Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XP service pack beschadigd? Zowel 2 als 3?

Pagina: 1
Acties:

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 12:27
Ik heb mijn computer vd week geheel opnieuw geinstalleerd omdat ik een vervelende trojan horse had.

Nu had ik hem helemaal opnieuw geinstalleerd en ik wil windows updates installeren maar daarbij gaf hij elke keer foutmeldingen.

Ook msn messenger installeren ging niet lukken. Ook een foutmelding.

Toen maar eens XP service pack III geinstalleerd en krijg de melding dat deze is beschadigd. Windows daarom nog maar eens opnieuw geinstalleerd en dan maar beginnen met Service pack 2. En ja hoor weer de melding dat service pack 2 ook beschadigd is. Nogmaals geprobeerd en toen kon service pack 2 wél uitgepakt worden maar toen kon jij met installeren een aantal bestanden niet vinden. Als ik op opnieuw proberen klikte ging de installatie wel weer verder.

Zou mijn XP cd aan het einde van zijn latijn zijn? Ik heb ff snel mijn HD's gecheckt met chkdsk maar 0 aan beschadigde sectoren.

Mijn setup is trouwens de volgende:
Asus P5B SE
Corsair 2 x 1024 mb 667 mhz pc5300
Intel Pentium E6850
Asus 8600 GT TOP 256mb
SB Audigy 4
WD 160GB
Maxtor Diamond 200 GB

• FlippieAI
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

FlippieAI

aka Tweek

Volgens mij heb ik wel eens hetzelfde probleem gehad. Heb nog geen idee wat nou precies het probleem was maar op het forum hier heb ik toen het volgende batch bestand gevonden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
#Batchfile Troubleshouting Windows Update
net stop wuauserv
net stop cryptsvc

RD %WINDIR%\system32\CatRoot2 /S /Q
RD %WINDIR%\SoftwareDistribution /S /Q

net start cryptsvc
net start wuauserv

REGSVR32 WUAPI.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG.DLL /s
REGSVR32 WUAUENG1.DLL /s
REGSVR32 ATL.DLL /s
REGSVR32 WUCLTUI.DLL /s
REGSVR32 WUPS.DLL /s
REGSVR32 WUPS2.DLL /s
REGSVR32 WUWEB.DLL /s
net stop WuAuServ
taskkill /f /im wuauclt.exe
net start WuAuServ

Hierna werkte de windows updates en wlm installatie weer gewoon.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer eens een andere netwerkkaart. Het is mij een keer overkomen bij een NF4 mobo waarbij de onboard nic na drie maanden kapot was. Volgens windows werd alles netjes gedownload maar bij het uitpakken/installeren kreeg ik dezelfde meldingen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpel te testen door SP2 of SP3 ff bij de buren te downloaden en vast uitgepakt op een USB-stick te zetten. En wat The Dolf zegt; het kan zomaar zijn dat je NIC aan het overlijden is of dat drivers corrupt zijn etc. etc. Helaas mis ik wat stappen die je geprobeerd hebt om bepaalde dingen te testen en uit te sluiten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof