LOEWE gezien de prijzen is een juiste keuze erg belangrijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij een vraag mbt tot 2 Loewe toestellen van 32 inch de
Connect en de Individual

http://www.loewe.nl/downl...2_Media_FullHDplus_nl.pdf
http://www.loewe.nl/downl...l_32_sel_hd_100_dr_nl.pdf

de ene is een model met 50 hz met een resolutie van 1920 x 1080
en de andere een model met 100 hz met een resolutie van 1366 x 768

aangezien ik geen euro boom in de tuin heb en dus mijn geld goed wil besteden wil ik in iedergeval bij de weergave van bewegende beelden (bv voetbal) geen ghost effect.
Het onvangst signaal wordt digitaal van ziggo (via de ingebouwde dbv/c ontvanger)

Beide tv's zorgen ervoor dat er ipv mijn huidige 4 nog maar 1 afstandbediening nodig is (en dat maakt het bedrag wat meer dragelijk) verder beschikken beide over een ingebouwde harde schijf.
Het enige wat ontbreekt is een ingebouwde dvd/bleu ray speler (zoals b.v. bij een i-mac is ingebouwd)

Aangezien ik zelf maar half weet wat het een en ander (aan afkortingen) inhoud.
Zou ik een passend antwoord zeer waarderen.

Alvast bedankt voor de moeite!

p.s. als er alternatieve zijn dan hoor dat natuurlijk graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT; ik mis wat info van je zoals beschreven in het topic: Voordat je toevlucht zoekt op GoT en een topic opent

Probleempje; beide PDF's wijzen naar de homepage van Loewe en eerlijk gezegd vind ik het netter om specs van een produkt gewoon in dit forum te vermelden zonder dat wij allerlei dingen elders voor je moeten opzoeken.

Over de afkortingen; aangezien Loewe geen B-merk is, zou ik je adviseren om eens binnen te lopen bij een gerespecteerde A/V-zaak bij je in de buurt dus geen MediaMarkt ofzo waar de verkopers veelal ook een aantal info niet kennen over de TV's. Laat je eens goed voorlichten of de TV's en features van dit soort modellen; ook zelf een TV zien en het bewegend beeld, is soms belangrijker dan specs op een A4'tje.

Je vermeld niet of je buiten TV kijken nog andere apparatuur erop wil aansluiten; dat is best moeiljik want veel mensen zweren bij een 100Hz TV als ze sport zitten te kijken maar eerlijk gezegd vind ik een FullHD-TV een betere investering als je bijvoorbeeld een Xbox360/PS3/BD-speler wil aansluiten.

Alternatieven zijn er zat; je budget is niet bekend, je randvoorwaarden zijn niet bekend alsmede je kennis is wat onder de maat... Gaarne even wat meer info en dan komen we vast wel ergens uit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een beginners fout is snel gemaakt.

Ik dacht dat de verschillen mbt Hz en resolutie de naald al naar de ene dan wel de andere kant zou doen uitslaan. De tv gaat voor het grootste deel alleen gebruikt worden voor tv kijken via de kabel dan wel via een dvd/bleu ray. Zo af en toe via de pc een stream op de tv kijken zou leuk zijn maar is geen must.
Het belangrijkste blijft bewegende beelden F1/voetbal en verder wordt er veel gebruik gemaakt van teletekst.
Verder is ook het geluid belangrijk aangezien de aanschaf van een surroundsysteem geen optie is.
Voor de Individual worden de volgende spec opgegeven:

Gesloten 2-weg-boxen
Panorama
Sound+ met CRX®-Soundsysteem
Stereo-tweekanaalsgeluid
Uitgangsvermogen geluidseindtrappen in Watt: 2 x 40
Virtual Dolby Surround [1]

Connect

Aantal luidsprekers: 4
Geluidseffecten: Stereo, Panorama, 3D Surround
Gesloten 2-weg-boxen
Sound+
Stereo-tweekanaalsgeluid
Uitgangsvermogen geluidseindtrappen in Watt: 2 x 20

Waarschijnlijk komt er uit de connect beter geluid gezien het vermogen van de speakers

Aangezien er toch een aanmerkelijk prijsverschil is ten gunste van de connect en hier toch een beter geluid uit zal komen moet de individual wel een veel beter beeld hebben of betaal je alleen het design.
Om het completeren zijn dit de spect mbt het beeld.

CONNECT

Automatic Movie Detection (AMD)
Beeldcorrectie verticaal
Beeldformaat: 16 : 9
Beeldresolutie: 1.920 x 1.080
Beeldschermdiagonaal in cm: 80
Beeldwisselfrequentie 50Hz
Bioscoopfilmweergave 24 p
Contrastregeling afhankelijk van kamerlicht (OCP)
Contrastsensor
Contrastverhouding dynamisch: 15.000 : 1
Contrastverhouding statisch: 3.000 : 1
Digital+ HD
Down-/Upscaling
Formaatwisseling: 16 : 9, 4 : 3, Panorama, Cinema, Zoom
Full-HD-LCD-technologie
Geschikt voor HDTV
HD ready
Helderheid cd/m²: 500
Image+ HD
Kijkhoek horizontaal en verticaal: 178°/178°
PIP (AV)
Responsetime: 8 ms
Split Screen TV/Teletekst [1]
Volledig gedigitaliseerde signaalverwerking

INDIVIDUAL

Beeldcorrectie verticaal
Beeldformaat: 16 : 9
Beeldresolutie: 1.366 x 768
Beeldschermdiagonaal in cm: 80
Beeldwisselfrequentie 100Hz
Bioscoopfilmweergave 24 p
Contrastfilterscherm
Contrastsensor
Contrastverhouding statisch: 1.200 : 1
Digital+ HD 100
Formaatwisseling: 16 : 9, 4 : 3, Panorama, Cinema, Zoom
Full PIP/iPIP
Geschikt voor HDTV
HD ready
HD-100Hz-LCD-technologie
Helderheid cd/m²: 500
Image+ HD 100
Kijkhoek horizontaal en verticaal: 178°/178°
Responsetime: 8 ms
Split Screen TV/Teletekst
Volledig gedigitaliseerde signaalverwerking: 10 Bit

Beide tv's hebben de beschikking over een ingebouwde ontvanger dvb/c en hd ontvanger.

Wat me verder is opgevallen is dat de responstijd van 8 ms wel wat lang is aangezien bv de Aurea een responstijd heeft van 3 ms. Is dat beeld dan nog zoveel keer scherper?

Hopelijk is mijn 2e bericht al beter dan de 1e.
Kortom heeft iemand een tip over de te maken keuze.
Alternatieve mbt de kwalitiet van het beeld zijn er genoeg maar deze tv.s hebben geen ontvangers dan wel een harde schijf. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Kijk, dank voor de extra info.

Puur omdat je zegt: ik wil sport kijken en soms/misschien BD-films, raad ik je nu af om de Individual te kopen. Waarom? Heel persoonlijk en ook zeer afhankelijk van je kijkafstand, maar ik denk dat je met de Connect beter af bent.

Nu zullen er mensen zeggen; bla, FullHD zie je niet op kijkafstand x en de Individual heeft 100Hz. Gedeeltelijk geef ik die mensen vast gelijk maar liever teveel pixels op je beeld toveren en je oog "minder" pixels laten waarnemen dan minder pixels op je beeld toveren en je oog "ruis" laten waarnemen, zeker met BD-films. En de 100Hz denk ik niet dat je nodig gaat hebben; Loewe heeft dusdanig goede scalers aan boord, dat voetbal en F1 zonder problemen gaat werken op de Connect met maar 50Hz.

