EEE Box PC & Fedora 9: kacpid probleem

Pagina: 1
Acties:

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik ben een beetje aan het expirimenteren met een Asus EEE Box PC en Fedora 9 (initieel had ik CentOS in gedachten, maar er was geen werkende driver voor de network install). In de box pc zit overigens met name mobile hardware, ik vermoed dat dit met de problemen te maken heeft.

Na booten is de cpu-usage onmiddelijk heel hoog: het proces kacpid en kacpi_notify gebruiken zo'n 80 tot 90 procent van de CPU. In het apparaat zit een Intel Atom N270 CPU.

Nu komt het: wanneer je acpi uitschakelt middels de acpi=off kernel parameter in grub, wordt het kernelproces kacpid niet meer opgestart en is daarmee het hoge cpugebruik opgelost. Er verschijnt echter ook nog maar 1 cpu in /proc/cpuinfo of 'top'.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? eigenlijk heb je dus acpi nodig voor je systeem, maar tegelijk gebruikt acpi ook het grootste deel van de resources.

Ik heb al geprobeerd in het bios het ACPI-spul op een andere instelling gegooid, S1 of S3 ipv auto, en de ACPI 2.0 tables ingeschaked, allemaal zonder succes...

Een homebrew kernel is wat mij betreft een last resort, daar ik weinig behoefte heb aan opnieuw compileren bij iedere nieuwe release.

[ Voor 4% gewijzigd door MindStorm op 14-10-2008 20:37 ]

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Opgelost: de laatste BIOS update bevatte een fix.