Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WoW - Framedrops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel op een laptop WoW. Hij deed het eerst echt perfect, heb de laptop tweedehands gekregen en heb Windows clean erop geinstalleerd, zelf handmatig alle drivers etc.

Nu echter enkele maanden verder heb ik hetzelfde probleem als de vorige eigenaar met WoW: framedrops. Ik kan van mijn gemiddelde 35 fps zo naar de 2 - 9 fps schieten en daar ook blijven. Dit is niet afhankelijk van gebied, alhoewel het als WOW langer aanstaat in drukbezochte gebieden (steden) opeens kan kelderen naar 2 fps.

Het kan evengoed gebeuren wanneer ik alleen op m'n heuveltje zit. Wat deed ik hieraan? In het begin werkte het als ik Vertican Sync aan/uitzette, /reload ui deed of gewoon WoW afsloot en opnieuw opstartte. Op een gegeven moment was ook dat niet meer genoeg en moest ik de computer opnieuw opstarten en nu is ook dat vaak niet meer genoeg (je doet WoW aan, hey, 60 fps en 2 secondes later zit je weer op die 10).

DIt is ONSPEELBAAR en ik word er gek van. Mijn addons nemen in totaal net 5 MB in beslag dus KOM OP.

Mijn systeem:

I run Windows XP met nieuwste SP, 1022 RAM en 1.73Ghz processor.
Graphics card: ATI Mobility Radeon X6000 SE (niet veel maar godsamme wel genoeg). Hij wordt wel vaak heet (toshiba zoals gewoonlijk) maar nooit overheaten.

NIeuwste drivers, heb ze allemaal drie maanden geleden geinstalleerd.

Kan iemand me alsjeblieft helpen. Heb de WTF folder ik weet niet vaak leegeggooid.

Heel erg bedankt, elke tip, hint, wat dan ook graag. Andere games doen het overigens gewoon goed.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:11
Heb je de settings al eens op het laagst mogelijk gezet?
Andere drivers geprobeerd?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vermoed gewoon vervuiling van je machine. Als in; je zegt zelf dat een clean install met drivers dat dan alles goed werkt en na verloop van tijd wordt het ineens minder. Geen idee wat er nog meer op de machine is geinstalleerd of wat voor sites je ermee bezoekt maar een goede gok is dat je bij een nieuwe clean install weer voldoende fps hebt.

Zie ook: Spielerij - Eerste Hulp Bij Problemen

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 14-10-2008 21:31 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Ik vermoed ook vervuiling van je machine, maar dan in de vorm van stof. De koelers zitten vol stof en kunnen hun hitte niet meer kwijt. Gevolg, de grafische chip raakt oververhit en gaat zichzelf terug clocken om beschadiging te voorkomen. Je zegt wel dat hij neit gaat overheaten, maar hoe weet je dit? Heb je met een progsel temps gelogd?

Reden waarom ik dit denk: na opnieuw opstarten (chip even rust en kan dus afkoelen) werkte hetweer eventjes beter, Dit werkt nu ook niet meer (doordater ondertussen meer stof in zit).\\Die andere games die wel goed werken, zijn die misschien grafisch minder zwaar en speel je die minder lang?

Bijna alle laptops worden tegenwoordig heet. Snelle laptops hebben chips die heel heet worden, en maar weinig ruimte voor koeling. De meeste laptops zijn echter wel zo ontwikkeld en getest dat het allemaal net wel kan. Als de boel dan vol stof zit is het echter een ander verhaal. Al zijn er sommige laptops die ook zonder stof niet langer dan een uurtje kunnen stressen. Iemand die ik ken kan alleen maar C&C voor een langere tijd spelen als hij zijn laptop op een zak patat uit de friezer zet :Y)

[ Voor 76% gewijzigd door jdm8 op 14-10-2008 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de replies.

Ja, de settings staan op z'n laagst.

Over dat heet worden: deze heeft ook echt overheating problemen (gehad), meerdere malen terug naar fabrikant en als je 'm niet verhoogt m.b.v. dvds of boeken overheat 'ie alsnog. :) Ik weet niet of dat een reden kan zijn, dat heet worden, ik ben desktop pcs gewend.