Blijft mijn opmerking wel; ga naar een goede Loewe-dealer en laat daar de modellen demonstreren voor je eigen "beleving" en op de kijkafstand die je thuis ook verwacht te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
MAX3400 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:49:
Kijk, dank voor de extra info.

Puur omdat je zegt: ik wil sport kijken en soms/misschien BD-films, raad ik je nu af om de Individual te kopen. Waarom? Heel persoonlijk en ook zeer afhankelijk van je kijkafstand, maar ik denk dat je met de Connect beter af bent.

Nu zullen er mensen zeggen; bla, FullHD zie je niet op kijkafstand x en de Individual heeft 100Hz. Gedeeltelijk geef ik die mensen vast gelijk maar liever teveel pixels op je beeld toveren en je oog "minder" pixels laten waarnemen dan minder pixels op je beeld toveren en je oog "ruis" laten waarnemen, zeker met BD-films. En de 100Hz denk ik niet dat je nodig gaat hebben; Loewe heeft dusdanig goede scalers aan boord, dat voetbal en F1 zonder problemen gaat werken op de Connect met maar 50Hz.

Blijft mijn opmerking wel; ga naar een goede Loewe-dealer en laat daar de modellen demonstreren voor je eigen "beleving" en op de kijkafstand die je thuis ook verwacht te hebben.
mee eens let echter wel op het licht in de winkel.. Heeft effect op het beeld hoe ji het ontvangt in je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik weet niet wat het prijsverchil is maar ik zou gaan voor de 3000 contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Stop de persen! ;)

Ik kijk nu pas wat die schermen kosten... Geen idee hoe dik je portomonnee is maar als je een Loewe 32" inch kan betalen; voor dat geld heb je echt veeeeel betere/grotere TV's als alternatief waaronder een 37" Pioneer KURO FullHD LCD (voor de leken; in mijn optiek is er weinig beter op deze wereld dan KURO-series).

De vraag wordt nu dus: waarom heb je je oog laten vallen op Loewe en waarom maar 32" ?

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 14-10-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG wist je nu pas dat Loewe een duur merk is? Zonder dat ik je wil beledigen, maar daarmee begin ik wel aan je eerdere adviezen te twijfelen.

Het gave van Loewe is het design, garantie, extra's en vormgeving. Daarnaast zitten er verschrikkelijk goede componenten in ieder Loewe apparaat. Ongeacht of je een betere beeldkwaliteit kunt kopen, Loewe is een standaard an sich. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:30:
OMG wist je nu pas dat Loewe een duur merk is? Zonder dat ik je wil beledigen, maar daarmee begin ik wel aan je eerdere adviezen te twijfelen.

Het gave van Loewe is het design, garantie, extra's en vormgeving. Daarnaast zitten er verschrikkelijk goede componenten in ieder Loewe apparaat. Ongeacht of je een betere beeldkwaliteit kunt kopen, Loewe is een standaard an sich. :)
Ik wist wel dat Loewe een duur merk is maar dat ze voor een 32" nog zoveel durven te vragen, daar kwam ik net pas achter. Misschien dat mijn prio's ergens anders liggen maar onder de 40" klik ik persoonlijk TV's niet eens meer aan en dan kijk ik niet op van *kuch prijzen van 2500 Euro of meer kuch* Denk trouwens niet, maar die discussie wil ik wel met je aan gaan, dat mijn technische argumenten over de 2 genoemde Loewe's teniet worden gedaan omdat ik niet goed mijn best deed met Prijzenslag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 22:16
Gaat het om een vooraf bepaald formaat (32") of mag dat ook groter (37-42"?)? Je zou ook een plasma tv kunnen overwegen, die heeft geen last van 50-100hz (geen interpolatie van pixels nodig door de andere techniek) en geeft zeker een zeer fraai beeld (iig wel in deze prijsklasse bij bijv pioneer/panasonic).

Maar betreffende je vraag fullHD of 100hz... beiden zijn te verdedigen, ik twijfel of je fullHD nodig hebt danwel het verschil gaat merken (zeker met een 32", dan moet je op 1-1,5m afstand zitten om het verschil waar te nemen). Als je op normale afstand kijkt merk je het niet denk ik. 100hz KAN een vloeiender beeld geven, maar ligt aan de Tv. Advies dus ook om zelf maar eens te kijken in de winkel welk beeld je prettiger vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info!

Wat betreft de prijs, als je bedenkt dat er een harde schijf een digitale dvb/c ontvanger en een hd ontvanger in zitten en op de connect w/lan is dat totaalpakket elders los toch ook een flinke uitgave waarbij je dan al die afstandsbedieningen voor lief moet nemen (ons huidige toestel is een Loewe Xelos beeldbuis van 64 cm waar we goede ervaring mee hebben vandaar ook de keuze voor een Loewe).

Het formaat van 32 inch is voor mij al aardig wat en groter dan 37 inch vind ik persoonlijk TE groot voor de ruimte waar hij geplaatst wordt.

Verder is het design natuurlijk ook niet onbelangrijk, de tv wordt waarschijnlijk op een vloerstandaard gezet
danwel op de trapeze (connect).

Alternatieven zoals Pioneer KURO zijn wat betreft beeld waarschijnlijk niet minder dan wel beter echter je blijft met losse kastjes/draden e.d. zitten. Andere toestellen met ingebouwde harde schijven icm digitale ontvangers zijn zover ik weet niet op de markt.

De tip om bij een Loewe dealer te gaan kijken om de beelden zelf te ervaren heb ik gedaan, echter vond ik al de beelden goed maar werden er geen sportprogamma's getoond. Ik weet niet of het gebruikelijk is om zelf een dvd-tje mee te nemen naar de dealer en of deze op de aanwezige schermen getoond kan worden.

Wat me trouwens is opgevallen is dat de mediamarkt eerst wel loewe verkocht maar dat na de "verbouwing" niet meer doet. De prijs kan niet het probleem zijn geweest want op de plek waar ze hingen hangen nu philips tv's met een zelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:13:
De tip om bij een Loewe dealer te gaan kijken om de beelden zelf te ervaren heb ik gedaan, echter vond ik al de beelden goed maar werden er geen sportprogamma's getoond. Ik weet niet of het gebruikelijk is om zelf een dvd-tje mee te nemen naar de dealer en of deze op de aanwezige schermen getoond kan worden.
in die prijsklasse kan dat sowieso wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:13:
Andere toestellen met ingebouwde harde schijven icm digitale ontvangers zijn zover ik weet niet op de markt.
Volgens mij had het iets duurdere broertje van mijn 42" LG plasma een DVB-T tuner met HD recorder en die kostte 2 jaar geleden iets van €1200.

Let er ook op dat je nu wel een extreem dure tv kan kopen omdat je geen losse kastjes wil, maar welke garantie heb je dat je de komende jaren de ingebouwde tuner met Ziggo kan blijven gebruiken? Als ik me niet vergis werd in het (of een?) Ziggo topic de toekomst wat dat betreft juist niet zo rooskleurig voorgesteld. En als je dan toch binnenkort aan een kastje moet, dan kun je net zo goed een decoder nemen met ingebouwde HD en had je achteraf gezien net zo goed een tv zonder ingebouwde dingen kunnen kopen.

