatie: http://xs132.xs.to/xs132/08422/cimg2018536.jpg

Foto van de voorkant van de muur:
Afbeeldingslocatie: http://xs432.xs.to/xs432/08422/cimg2016447.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Clearasil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, gezien de muur zou ik zeggen: leen/huur eens een beamer en test het uit met stilstaand beeld en ga eens verzitten. Maar als ik een aantal mensen mag geloven, is een (goedkoop) projectiescherm al een een stuk fijner om naar te kijken ook vanwege de mogelijkheid van het terugkaatsen van licht.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als je structuur in je beeld wil hebben kan het, anders zou ik het toch echt egaliseren, of (beter) gewoon een goed scherm kopen.

Wat je zelf kan doen om het te testen voordat je de beamer koopt: ga zitten op de plek waar je straks ook wilt gaan zitten als je een beamer hebt. Zie je vanaf daar de structuur? Dan zie je het ook in je beamerbeeld. Lijkt het glad vanaf die afstand? Dan kun je het proberen zo te laten.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:45

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Voor af en toe kijken is het best te doen...

Wil je voor een wat 'betere filmervaring' gaan, dan is een vlakke muur/wand toch wel een pré.

Het ligt puur aan de eisen die je stelt... dus.. vertel; wat zijn je eisen? :P

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:21

Twazerty

AVCHDCoder developer

Michael Knight schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:48:
Voor af en toe kijken is het best te doen...

Wil je voor een wat 'betere filmervaring' gaan, dan is een vlakke muur/wand toch wel een pré.

Het ligt puur aan de eisen die je stelt... dus.. vertel; wat zijn je eisen? :P
Het mag niks kosten maar er komt een beamer te hangen van 4000 euro :P

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Nou mijn eisen zijn dat ik gewoon lekker filmpje kan kijken op me bankje :P maar dat zal wel iets te kort door de bocht zijn geloof ik ;)

Maar tjah mijn eisen zijn ook niet heel erg hoog, zal waarschijnlijk een beamer worden van 800x600. Maar ik wil wel gewoon dat ik tijdens het kijken me niet ga irriteren aan het feit dat er kleine ribbeltjes zijn in het beeld zeg maar.

@Gizz zal inderdaad even nog wat extra moeite te doen met wat jij zegt. Alleen moet ik dan nog even goed zoeken waar ik een beamer vandaan haal, aangezien ik pas verhuist ben naar het buitenland voor studie en dus de elektronica zaken hier nog niet ken.

Verder iemand die toevallig een redelijke projectscherm weet die niet al te duur is? Moet wel zeggen dat ik best schrok van de prijzen van projectorschermen :o http://tweakers.net/pricewatch/cat/639
offtopic:
Ok ik moest lachen geef ik toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Wouser schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 01:03:Verder iemand die toevallig een redelijke projectscherm weet die niet al te duur is?
Probleem is dat een scherm meestal bij een beamer hoort. Ik denk dat je sommige schermen voor een 100 Euro in je kamer kan zetten maar als je daar een enorm zware beamer tegenaan laat schijnen, ziet het er alsnog uit alsof je een krat bier op hebt en naar Sesamstraat zit te kijken.

Oftewel; een stukje onderzoek naar de relatie "beamer lichtopbrengst" en "projectiescherm ansi lumen" gaat je veel geld besparen ten opzichte van blind iets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wouser schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 01:03:
@Gizz zal inderdaad even nog wat extra moeite te doen met wat jij zegt. Alleen moet ik dan nog even goed zoeken waar ik een beamer vandaan haal,
Wat ik voorstelde kun je juist zonder beamer doen he ;)

Gewoon op de toekomstige afstand gaan zitten (bijvoorbeeld 3 meter) en kijk of je vanaf daar een gladde muur ziet of dat de structuur nog duidelijk zichtbaar is. Wil je een beetje een beamer nabootsen, verduister dan de kamer en richt één felle lamp op de muur en kijk nog eens of de muur glad lijkt.

Komt geen beamer aan te pas en je kunt het nu meteen doen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een dergelijke muur is niet zo fijn om naar te kijken.

Tip voor als 't permanent is trouwens: schilder een zwarte lijst om je 'scherm' heen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Gizz schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 01:13:
[...]

