Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reset sessie is op twee plekken aanwezig

Pagina: 1
Acties:

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
  • Als je je sessie op de frontpage wil resetten ga je in het menu naar My Tnet > Sessies > Reset sessie.
  • Als je je sessie op GoT wil resetten moet je op de forumindex bovenaan op de datum klikken.
Technisch gezien zal dit heel logisch zijn, maar volgens mij vanuit het oogpunt van usability niet. Het is namelijk niet logisch dat de optie om je sessie te resetten onder My Tnet alleen over de frontpage gaat. Uit de bewoordingen valt het niet te halen. Daarnaast is de sessieresetfunctionaliteit op het forum niet echt goed te ontdekken. Je moet weten dat het onder de datum zit, anders weet je het niet.

Mijn voorstel is tweeledig:
  • Zorg ervoor dat de sessieresetfunctionaliteit in het menu afhankelijk van je locatie de sessie op het forum of de frontpage reset
  • Zorg ervoor dat de tekst in het menu spreekt over de frontpagesessie en dat de sessieresetfunctionaliteit op het forum beter vindbaar is.
Succes! :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op het forum is het toch FORUM | myReact | Reset Forumsessie?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nog een plek! \o/ Dat maakt het volgens mij alleen maar onbegrijpelijker. Dan zijn er nog meer plekken waar de functionaliteit te vinden is. Ik pleit er derhalve voor om al die sessieresetfuncties logischer te plaatsen én duidelijker te maken welke sessie precies gereset wordt.

Ik ontdekte namelijk dat als je op het forum bent en dan naar 'My Tnet > Sessies > Reset sessie' gaat er een GoT-url aan de betreffende link geplakt wordt. Betekent dit dan dat je GoT-sessie gereset wordt? Nee, dat betekent het niet. Kortom: het is nu een plek waar verbetermogelijkheden liggen als je het mij vraagt :) .

Een derde oplossingsrichting zou trouwens zijn om My Tnet in het rode menu en myReact uit het zwarte forummenu te integreren. Een deel van die functionaliteit is namelijk niet specifiek voor GoT bedoeld. Een ander wel en daar moet dan ook een passend en goed beschrijvend plekje voor gevonden worden. Dit kan wat mij betreft al door niet meer over myReact te spreken, maar over My Gathering (My GoT is ook zo wat tenslotte :P ).

[ Voor 26% gewijzigd door Harm op 16-10-2008 23:42 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Wat doet reset sessie eigenlijk, heb 't nog nooit gebruikt...

Krijg je dan een nieuw sessiecookie toegewezen ofzo?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

SA007 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:10:
Wat doet reset sessie eigenlijk, heb 't nog nooit gebruikt...

Krijg je dan een nieuw sessiecookie toegewezen ofzo?
Dan wordt je sessie gereset :+ wat zoveel betekent als: alles staat op gelezen, zodat je in bijvoorbeeld de active topics direct alle nieuwe posts ziet (nadat je een sessie reset hebt uitgevoerd) :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.