Zo zou ik er iig tegenaan kijken :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheinen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07 21:29
Onlangs heb ik de Connect 37" met harde schijf aangeschaft (DR+), en hij bevalt mij uitstekend!
Niet alleen de HD uitzendingen, maar zeker ook de SD uitzendingen worden heel mooi weergegeven.
Ghosting heb ik nog niet ontdekt.

Ik zat te twijfelen tussen dezelfde 2 modellen, maar gezien er toch steeds meer uitzendingen in full HD zullen komen, leek mij dit de betere keuze.

Sterk voordeel van Loewe boven andere merken is dat je een programma van de ene zender kunt opnemen, terwijl je naar een andere zender kijkt!

K-7 | SMC Pentax DA* 16-50 f/2.8 | SMC Pentax DFA 100 f/2.8 | SMC Pentax DA 18-250mm f/3.5-6.3 | K10D | Pentax DA 18-55 f/3.5-5.6 | SMC Pentax M50 f/1.7 | Tamron 28-300 f/3.5-6.3 | Pentax AF-540FGZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 21:42
Ik heb toevallig die 32" individual. Ik denk dat de meeste mensen toch voor FullHD zouden gaan. Technisch gezien denk ik dat het prijsverschil vergeleken met een duurdere sony, of Philips met hetzelfde beeldformaat niet echt goed te praten is. Voor veel minder geld heb je een veel grotere Sony/Pioneer/etc met meer toeters en bellen. Incl. een ingebouwde dbv-c tuner.

Maar ik koos voor de Loewe individual omdat ik het design van het toestel erg mooi vind, en een 40" LCD ziet er niet uit in mijn kamer. (veel te groot) Met name "vriendin-factor" speelde een rol mbt design. :)

Ik ben erg tevreden over de beeldkwaliteit. (mag ook wel) Ook analoog signaal is echt erg goed. Vergeleken met andere merken vind ik de Loewe veel mooier. Het geluid van mijn Loewe is ook erg goed. Zo goed dat ik nu de speaker van de LCD als center speaker gebruik voor mijn surround set.

Wat betreft het verschil van 50hz kan ik niet veel zeggen. Inderdaad gewoon naar de lokale loewe dealer om de hoek gaan, en gewoon maar gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
rcheinen schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:51:
Onlangs heb ik de Connect 37" met harde schijf aangeschaft (DR+), en hij bevalt mij uitstekend!
Niet alleen de HD uitzendingen, maar zeker ook de SD uitzendingen worden heel mooi weergegeven.
Ghosting heb ik nog niet ontdekt.

Ik zat te twijfelen tussen dezelfde 2 modellen, maar gezien er toch steeds meer uitzendingen in full HD zullen komen, leek mij dit de betere keuze.

Sterk voordeel van Loewe boven andere merken is dat je een programma van de ene zender kunt opnemen, terwijl je naar een andere zender kijkt!
RCHeinen, hoe ervaar jij momenteel je opnames? Komen die correct in het DR+ archief terecht? Worden die op tijd gedecodeerd of heb je halve fragmenten in je archief staan? Gezien de decodeersleutels sneller zijn gaan wisselen. Bron: www.gebruikers.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

OMD

goed, ik werk bij een respectabele Loewe dealer maar alles wat ik hier lees vind ik toch een beetje tegenstrijdig. Tuurlijk is er voor minder geld een tv te krijgen met dezelfde of zelfs meer gadgets. Tegenwoordig kan je zelfs een KIA kopen met meer opties dan een instap Mercedes. Get my point?

Ga naar een Loewe dealer en laat je voorlichten en kijk duidelijk wat de verschillen zijn en het allerbelangrijkste, NEEM DE TIJD!

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
OMD schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:31:
goed, ik werk bij een respectabele Loewe dealer maar alles wat ik hier lees vind ik toch een beetje tegenstrijdig. Tuurlijk is er voor minder geld een tv te krijgen met dezelfde of zelfs meer gadgets. Tegenwoordig kan je zelfs een KIA kopen met meer opties dan een instap Mercedes. Get my point?

Ga naar een Loewe dealer en laat je voorlichten en kijk duidelijk wat de verschillen zijn en het allerbelangrijkste, NEEM DE TIJD!
Helemaal mee eens! LOEWE is een premium product. Een KIA en een mercedes gaan allebei 200 km/per uur alleen waar zit jij liever in?

Kijk & Vergelijk. Wat zoek je? Wil je design, bedieningsgemak en kwaliteit. Laat je voorlichten en weeg af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

OMD schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:31:

No offense maar hoe tegenstrijdig wil je het hebben? Ik ben het met je eens dat Loewe bepaalde kwaliteit/garantie/features heeft maar je zegt zelf ook wel dat er andere TV's voor minder geld te koop zijn met meer opties. Punt is, en dat is in mijn ogen pas later goed duidelijk geworden; de topicstarter heeft 2500 Euro in zijn broekzak gereserveerd en blijkbaar voor een Loewe-TV terwijl niet is afgekaderd wat de eisen/wensen zijn, ook gezien de opmerking "p.s. als er alternatieve zijn dan hoor dat natuurlijk graag".

Het zou imho constructiever zijn als je toelicht, misschien ook met kennis uit je beroep, waarom de Concept en Individual op bepaalde vlakken (technisch / ervaringsbeleving) hun geld waard zijn ten opzichte van een KURO die toch in dezelfde prijsklasse valt (maar iets groter is) en misschien nog belangrijker; wat de verschillen zijn tussen de Loewe-TV's en wat je zelf zou aanraden voor 2.5K Euro? Ik kan hem dat in ieder geval niet vertellen want ik weet wel dat Loewe topkwaliteit is maar als ik 2.5K over heb en afgezet tegen mijn eisen/wensen, kijk ik sneller naar Aziatische merken met een beelddiagonaal van > 40" dus heb ik me nooit verdiept in Loewe. Meer dan een handreiking kan ik niet geven in dit topic.

En blijkbaar heeft de topicstarter schrik om zich goed voor te laten lichten; ik vind het in ieder geval heel normaal om een paar DVD's of BD-films mee te nemen naar een zaak en dat te laten demonstreren. Geen demonstratie? Geen verkoop van TV!

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 15-10-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Friedchicken schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:02:
[...]

Helemaal mee eens! LOEWE is een premium product. Een KIA en een mercedes gaan allebei 200 km/per uur alleen waar zit jij liever in?

Ik rij met beide 200km/per uur geen probleem hoor ;) .Airbags helpen bij die snelheid ook niet meer. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:04:
[quote]Friedchicken schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:02:
[...]

Ik rij met beide 200km/per uur geen probleem hoor ;) .Airbags helpen bij die snelheid ook niet meer. O-)
Bij de een voelt het nog comfortabel bij de ander niet ;) Het gaat om een beleving. Waarom koopt de ene consument een HDMI kabel van 4 euro en de ander een van 140 euro.

En er zitten wel degelijk voordelen aan een LOEWE lcd ten opzichte van merk X.

Waarom koop je een iPhone? Als verlengstuk van je ego? Als hebbeding? Wil je ergens bij voelen? Geeft het je een goed gevoel? Simpelweg immateriele waarde toekennen.

[ Voor 10% gewijzigd door Friedchicken op 15-10-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Friedchicken schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:21:
[...]
En er zitten wel degelijk voordelen aan een LOEWE lcd ten opzichte van merk X.

