Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een image waarvan ik de kleuren wil wijzigen, het is een image van een elf met een grijze huid, het grijs verloopt van licht naar donker. Nu wil ik een huidsklaue ipv de grijze kleur(en)
Is er een manier om dat snel te doen, zonder pixel voor pixel te gaan zitten veranderen ?
Wat ik dus wil is dat al de grijstonen wijzigen in corresponderende vleeskleur tonen.
Als er iemand mij kan vertellen hoe ik dat moet doen, heel graag..
Ik heb trouwens PSP 8

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:58
Hue & saturnation al geprobeerd in photoshop ? (ik weet niet of PSP die functie ook heeft, maar vast wel iets gelijkwaardigs toch ? )

[ Voor 48% gewijzigd door WernerL op 14-10-2008 19:51 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"color replacement tutorial" Googlen?

Volgens mij is e.e.a. ook terug te vinden op forums/fan-sites over PaintShopPro.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:33

André

Analytics dude

Wat heb je zelf al geprobeerd? Welke tools werkten er niet? Ik merk niet echt dat je er zelf al moeite voor gedaan hebt?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:05:
Wat heb je zelf al geprobeerd? Welke tools werkten er niet? Ik merk niet echt dat je er zelf al moeite voor gedaan hebt?
Beetje voorbarig, ik ben al drie dagen bezig om het uit te zoeken, en er zijn zoveel verschillende manieren om iets in te typen in google, je moet dan wel net de goede termen weten.
Maar laat maar, ik probeer er zelf wel weer uit te komen.

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Lijkt me sowieso goed om het plaatje dat je wilt bewerken te posten :)

Hoe ik het met m'n beperkte Gimp skills zou doen is trouwens: eerst een selectie van de te bewerken gebieden maken, en daarna gewoon zitten vogelen met hue/saturation :) .

[ Voor 55% gewijzigd door -j-k- op 14-10-2008 20:49 ]

Vimeo, YouTube

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Hue/saturation werkt in photoshop niet met zwart en wit. Alleen de lightness heeft effect. In gimp werkt de optie kleurbalans tot op zekere hoogte wel. maar zwart bijft zwart en wit blijft wit.
Correctie, je moet colorize aanvinen, dan werkt het wel. :) (misschien eerst controleren voordat je wat roept, borgie!)
Ik kan me wel herinderen dat ik ooit op worth1000 een tutorial heb gezien waarmee uitgelegt werd hoe je foto's makkelijk kunt inkleuren, zal even kijken of er nog wat over staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Borgoth op 14-10-2008 21:54 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Verwijderd

Je kan ook een laag aanmaken met de kleur erin, en die laag de 'color' blending mode geven.
Als je bijvoorbeeld alleen het gezicht kleur wilt geven kan je een laagmasker gebruiken.

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:55:
Je kan ook een laag aanmaken met de kleur erin, en die laag de 'color' blending mode geven.
Als je bijvoorbeeld alleen het gezicht kleur wilt geven kan je een laagmasker gebruiken.
Dat is inderdaad wel netter, omdat het origineel gewoon in je project bestand bewaard blijft. Als de TS echter even snel wilt proberen welk effect een bepaalde kleur heeft gaat het met een slider net ff sneller denk ik :)

Vimeo, YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik heb wat om mee te gaan stoeien :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:33

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:45:
[...]

Beetje voorbarig, ik ben al drie dagen bezig om het uit te zoeken, en er zijn zoveel verschillende manieren om iets in te typen in google, je moet dan wel net de goede termen weten.
Maar laat maar, ik probeer er zelf wel weer uit te komen.
Mjah, voorbarig wil ik het niet noemen, kan ik iets anders afleiden uit je startpost? En waarom "laat maar", ik gooi toch niets op slot?
Pagina: 1