• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:32

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Ik heb een erg lastig probleem, Ik heb een full Hd tv (sharp aquos 32x20) die aangesloten is via hdmi met met 1900xt 512mb.

Nu heb 1920*1080 als resolutie met 24 Hz (1080p 24p) en dat loopt goed met ati driver 7.9
echter als ik een versie hoger neem dan krijg ik niet goed beeld meer met de zelfde instellingen;
ik krijg melding op m'n tv 1080P 24P alleen ook zwarte balken en is verder onscherp (tv dot bij dot aan)
Elke andere refresh rate geeft of overscan of zelfde zwarte balken.

Met 7.9 ccc kan ik m'n tweede beeldscherm echter niet op de kop zetten (180 graden draaien)
heb al 6 keer opnieuw geistaleerd en nieuwe versie's geinstalleerd (die deden het wel...)

En nu heb ik met Grid het flikker probleem (flikkeringen in menu's en tijdens het spelen) volgens mij had ik die niet met versie 7.6, alleen kan ik die nergens meer vinden (linkje??) bij oude versie's van drivers op amd site is de oudste 7.9 8)7

dit is apart allemaal erg simpel op te lossen (op Grid na want geen oudere versie's meer te vinden) maar samen is een groot probleem.. :P |:(

Weet iemand welke nieuwe versie niet flikkert in Grid (alleen bij 1900 serie)
dan probeer ik die even, en weet iemand waarom ik zwarte balken krijg bij zelfde instellingen maar nieuwere drivers? :?

I can't wait to shoot!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarom installeer je niet de 8.9 drivers?

en anders is er ook nog altijd de De grote tv-out FAQ

En oudere versies van de CCC valt wel gewoon te vinden hoor ;)
http://filehippo.com/download_ati_catalyst_xp/ (wel voor xp 32-bit) tot en met 5.6 terug.

[ Voor 92% gewijzigd door Wiethoofd op 14-10-2008 18:17 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Versie 8.9 geeft zwarte balken en onscherp beeld |:( verder heb ik niet getest met Grid maar het omdraaien van het scherm doet het dan ieniedergeval wel, alleen die zwarte balken en onscherp beeld is al reden genoeg ;(

dank voor de link

[ Voor 4% gewijzigd door the mod man op 14-10-2008 18:19 ]

I can't wait to shoot!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Weet verder iemand nog welke drivers geen flikker problemen hebben in Grid?
Het lijkt wel of alle drivers ouder dna 7.12 het secundaire scherm niet op de kop kunnen zetten :? 8)7

I can't wait to shoot!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Alle bovenstaande problemen zijn ondertussen opgelost, (oude drivers) en aparte software voor 180 graden draaien en grid doet het goed.

Alleen voor far cry 2 heb je de nieuwste drivers nodig plus hotfix... als ik die installeer dan kijg ik bovenstaande problemen weer (behalve draaien van het scherm)

Heb met oude drivers geprobeerd far cry 2 te draaien wil niet, hotfix eroverheen en far cry 2 deed het meteen.

Weet iemand hoe je far cry 2 kunt draaien op oude drivers?

I can't wait to shoot!

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 21:27
Waarom zou je Far Cry 2 überhaupt op een X1900XT willen proberen? Om het spel fatsoenlijk te spelen heb je een beter kaartje nodig lijkt mij. Verder wel belachelijk dat er na zo lange tijd dat die kaart uit is gekomen er nog steeds problemen met drivers zijn.

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Far cry 2 liep anders wel soepel op 1920*1080 (verder default heb maar een 10 minuten gespeeld en toen werd ik gek van onscherpte door underscan)

Drivers werden pas 'slecht' voor mijn situatie bij versie 7,12 die pas lang nadat ik deze kaart kocht uitkwamen, eerdere versie werkten wel gewoon goed.

[ Voor 28% gewijzigd door the mod man op 25-10-2008 22:43 ]

I can't wait to shoot!

Pagina: 1