Toon posts:

Constant verwisselen van stekkers, speakers & hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag nieuwe speakers gekocht met sub alleen hier kan ik niet mijn hoofdtelefoon insteken, wat ik met mijn vorige wel kon.
Alleen als ik nu mijn hoofdtelefoon wil gebruiken, wanneer iemand naar bed is bijvoorbeeld, dan moet ik eerst in mijn bureaukast klimmen, stekker van mijn speakers eruit halen, hoofdtelefoonstekker erin doen en dan kan ik pas geluid horen.
Maar dit vind ik te omslachtig, kan dit niet op een andere manier?
Zoals de stekker van de hoofdtelefoon er nu al indoen waar het hoort en dan via de computer het zo regelen dat ik kan schakelen tussen mijn hoofdtelefoon en speakers, zodat ik niet constant in mijn kast hoef te klimmen om de stekkers achter te verwisselen?
Of op een ander idee dat het verwisselen omzeilt en makkelijker maakt?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:30
Ik zou zo'n 3.5 mm splitter kopen en een koptelefoon gebruiken met volumeregeling. Dan kun je ze beide aangesloten laten.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het gewoon een 3.5mm jack is, daar zijn verloopstukjes voor te krijgen. Dit plug je achterin je PC, dan krijg je 2 uitgangen voor een jack en daar plug je speaker & koptelefoon in.

Beetje summier maar ik mis voornamelijk de specs van de speakers, je moederbordaansluitingen en de aansluitstekkers.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:32:
Als het gewoon een 3.5mm jack is, daar zijn verloopstukjes voor te krijgen. Dit plug je achterin je PC, dan krijg je 2 uitgangen voor een jack en daar plug je speaker & koptelefoon in.

Beetje summier maar ik mis voornamelijk de specs van de speakers, je moederbordaansluitingen en de aansluitstekkers.
Dan zijn de speakers dus altijd aan als je naar de koptelefoon luistert, dit lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Een oplossing zou zijn om een verlengkabel te kopen en dan één uiteinde op jouw bureau te leggen en zodoende altijd boven kantoor te wisselen van speakers naar koptelefoon

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:06:
[...]

Dan zijn de speakers dus altijd aan als je naar de koptelefoon luistert, dit lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Niet helemaal over nagedacht misschien door mij maar mijn speakers staan op mijn bureau en hebben een aparte Power-knop. Koptelefoons hebben dat inderdaad niet, dus daar heb je wel een goed punt dat een device misschien onnodig aanstaat.
Een oplossing zou zijn om een verlengkabel te kopen en dan één uiteinde op jouw bureau te leggen en zodoende altijd boven kantoor te wisselen van speakers naar koptelefoon
Is inderdaad ook een goede; de vraag is dan alleen of de verlengkabel niet ergens langs loopt zodat we binnenkort een topic over interferentie/ruis kunnen verwachten. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02 15:34
Er bestaan denk ik ook wel schakelkastjes waarmee je kan kiezen tussen verschillende uitgangen.
eerste hit op google, maar het zal dus ook wel in Belgie/Nederland te krijgen zijn

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Ik zou die koptelefoon gewoon laten draaien. Zoveel stroom trekt dat niet.
Pagina: 1