Waarom koop je een iPhone? Als verlengstuk van je ego? Als hebbeding? Wil je ergens bij voelen? Geeft het je een goed gevoel? Simpelweg immateriele waarde toekennen.
En dat is dus het probleem in dit topic; mgm2005/topicstarter heeft te weinig kennis van features "in het algemeen" om Loewe op dat vlak te waarderen, lijkt het. De wens lijkt meer neer te komen op een aantal ingebouwde dingen zoals HDD en tuner maar op het vlak van specs (tuurlijk, die zeggen ook niet altijd alles) is er nog weinig verduidelijkt.

Ik hoop (en misschien ook een beetje voor mezelf) dat OMD bijvoorbeeld echt een goede motivatie & uitleg kan geven over type X. Zoals ik eerder al eens zei; Loewe is inderdaad geen B-merk en aangezien ze sommige onderdelen inkopen of helemaal zelf fabriceren, is het erg tricky om er zomaar eentje aan te wijzen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een Loewe Connect 42 te kopen. Heb ook aardig zitten twijfelen of ik er geen spijt van krijg dat die geen 100hz is maar na aardig wat research doen/informatie inwinnen heb ik gelezen/gehoord dat het verschil tussen 50 en 100hz niet zoveel uitmaakt bij Loewe. Het beeld zal in bepaalde 'pan scans' misschien een tikkeltje schokkerig zijn maar met z'n 24p modus speelt dit bij blue rays (iets waar ik hem persoonlijk veel voor zal gebruiken) nauwelijks een rol, beelden schijnen dan volledig vloeiend te lopen. Bewegingsonscherpte ook niet veel last van, maar als het erg snel beweegt kan er dankzij het moeilijk kunnen bijbenen van de image+ artefacten ontstaan.

Ik wil graag de Connect vanwege het geweldige (witte) design. En verder is de interface, geluid en afstandsbediening natuurlijk ook heel goed, het geeft gewoon een luxe gevoel. Dat is een beetje het verschil tussen Loewe en goedkopere (nogal eens frietbak plastic uitziende) tv's die inderdaad, in deze tijden van snel evolueerende lcd technieken, beeldtechnisch goed concurreren met de veel duurdere Loewe toestellen. Schijnt wel dat Loewe onder lcd's het meest natuurlijke plaatje geven, andere lcd's hebben vaak nogal eens een hard beeld maar of dat nog een rol speelt na een calibratie weet ik niet.
Maar als het je niet om het uiterlijk te doen is en zwart prima vind dan zijn wat beeldkwaliteit betreft plasma's (panasonic en vooral pioneer) net even wat beter dan de lcd's van Loewe. Als er een witte/zilveren 42 inch pioneer plasma was geweest dan had ik waarschijnlijk die gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
Bah, wat een lelijke tv :/

Overigens vind ik de vergelijking met auto's appels met peren vergelijken. Al zou de Loewe een Mercedes zijn (lelijke dingen overigens die kwalitatief niet beter zijn dan Japanse auto's (en die hebben ook grote luxe wagens met alles erop en eraan)), dan is een Pioneer nog niet gelijk een Kia. Pioneer zal dan eerder een BMW zijn, Panasonic een Audi/Toyota, Samsung/Sony een Volkswagen/Suzuki en dingen als Medion/Salora zijn dan pas Kia's en dat soort B-merk Tv's/auto's zou ik zowiezo niet kopen.

Loewe is dus een duur merk met design tv's (en waarschijnlijk om deze laatste reden dus een duur merk), maar ik vraag me af of ze kwalitatief echt beter zijn dan de gemiddelde Pioneer of de top modellen van andere merken. Voor een Bang en Olufsen setje ben je ook ontiegelijk veel geld kwijt, terwijl ze kwalitatief nou niet bijzonder zijn.
Aangezien het design me al niet aanspreekt kan ik me niet voorstellen waarom je ontzettend veel meer zou betalen dan een vergelijkbare tv, misschien dat het dan een status iets is...

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Design kost geld, een Jan de Boeffjerie kost ook meer dan IKEA meubel.

Ok, waarom een Loewe kopen (my personal opinion)

Allereerst een reactie op iemand die zei dat ik heel tegenstrijdig ben. Ja, het klopt dat er tv's zijn met meer opties voor minder geld, maar dat betekent nog niet dat het dezelfde beleving en/of kwaliteit is ;)

Een Connect is een fantastisch toestel, waarom?

- Er zit een decoder ingebouwd die zowel standaard digitale tv kan ontvangen als HD kanalen.
- Kan eventueel een satteliet tuner worden ingebouwd ( zelfs een twin-sat als het moet! )
- De harde schijf voor opnames van TV zit ingebouwd, dus direct digitale TV of HD kanalen opnemen of pauzeren (alleen in versie met harde schijf)
- Het is een van de weinige tv's ( al dan niet de enige in deze maten ) die foto's, filmpjes en muziek kan afspelen via een netwerk harde schijf, PC of server (alleen de media versie)
- Het LCD paneel wat gebruikt wordt is van een hoge kwaliteit, met daarachter goede beeldverbeteraars.
- Geluid is altijd een beetje een punt geweest bij LCD tv's, bij Loewe heb je qua geluidskwaliteit meer dan welk merk dan ook ( B&O daargelaten )
- Standaard ( bij elke Loewe ) 3 jaar garantie
- USB aansluiting voor het laten zien van foto's via het scherm ( weliswaar geen innovatie maar toch )
- Toestel kan uitgebreid worden met eventueel een AC3 module ( surround ) waardoor een geluidssysteem van Loewe mooi aansluitbaar is. ( kan bij meerdere toestellen )

Indiviudual heeft een nog betere versterker voor de luidsprekers, glasplaat voor het scherm ( geeft een toch wat andere kijk op het beeld, wat zachter ), kan je mooi vinden of niet.
Individual heeft wel 100hz en dat heeft de Connect niet.

Dit is even snel een overzichtje, ben aan het werk dus kan geen hele verhalen vertellen :+

Vragen zijn altijd welkom.

[ Voor 20% gewijzigd door OMD op 16-10-2008 12:56 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:30:

Aangezien het design me al niet aanspreekt kan ik me niet voorstellen waarom je ontzettend veel meer zou betalen dan een vergelijkbare tv, misschien dat het dan een status iets is...
Of je bent je eigen goedkoper uitziende tv aan het verdedigen, of je mening is erg subjectief, of je moet ze maar eens wat beter gaan bekijken in de winkel. Design en afwerking van loewe tv's maakt dat ze over het algemeen gemiddeld toch echt wel wat beter uit zien dan een tv met een modale prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:32:
[...]

Of je bent je eigen goedkoper uitziende tv aan het verdedigen, of je mening is erg subjectief, of je moet ze maar eens wat beter gaan bekijken in de winkel. Design en afwerking van loewe tv's maakt dat ze over het algemeen gemiddeld toch echt wel wat beter uit zien dan een tv met een modale prijs :)
Mij kan het niet zoveel schelen hoe een tv eruit ziet. Ik vind een antieke houten kast mooier om naar te kijken dan een modern iets (hoewel zo'n groot zwart bakbeest wel een bepaalde illustere/sinistere uitstraling heeft). Bij een tv vind ik een omlijsting helemaal niet boeiend omdat ik daar helemaal niet naar kijk als ik de tv aan heb staan.
Het design van m'n Samsung PS50A550, vind ik ook niet bijzonder, maar daar koop ik ook geen tv voor.

