Geen breedbandverbinding in Vista

Pagina: 1
Acties:

• 1222015
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-02-2023
Hallo,

Ik heb sinds een week een nieuwe laptop ipv een desktop. Op de laptop staat windows Vista en op mijn desktop, die weg gaat, staat XP.

Nu krijg ik het niet voor elkaar om verbinding met internet te maken.
Met het lokale netwerk heb ik geen probleem; hierop heb ik gewoon toegang. Nu moet ik alleen via dit netwerk installeren, bij XP ging dit altijd door een rasPPPoE te installeren maar volgens mij is dit bij Vista niet nodig (het werkt in ieder geval ook niet).

Waar ik nu blijf haken:
Ik probeer een breedbandverbinding aan te maken, vervolgens klik ik de PPPoE optie aan, vul mijn inloggevens in: Hij geeft daarna alleen maar weer dat de 'Wizard geen verbinding kan aanmaken' en verder niks.
De breedbandverbinding kan dus niet worden aangemaakt, mijn IP klopt ook gewoon dus daar ligt het niet aan denk ik.

Heeft iemand dit probleem ook al gehad? of kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast Bedankt!

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 22:16
Ik veronderstel dat je probeert te connecteren met de rj11 connector van je telefoonkabel in je laptop?

exop.io

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1222015: welkom op GoT!

Vista heeft meerdere ingebouwde bescherming tegen aanvallen vanaf buiten, denk hierbij aan Windows Firewall, Windows Defender en dergelijke. Misschien staan die nu aan en houden ze het aanmaken van je PPPoE verbinding tegen. Ook is het mogelijk dat IPv6 aan staat in Vista; dat kan je via je netwerkverbinding even uitvinken en proberen je PPPoE opnieuw aan te maken.

Mogelijk, maar kijk maar even, kan je de search-optie gebruiken om te zoeken naar de Vista Firewall over hoe je uitzonderingen kan maken, dat ding kan uitschakelen etc.

En eventueel, aangezien je het niet meldt in je topicstart, kan je even contact opnemen met je internet-provider of zij weten hoe je je internet kan installeren op Vista.

@eXop: sorry, maar PPPoE staat voor "Point-to-Point Protocol over Ethernet" dus niks RJ-11 maar RJ-11 lijkt me niet van toepassing in het tijdperk dat alle routers/modems CAT-5 accepteren... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 15-10-2008 01:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 22:16
MAX3400 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:58:
1222015: welkom op GoT!

Vista heeft meerdere ingebouwde bescherming tegen aanvallen vanaf buiten, denk hierbij aan Windows Firewall, Windows Defender en dergelijke. Misschien staan die nu aan en houden ze het aanmaken van je PPPoE verbinding tegen. Ook is het mogelijk dat IPv6 aan staat in Vista; dat kan je via je netwerkverbinding even uitvinken en proberen je PPPoE opnieuw aan te maken.

Mogelijk, maar kijk maar even, kan je de search-optie gebruiken om te zoeken naar de Vista Firewall over hoe je uitzonderingen kan maken, dat ding kan uitschakelen etc.

En eventueel, aangezien je het niet meldt in je topicstart, kan je even contact opnemen met je internet-provider of zij weten hoe je je internet kan installeren op Vista.

@eXop: sorry, maar PPPoE staat voor "Point-to-Point Protocol over Ethernet" dus niks RJ-11 maar RJ-11 lijkt me niet van toepassing in het tijdperk dat alle routers/modems CAT-5 accepteren... ;)
Mezelf duidelijk vergist :d

exop.io