Wat ik voorstelde kun je juist zonder beamer doen he ;)

Gewoon op de toekomstige afstand gaan zitten (bijvoorbeeld 3 meter) en kijk of je vanaf daar een gladde muur ziet of dat de structuur nog duidelijk zichtbaar is. Wil je een beetje een beamer nabootsen, verduister dan de kamer en richt één felle lamp op de muur en kijk nog eens of de muur glad lijkt.

Komt geen beamer aan te pas en je kunt het nu meteen doen.
Oh ok zo nou even proberen dan maar. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Neem anders eens contact op met een goede retail-keten die voor de firma Vogel's levert. Vogel's heeft namelijk ook aparte muurverf (genaamd Mighty Birghty) ontwikkeld die dienst kan doen als projectiescherm. Dat spul kost iets van 15 Euro per vierkante meter maar dan nog lijkt het met zinnig als je nadenkt om eerst je muur te egaliseren.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 15-10-2008 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:21

Twazerty

AVCHDCoder developer

Nou mijn eisen zijn dat ik gewoon lekker filmpje kan kijken op me bankje :P maar dat zal wel iets te kort door de bocht zijn geloof ik ;)

Maar tjah mijn eisen zijn ook niet heel erg hoog, zal waarschijnlijk een beamer worden van 800x600. Maar ik wil wel gewoon dat ik tijdens het kijken me niet ga irriteren aan het feit dat er kleine ribbeltjes zijn in het beeld zeg maar.

@Gizz zal inderdaad even nog wat extra moeite te doen met wat jij zegt. Alleen moet ik dan nog even goed zoeken waar ik een beamer vandaan haal, aangezien ik pas verhuist ben naar het buitenland voor studie en dus de elektronica zaken hier nog niet ken.

Verder iemand die toevallig een redelijke projectscherm weet die niet al te duur is? Moet wel zeggen dat ik best schrok van de prijzen van projectorschermen :o http://tweakers.net/pricewatch/cat/639

[...]

offtopic:
toon volledige bericht
Projectieschermen heb ik ook ooit naar gezocht. Kwam dacht ik uit bij een duits bedrijf. Ze hadden echt grote schermen voor 200 euro. Die waren nog elektrisch ook. Ik kan alleen de link zo niet vinden. Ze verkochten ook lenzen voor diy beamers en lcd schermpjes voor diy beamers en HQI lampenset.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Muur egaliseren gaat niet echt denk ik zo omdat ik mijn kamer huur, en over pakweg 1,5 jaar ben ik hier weer weg en dan moet de kamer dus weer in de originele staat afgeleverd worden.

Maar ik heb net even geprobeerd wat Gizz zei en opzoek weet ik niet echt wat ik ervan moet vinden. Namelijk op het punt waar het licht het felst is lijkt de muur gewoon wel glad maar hoe minder licht erbij komt hoe minder glad het zeg maar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 17:14

[...]

offtopic:
toon volledige bericht
De prijzen die ik zo zie op de eerste pagina van de pricewatch zijn inderdaad redelijk prijzig.
De Office Centre (alleen toegang met bewijs van inschrijving kvk) heeft momenteel een wandscherm in de aanbieding voor 59,- euro.

gaat om dit scherm: http://www.officecentre.n...id=6639275&affixedcode=WW

Eventueel zou dit nog een tip voor je kunnen zijn: http://www.officecentre.n...id=6639100&affixedcode=WW

Prijzen zijn geldig tot donderdag.

Mocht je nou geen toegang hebben, of kunnen krijgen tot de office centre, ga dan gewoon eens kijken bij een Mediamarkt o.i.d..Scherm hoeft echt geen 200 euro te kosten. Zeker niet als ik zie welke eisen je stelt.

Zou je in elk geval wel een scherm willen aanraden, aangezien dit toch een betere weergave geeft dan een muur.

P.s; Office centre heeft ook een flink aantal beamers in de aanbieding vanaf €249,-.
Ook een Acer beamer in de aanbieding voor 479,-. Nog wel een aardige beamer. Goede lichtopbrengst, Hdmi, en hd ready resolutie.

Prijzen zijn overigens wel ex. btw.
Pagina: 1