Uiteraard is mijn mening heel subjectief, net zoals de mening van ieder persoon die de Loewe serieus overweegt, terwijl je mijns inziens voor hetzelfde bedrag veel meer tv kan krijgen of voor het bedrag wat je bespaart een paar nette goedklinkende luidsprekers kan kopen.
Vanuit mezelf kan ik het me niet voorstellen dat iemand veel geld over heeft voor een 'design'-iets, waar ik de praktische meerwaarde niet van zie (en waarvan het design me net zo min aanspreekt als bij andere tv's).

Maarja, ik ben dan ook meer gericht op functionele/praktische aspecten van een gebruiksvoorwerp in verhouding tot de prijs. Cosmetische argumenten vind ik voornamelijk luxe-problemen, omdat die weinig tot geen invloed hebben op de fysieke prestaties.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Metaalhoofd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:58:
Vanuit mezelf kan ik het me niet voorstellen dat iemand veel geld over heeft voor een 'design'-iets, waar ik de praktische meerwaarde niet van zie
Mja, da's jouw mening he. Als ik mijn Pioneer uit zie ben ik er dol gelukkig mee. Had dat niet gehad met een Panasonic 80/800-serie, een Samsung, of whatever. Als 'ie aan staat nog blijer, maar da's logisch.

Heb bijv. ook zo'n Siemens Porsche-design keukensetje. Denk je dat het water daarin lekkerder kookt dan in een plastic Princess geval? Neen. Ben *ik* hier echter gelukkig mee? Nogal. Zou ik die even-goed-water-kokende-Princess-koker willen hebben? Neen. Materiaal, tactile feedback, emotie, etc. zijn dingen die een ieder anders ervaart.

De remote van mijn Pioneer is van aluminium, net als bij B&O (die nog 10x mooier is). Doet 'ie het daarom "beter"? Neen. Voel ik mij er beter bij? Nogal.

Iedereen bepaalt op deze manier hoe en waar 'ie zijn geld aan besteden wil.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Metaalhoofd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:30:
Bah, wat een lelijke tv :/

Overigens vind ik de vergelijking met auto's appels met peren vergelijken. Al zou de Loewe een Mercedes zijn (lelijke dingen overigens die kwalitatief niet beter zijn dan Japanse auto's (en die hebben ook grote luxe wagens met alles erop en eraan)), dan is een Pioneer nog niet gelijk een Kia. Pioneer zal dan eerder een BMW zijn, Panasonic een Audi/Toyota, Samsung/Sony een Volkswagen/Suzuki en dingen als Medion/Salora zijn dan pas Kia's en dat soort B-merk Tv's/auto's zou ik zowiezo niet kopen.
Het gaat niet om de vergelijking tussen fysieke objecten maar om het gevoel of ervaring die mensen bij producten beleven. Wat kwaliteit is? Kwaliteit zit tussen de oren. Kwaliteit is het voldoen aan de verwachtingen. Een kwaliteitsauto kan in jouw beleving een mercedes zijn. Terwijl voor een ander kwaliteit ook een Lada is.

Vaak worden vergelijkingen op een objectivistische manier gedaan. Bekijk het eens vanuit de subjectivistische kant.

Ik zou zeggen lees dit eens: http://primavera.feb.uva.nl/PDFdocs/2007-19.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Brad Pitt schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:14:
[...]

Mja, da's jouw mening he. Als ik mijn Pioneer uit zie ben ik er dol gelukkig mee. Had dat niet gehad met een Panasonic 80/800-serie, een Samsung, of whatever. Als 'ie aan staat nog blijer, maar da's logisch.

Heb bijv. ook zo'n Siemens Porsche-design keukensetje. Denk je dat het water daarin lekkerder kookt dan in een plastic Princess geval? Neen. Ben *ik* hier echter gelukkig mee? Nogal. Zou ik die even-goed-water-kokende-Princess-koker willen hebben? Neen. Materiaal, tactile feedback, emotie, etc. zijn dingen die een ieder anders ervaart.

De remote van mijn Pioneer is van aluminium, net als bij B&O (die nog 10x mooier is). Doet 'ie het daarom "beter"? Neen. Voel ik mij er beter bij? Nogal.

Iedereen bepaalt op deze manier hoe en waar 'ie zijn geld aan besteden wil.
ff ontopic, sorry for that maar um, is jouw avatar nou een 850R velg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor mijn onduidelijkheid, maar ik wil gewoon een mooi scherm zonder extra kastjes en kabels en afstandsbedieningen maar wel alles erop en eraan. Verder heb ik goede ervaring met loewe en vind ik ze mooi ook al staan ze uit (wat vaker voorkomt dan aan). Ik wel alleen geen artefacten als ik sport kijk zeker niet voor die prijs.

En groter dan 37 inch is echt teveel van het goede al is dat voor die prijs wel mogelijk.

Gisteren in de MediaMarkt in A'dam (waar ze wl loewe verkopen) liet een medewerker het verschil zien
tussen 50 en 100 Hz alleen was dit op sony bravia toestelen. Nu dus maar naar de expert om het zelfde verschil op een loewe te zien.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
ik zou zelf liever een tv nemen met een apparte digitale decoder met harddisk, omdat als er dan een nieuwe techniek is je alleen een nieuwe decoder hoeft te kopen, ik zou als ik jou was eens naar een kleiner broertje van deze: reviews: Pioneer Kuro PDP-428XD tv gaan kijken. Wat je het beste kunt doen is die LOEWE tv's gaan vergelijken met andere tv's, dan zie je zelf welke je het prettigst vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:36:
Gisteren in de MediaMarkt in A'dam (waar ze wl loewe verkopen) liet een medewerker het verschil zien
tussen 50 en 100 Hz alleen was dit op sony bravia toestelen. Nu dus maar naar de expert om het zelfde verschil op een loewe te zien.
No offence als er mensen van MM in dit topic lezen maar de gemiddelde medewerker bij de MediaMarkt kan inderdaad wel iets laten zien met de remote control maar de input op de meeste schermen (behalve degenen die ze zelf moeten/willen verkopen) is vaak van een inferieure kwaliteit. Hierdoor kan je sommige schermen erg lelijk vinden terwijl ze in reviews toch een dikke 9 krijgen ofzo.

Een beetje AV-zaak heeft vaak de tijd & de mogelijkheid om voor jou een aparte bron aan te sluiten zoals een BD-speler en dan het verschil te laten zien. Het is ook niet peanuts wat je uit komt geven dus een verkoper moet maar eens moeite doen (hint trouwens naar alle bruingoed-grootgrutters).
K0L3N schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:57:
ik zou zelf liever een tv nemen met een apparte digitale decoder met harddisk, omdat als er dan een nieuwe techniek is je alleen een nieuwe decoder hoeft te kopen...
En, niet in de laatste plaats, maar ook subjectief; als een onderdeel van een Loewe defect gaat en het kan niet onsite worden gerepareerd, ben je alles kwijt (inclusief mogelijke opnemen op de ingebouwde HDD). Met losse componenten zoals een losse HDD-recorder, kan je in sommige gevallen minder "getroffen" zijn als je TV kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Wat echter wel weer fijn is, is dat er in een Loewe een ''clean'' disk zit. Oftewel, hij heeft geen software nodig om te werken, kan je zo uit de tv schroeven en als slave in een PC hangen, dat kunnen winkels eventueel ook doen. Kan bij een HDD recorder niet. ( voor zover ik weet! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

OMD schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:47:
Wat echter wel weer fijn is, is dat er in een Loewe een ''clean'' disk zit. Oftewel, hij heeft geen software nodig om te werken, kan je zo uit de tv schroeven en als slave in een PC hangen, dat kunnen winkels eventueel ook doen. Kan bij een HDD recorder niet. ( voor zover ik weet! )
Top-commentaar!!! _/-\o_ Weer een reden om wel een Loewe te kopen (in tegenstelling tot sommige andere TV's met ingebouwde HDD). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag, als je een (media) versie koopt zonder hdisk, kun je er dan zelf een hardisk aanhangen (of inbouwen) en dan toch het opname systeem gebruiken? Meerprijs van de ingebouwde hdisk is namelijk aardig wat (500 euro, en dan is het ook nog maar een hdisk van 160gb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:13:
[...]