Ik bezoek geen dubieuze sites en installeer evenmin dubieuze programma's, het is echt wel een clean laptop wat dat betreft, doe ook de regelmatige malware en virus checks enzo en ga 'm vannacht defragmenteren.

Vervuiling aan de binnenkant heb ik niet echt aan gedacht... Ik durf 'm zelf niet open te maken, maar misschien kan ik aan iemand vragen of hij het wil doen voor me.. Ik hou jullie op de hoogte, ha, ben echt blij dat er mensen zijn die me kunnen/willen helpen, heb tot nu toe weinig geluk gehad ermee.

Na verloop van de tijd kan de fps zich trouwens herstellen, ik had dus hele tijd ge-alttabbed om dit te schrijven en toen ik terug was zat ie 15-20 fps en is dat gebleven (en dat vind ik speelbaar, dus ben daar echt blij mee).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Blij om te horen dat je wat aanknopingspunten hebt om verder te komen in het troubleshooten. Laptops zijn, in mijn opinie, soms wat minder optimaal om "even" op te schroeven maar interne vervuiling kan wel degelijk een probleem worden maar dat is ook wel afhankelijk van de constructie van de laptop.
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:18:Vervuiling aan de binnenkant heb ik niet echt aan gedacht... Ik durf 'm zelf niet open te maken, maar misschien kan ik aan iemand vragen of hij het wil doen voor me..
Ondanks dat we graag zouden willen, heb je kans dat een moderator niet zo blij is hiermee. Mijn advies: als je na wat dingen omtrent software nog steeds denkt (of begint te denken) dat er hardwarematig iets niet goed is, kan je allicht op zoek naar de Technical Manual van je laptop of misschien dat iemand in je kennissenkring iets voor je kan betekenen.

Als het een recente HP laptop is (zeg, maximaal 4 jaar oud); die kan je vrij eenvoudig zelf openschroevenik moet beter lezen.... Maar als je er echt voor terugdeinst, schakel een professional in. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

ik weet niet hoe de constructie van de laptop is, maar bij sommige laptops is het mogelijk de fan vast te zetten met bv. een sateprikker. Daarna kun je hem uitblazen met een compressor. (anders heb je de kans dat de lagers van de radiaal fan stukgaan).

Laptops hebben extra snel last van stof omdat ze al niet super zijn met hun koeling, en stof het dan nog veel erger kan maken. Ook komt er nog eens extra snel stof in omdat je hem vaak op andere plaatsen zet waar hij dan de stof opzuigt. Het stof gaat er neit zomaar weer u8ti omdat er meestal maar een weg voor de lucht is in de laptop, en daar allemaal koelvinnen zitten die zeer dicht op elkaar zitten. Als je de laptop toch open hebt, en het allemaal redelijk gemakkelijk gaat, kun je overwegen de koelpasta direct ook te vervangen. In de fabriek wordt er meestal een zeer dikke laag slechte kwaliteit thermal paste op gedaan. De dikke laag koelpasta gaat dan juist isoleren.

Om zeker te weten of het een warmte probleem is kun je de temps tijdens gamen (en framedrops) bekijken met een programma als speedfan. Installeer dat en post hier de temps eens :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

1022 RAM, is dat een typfoutje of is dat wat je daadwerkelijk overhoudt in Windows ? Zou dat misschien kunnen betekenen dat je maar 2MB van je geheugen toewijst aan die X600 SE (ik neem aan dat die gewoon werkgeheugen verbruikt) ? Wellicht kun je een optie in de bios vinden en die van auto afhalen (naar een 64 of 128MB) of juist op auto zetten.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:02
Questhelper uitzetten zit een memory leak in.

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11 22:49
Nee, ik denk niet dan een Addon zoals Questhelper voor die framedrops kan zorgen. Ik denk (zoals al eerder aangestipt) dat het inderdaad warmte is. (Hoewel Quiesthelper wel rete irritant is!!)
Zoals Bludjinni al zegt, tijdens het alt-tabben (lees: het niet intensief belasten van de laptop) neemt het probleem af en herstelt het zich weer voor een deel.
Het lijkt me een goed idee om het beestje van zijn overtollig stof te ontdoen en kijken of het probleem aanhoudt.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Pagina: 1