Wat ik me afvraag, als je een (media) versie koopt zonder hdisk, kun je er dan zelf een hardisk aanhangen (of inbouwen) en dan toch het opname systeem gebruiken? Meerprijs van de ingebouwde hdisk is namelijk aardig wat (500 euro, en dan is het ook nog maar een hdisk van 160gb).
Goed punt; het enige wat ik me kan voorstellen is dat de controller in de TV bepaalde groottes HDD of bepaalde feature-sets van HDD niet herkent. Denk bijvoorbeeld aan backward-compatibility SATA-150/SATA-300 (wat ook op sommige moederborden niet werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:04:
[...]
ff ontopic, sorry for that maar um, is jouw avatar nou een 850R velg?
Jeetje, héél goed gezien! Andere plaatjes hier ;) Zo een vette bak mannn 8)

Ow foek, zie nu opeens dat ik thuis en op de zaak een ander account heb :/ Da's niet best en meestal niet zo gewaardeerd op fora. Effe naar kijken doen morgen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Schroef je loewe LCD open en je ziet een Serial ATA disk zitten. Haal hem eruit en plaats er 1 TV in. Ken iemand die er probleemloos mee draait.

Loewe LCD formateerd de schijf zelf. Ik zeg: Tweak That Shit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:02:
[...]

Jeetje, héél goed gezien! Andere plaatjes hier ;) Zo een vette bak mannn 8)

Ow foek, zie nu opeens dat ik thuis en op de zaak een ander account heb :/ Da's niet best en meestal niet zo gewaardeerd op fora. Effe naar kijken doen morgen ;)
nog ff off-topic
Heb zelf een opgefokte T-5R (weliswaar zijn dat andere velgen maar van kennissen etc) gehad, zodoende dat ik hem herkende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:13:
[...]

die 500 euro zit hem in dat er een ander, noem het maar even, moederboard in de tv zit die de harddisk moet aansturen en uiteraard een beetje extra winst voor Loewe, niet erg voor het gemak dat je ervoor terug krijgt. Makkelijk opnemen via EPG, TXT en manueel is nou eenmaal gewoon makkelijk.

Je kan met de 160Gb 34 uur in HD kwaliteit opnemen, moet voldoende zijn toch?

Ik weet niet of je er zomaar een andere veel grotere disc in kan stoppen want er staat nergens vermeld wat voor een controller er gebruikt worden en/of er een limiet aan grootte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
OMD schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 01:15:
[...]

Ik weet niet of je er zomaar een andere veel grotere disc in kan stoppen want er staat nergens vermeld wat voor een controller er gebruikt worden en/of er een limiet aan grootte is.
SATA en je kan er zo 1TB inhangen. TV format schijf vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheinen
Friedchicken schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:52:
[...]

RCHeinen, hoe ervaar jij momenteel je opnames? Komen die correct in het DR+ archief terecht? Worden die op tijd gedecodeerd of heb je halve fragmenten in je archief staan? Gezien de decodeersleutels sneller zijn gaan wisselen. Bron: www.gebruikers.tv
Friedchicken,
heb ik nog geen problemen me gehad. Rond half 3 's nachts wordt het programma gedecodeerd. Als je op dat moment iets anders opneemt, wordt het decoderen met een dag uitgesteld. Dan heb je de kans dat de sleutel gewijzigd is, maar dit heb ik dus nog niet meegemaakt.
Je kunt er overigens voor kiezen om een opname direct gedecodeerd op te nemen, maar dan kun je dus geen andere zender bekijken. Ook kun je handmatig een gecodeerde opname decoderen. Tijdens het decoderen kun je het toestel gewoon op standby zetten.

K-7 | SMC Pentax DA* 16-50 f/2.8 | SMC Pentax DFA 100 f/2.8 | SMC Pentax DA 18-250mm f/3.5-6.3 | K10D | Pentax DA 18-55 f/3.5-5.6 | SMC Pentax M50 f/1.7 | Tamron 28-300 f/3.5-6.3 | Pentax AF-540FGZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
rcheinen schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:17:
[...]

Friedchicken,
heb ik nog geen problemen me gehad. Rond half 3 's nachts wordt het programma gedecodeerd. Als je op dat moment iets anders opneemt, wordt het decoderen met een dag uitgesteld. Dan heb je de kans dat de sleutel gewijzigd is, maar dit heb ik dus nog niet meegemaakt.
Je kunt er overigens voor kiezen om een opname direct gedecodeerd op te nemen, maar dan kun je dus geen andere zender bekijken. Ook kun je handmatig een gecodeerde opname decoderen. Tijdens het decoderen kun je het toestel gewoon op standby zetten.
Rcheinen, dank voor je antwoord. Ik ben op de hoogte van directe decodering, ook die modus kan je aantzetten zodat het altijd gedecodeerd opgenomen wordt. DR+ archief, en dan menu, DR-Continu modus wijzigen.

Welke (voormalig) regio zit je ? @Home, Casema?

Hier in Regio Ziggo/Casema komt het helaas vrij vaak voor dat sleutels al gewisseld zijn, waardoor opnames niet meer gedecodeerd kunnen worden. Doet zich overigens niet voor op Ned 1,2 en 3 maar alleen op de commerciele zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheinen
Friedchicken schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:53:
[...]

Rcheinen, dank voor je antwoord. Ik ben op de hoogte van directe decodering, ook die modus kan je aantzetten zodat het altijd gedecodeerd opgenomen wordt. DR+ archief, en dan menu, DR-Continu modus wijzigen.

Welke (voormalig) regio zit je ? @Home, Casema?

Hier in Regio Ziggo/Casema komt het helaas vrij vaak voor dat sleutels al gewisseld zijn, waardoor opnames niet meer gedecodeerd kunnen worden. Doet zich overigens niet voor op Ned 1,2 en 3 maar alleen op de commerciele zenders.
Ik zit in voormalig Casema-gebied (Amersfoort). Mijn opnames zijn meestal van commerciele zenders; blijkbaar heb ik telkens geluk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
rcheinen schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:38:
[...]

Ik zit in voormalig Casema-gebied (Amersfoort). Mijn opnames zijn meestal van commerciele zenders; blijkbaar heb ik telkens geluk??
Hmm, ik zoek nog steeds een manier om hard te maken dat EMM/ECM daadwerkelijk sneller is gaan veranderen.

Je bent overigens zeker van het feit dat je en een DVB-C opname maakt, en tegelijkertijd een DVB-C kanaal bekijkt? 2 sleuteltjes in het DR+ archief, een rode ervoor en een witte erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Friedchicken schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:02:
Hmm, ik zoek nog steeds een manier om hard te maken dat EMM/ECM daadwerkelijk sneller is gaan veranderen.
Toevallig van het weekend de EMM/ECM data pakketjes onderzocht om te zien of ik de data structuur kon ontleden aan de hand van de data. De enige openbare DVB Conditional Access specificatie vertelt namelijk dat er een ca_message_section descriptor is die gelijk is voor alle Conditional Access Systems (CAS), maar waarvan de invulling van het ca_data deel CAS afhankelijk is. Zo zal Irdeto dat anders doen dan Conax of Nagravision. Bij Irdeto bestaat de ca_data van zo'n ca_message_section weer uit een header deel en een data deel waarbij het volledige data deel volgens mij encrypted is zodat je daar niets mee kan. De header is niet encrypted, maar ik heb nog niet alle velden kunnen identificeren. Er zit volgens mij echter geen datum, tijd en/of geldigheidsduur in die EMM en ECM header. Dat zal wel via het encrypted data deel worden doorgegeven samen met de decryptie sleutels.

Je zal dus echt met loggers aan de gang moeten die tussen de smartcard en CAM geplaatst worden om het data verkeer tussen CAM en smartcard te scannen op geldigheidsduur informatie. Daarvoor zal je echter bij andere hobbyisten moeten aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
ArChie schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:37:
[...]
Je zal dus echt met loggers aan de gang moeten die tussen de smartcard en CAM geplaatst worden om het data verkeer tussen CAM en smartcard te scannen op geldigheidsduur informatie. Daarvoor zal je echter bij andere hobbyisten moeten aankloppen.
Ik heb vorige week nog bij een technische man van loewe een cursus gevolgt. Ik weet dat er een manier is om een dump te maken van DVB-C informatie naar USB. Alleen wil de beste man dit niet vertellen :(
Zal eens gaan zoeken op duitse fora, daar de community in duitsland wat actiever/groter is.

Heb je overigens mijn laatste berichtje nog gezien, of ik DVB-Channel informatie van je mag gebruiken op een website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ArChie schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:37:
[...]

Toevallig van het weekend de EMM/ECM data pakketjes onderzocht om te zien of ik de data structuur kon ontleden aan de hand van de data. De enige openbare DVB Conditional Access specificatie vertelt namelijk dat er een ca_message_section descriptor is die gelijk is voor alle Conditional Access Systems (CAS), maar waarvan de invulling van het ca_data deel CAS afhankelijk is. Zo zal Irdeto dat anders doen dan Conax of Nagravision. Bij Irdeto bestaat de ca_data van zo'n ca_message_section weer uit een header deel en een data deel waarbij het volledige data deel volgens mij encrypted is zodat je daar niets mee kan. De header is niet encrypted, maar ik heb nog niet alle velden kunnen identificeren. Er zit volgens mij echter geen datum, tijd en/of geldigheidsduur in die EMM en ECM header. Dat zal wel via het encrypted data deel worden doorgegeven samen met de decryptie sleutels.

Of je kunt het vragen aan iemand die dat soort dingen weet of kan opzoeken.

Voor zover ik weet zitten er geen tijden aan EMMs/ECMs tenzij de CA vendor dit in zijn proprietair stuk doet.
Het probleem is volgens mij eerder dat de ECMs van de service wel mee opgeslaan worden, maar de EMMs (op TS niveau) niet. Als er in de TS een andere EMM gestreamed wordt dan is de decodeer-keten verbroken en kun je de ECM (ca_data) niet meer decoderen.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
H!GHGuY schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:05:
[...]

Of je kunt het vragen aan iemand die dat soort dingen weet of kan opzoeken.

Voor zover ik weet zitten er geen tijden aan EMMs/ECMs tenzij de CA vendor dit in zijn proprietair stuk doet.
Het probleem is volgens mij eerder dat de ECMs van de service wel mee opgeslaan worden, maar de EMMs (op TS niveau) niet. Als er in de TS een andere EMM gestreamed wordt dan is de decodeer-keten verbroken en kun je de ECM (ca_data) niet meer decoderen.
H!GHGuY, volgens mij is niet iedereen op de hoogte van je kennis maar dank voor je inbreng natuurlijk. Kan je een verklaring proberen te geven dat decoderen van DVB-S op een later tijdstip (leest een aantal dagen na daadwerlijke opname) wel goed gaat, en dat het bij DVB-C niet werken wil.

Waar zit het verschil tussen DVB-S en DVB-C dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Friedchicken schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:53:
Heb je overigens mijn laatste berichtje nog gezien, of ik DVB-Channel informatie van je mag gebruiken op een website?
Ja, daarop heb ik je antwoord gegeven in het topic waar je de vraag gesteld had. Samengevat komt het neer op het volgende: ga je gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheinen
Friedchicken schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:02:
[...]

Je bent overigens zeker van het feit dat je en een DVB-C opname maakt, en tegelijkertijd een DVB-C kanaal bekijkt? 2 sleuteltjes in het DR+ archief, een rode ervoor en een witte erachter.
Uiteraard! Ik doe niets meer met analoge uitzendingen, behalve Omroep Amersfoort. Het verschil is ook vrij duidelijk, want Loewe geeft de ruis in de analoge uitzendingen ook erg goed weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
rcheinen schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:56:
[...]

Uiteraard! Ik doe niets meer met analoge uitzendingen, behalve Omroep Amersfoort. Het verschil is ook vrij duidelijk, want Loewe geeft de ruis in de analoge uitzendingen ook erg goed weer ;)
Okay thnx! Hier in de regio bollenstreek krijgen we toch regelmatig meldingen dat opnames niet goed of half gedecodeerd zijn...

Zou je je signaal gegevens kunnen posten?

Ga naar, zenders, manueel instellen. Daar zie je drie waardes
C/N
Level
BER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de connect 42 besteld, komt donderdag, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:30:
Vandaag de connect 42 besteld, komt donderdag, ben benieuwd :)
Echt een supermooi toestel! Welke versie heb je besteld? Met Media en/of DR+? Ga je voor wired of voor wireless? Je krijgt overigens bij je toestel een licentie voor Twonkey Media. Vraag daarnaar!
De mediafunctie werkt overigens ook wanneer je WMplayer goed insteld.

Neem aan dat je digitale TV gaat kijken? Ga je voor DVB-C of DVB-S? Bij DVB-C gebruik je de Alphacrypt!? Actuele software versie hiervoor is 3.16, voor je toestel is het: Chasis V6.14 & DVB V6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheinen
Friedchicken schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:36:
[...]

Okay thnx! Hier in de regio bollenstreek krijgen we toch regelmatig meldingen dat opnames niet goed of half gedecodeerd zijn...

Zou je je signaal gegevens kunnen posten?

Ga naar, zenders, manueel instellen. Daar zie je drie waardes
C/N
Level
BER
Gisteravond even gekeken, mijn waardes zijn:
C/N: 100
Level: 71 (nog net in het groen)
BER: 0 E-5

Toen de tv werd gebracht, werd hij eerst aangesloten op mijn oude kabel (niet afgeschermd). Dit was een zeer trieste aanblik De installateur had een goede kabel bij zich, en daarmee was het direct een perfect beeld. De kabel mocht ik zelfs houden!
Overigens heb ik er nog wel 2 bouwmarktsplitsers tussen zitten, in de meterkast. Vanaf daar gaan er nl. nog twee aftakkingen naar boven. Als ik deze 2 er tussenuit haal, verbetert het signaal niet zichtbaar, wellicht wel wordt de Level-waarde nog wel wat hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
rcheinen schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:25:
[...]

Gisteravond even gekeken, mijn waardes zijn:
C/N: 100
Level: 71 (nog net in het groen)
BER: 0 E-5

Toen de tv werd gebracht, werd hij eerst aangesloten op mijn oude kabel (niet afgeschermd). Dit was een zeer trieste aanblik De installateur had een goede kabel bij zich, en daarmee was het direct een perfect beeld. De kabel mocht ik zelfs houden!
Overigens heb ik er nog wel 2 bouwmarktsplitsers tussen zitten, in de meterkast. Vanaf daar gaan er nl. nog twee aftakkingen naar boven. Als ik deze 2 er tussenuit haal, verbetert het signaal niet zichtbaar, wellicht wel wordt de Level-waarde nog wel wat hoger?
Als hij rechtstreek op het AOP zit aangesloten met een goede kabel moet je echt level 100 gaan halen. Je binnenkomende signaalsterkte voldoet denk ik niet aan "standaard" afgeleverde waarde. Zolang je geen hinder ervan hebt, zou ik niets ondernemen. Maar misschien is het zichbtaar tijdens het TV kijken? Wegvallend beel e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Friedchicken schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:40:
[...]

Echt een supermooi toestel! Welke versie heb je besteld? Met Media en/of DR+? Ga je voor wired of voor wireless? Je krijgt overigens bij je toestel een licentie voor Twonkey Media. Vraag daarnaar!
De mediafunctie werkt overigens ook wanneer je WMplayer goed insteld.

Neem aan dat je digitale TV gaat kijken? Ga je voor DVB-C of DVB-S? Bij DVB-C gebruik je de Alphacrypt!? Actuele software versie hiervoor is 3.16, voor je toestel is het: Chasis V6.14 & DVB V6.3
Hey,

Ik ben voor de witte connect media gegaan zonder DR+, interne hdisk zou natuurlijk wel leuk zijn maar vond dat te duur worden. Ben namelijk oorspronkelijk begonnen met het kijken naar een 7403 philips van 1300 euro, toen naar 42 inch pioneers van 2000 en uiteindelijk bij de connect uigekomen van 3300 euro :D Vond dat (en m'n vriendin ook ;)) wel genoeg, moet toch ergens een grens trekken.
Ga idd digitale (HD) tv kijken (ziggo dvd-c), bleek trouwens in de winkel gister dat ik daar nog een speciale module (alphacrypt?) voor moest kopen van 150 euro. Snap dat niet helemaal, is toch juist een kenmerk van de connect dat DVB-C al ingebouwd is, maar gelukkig bood de verkoper hem gratis aan.
Wat bedoel je met "...WMplayer goed insteld", bedoel je daarmee dat je twonky als netwerk software eventueel kan vervangen? Twonky schijnt namelijk niet volledig te zijn qua bestands ondersteuning van wat ik lees dus vroeg me dat sowieso al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:45:
[...]

Hey,

Ik ben voor de witte connect media gegaan zonder DR+, interne hdisk zou natuurlijk wel leuk zijn maar vond dat te duur worden. Ben namelijk oorspronkelijk begonnen met het kijken naar een 7403 philips van 1300 euro, toen naar 42 inch pioneers van 2000 en uiteindelijk bij de connect uigekomen van 3300 euro :D Vond dat (en m'n vriendin ook ;)) wel genoeg, moet toch ergens een grens trekken.
Ga idd digitale (HD) tv kijken (ziggo dvd-c), bleek trouwens in de winkel gister dat ik daar nog een speciale module (alphacrypt?) voor moest kopen van 150 euro. Snap dat niet helemaal, is toch juist een kenmerk van de connect dat DVB-C al ingebouwd is, maar gelukkig bood de verkoper hem gratis aan.
Wat bedoel je met "...WMplayer goed insteld", bedoel je daarmee dat je twonky als netwerk software eventueel kan vervangen? Twonky schijnt namelijk niet volledig te zijn qua bestands ondersteuning van wat ik lees dus vroeg me dat sowieso al af.
Prima keuze!

De connect heeft inderdaad wel intern een DVB-C decoder aan boord, alleen is er een CAM nodig (alphacrypt). In die alphacrypt steek je vervolgens je smartcard. Bij sony televisies is dit ook nodig. Alleen JVC heeft 2 toestelen waar direct de smartcard ingaat.

Twonkey is de software die je Audio/Video bestanden vindbaar maakt voor je connect. Twonkey fungeert als een soort Host.

Windows Media Player kan zich ook voordoen als Host. Je dient daarvoor je bestanden te delen en de rechten daarvoor in te stellen.

Ik ben niet helemaal op de hoogte van de bestandsondersteuning van twonkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Friedchicken schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:22:
[...]

H!GHGuY, volgens mij is niet iedereen op de hoogte van je kennis maar dank voor je inbreng natuurlijk. Kan je een verklaring proberen te geven dat decoderen van DVB-S op een later tijdstip (leest een aantal dagen na daadwerlijke opname) wel goed gaat, en dat het bij DVB-C niet werken wil.

Waar zit het verschil tussen DVB-S en DVB-C dan in?
Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega's die hier meer over weten.

De CA-descriptors zelf bevatten geen timestamps, zoals ik al wel dacht. Maar de EMM/ECM's zullen dit hoogstwaarschijnlijk wel hebben wegens anti-replay redenen. De boodschap is dus om je recording te decoderen voor de EMM vernieuwd wordt.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Connect nu inmiddels zo'n twee weken in ontvangst en bevalt goed maar heb wel het idee dat de kleuren er een beetje verwassen uitzien soms en dat wit niet echt wit is. Zit erover te denken om hem te laten calibreren maar lees weleens verhalen van mensen die na een calibratie toch teleurgesteld zijn omdat de oude instelling al vrij dicht bij de calibratie instellingen lagen en ze dus een beetje voor niks betaald hebben. En kan me voorstellen dat het bij een (duurdere) Loewe tv al vrij goed ingesteld staat vanaf de fabrieksinstellingen.

Iemand ervaring met gecalibreerde loewe lcd tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje tussendoor: zijn er ook blu ray spelers met een harddisk
op gadgetzone lees ik over een introductie in 2006 maar op de site van bv sony zelf kan ik niets vinden.

Waarschijnlijk nog te duur of de markt is nog niet geheel verzadigd met dvd+hd recorders.

Over het loewe verhaal: dit staat op een laag pitje m.a.w. we kijken nu ook naar andere merken zoals philips waar ook een dvb-c in zit (42pfl9803h/38pfl9903h). Dit nadat we een uitvoerig gesprek hebben gehad met een verkoper bij RAF (ja het was een verkoper die er verstand van had). Hij zij dat de extra app. die ingebouwd zit in een lcd vaak te duur is. Ook is die app. vaak niet up to date in vergelijking met losse app. Verder vervang je deze randapp. sneller dan de tv zelf dus zijn raad; koop een goeie tv (met dvb-c) en een losse dvd/hd/blu ray. (de conclusie over losse ipv ingebouwde app. las ik ook al van kol3n)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet zo'n heel sterk argument mijns inziens, ik beleef zelf meer plezier aan alles in 1 keer goed te kopen en er dan wat langer van te genieten.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
crap.. er waren nog 2 pagina's :o

[ Voor 98% gewijzigd door Chevy454 op 08-11-2008 21:34 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1