Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] SP1 verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

(in de laatste alinea staat mijn vraag, voor mensen die geen zin hebben in lezen ;) )

Ik heb nu al een tijdje een probleem met windows update. Ik krijg bij het updaten steeds de foutmelding 80070424. Ik heb geprobeerd de oplossing voor dit probleem te vinden m.b.v. google. Maar helaas alle handelingen die ik op techfora tegenkwam hielpen niet.
Uiteindelijk heb ik besloten contact op te nemen met de windowshelpdesk en ik word nu een week begeleid, maar nog steeds geen resultaat.

Nu kreeg ik laatst de opdracht op SP1 te verwijderen en een upgrade te doen m.b.v. de windows cd. Ik heb gekeken bij programma's en onderdelen -> updates weergeven. Hier staat helemaal niets weergeven. Aangezien ik laatst een systeemherstel had gedaan dacht ik dat alle updates misschien verwijderd waren.
Een upgrade m.b.v. de windows cd kon ik echter ook niet doen (niet selecteerbaar).

Na een tijdje geen contact meer te hebben gehad met de helpdesk, ben ik zelf wat gaan proberen. Ik kwam op het idee om SP1 te installeren. Misschien zou het bepaalde bestanden vervangen waardoor het probleem opgelost werd. (je hoopt wat..)

Het vreemde is echter dat bij installatie van SP1 er aangegeven wordt dat SP1 al geinstalleerd is. Nu wil ik SP1 dus verwijderen om vervolgens de upgradestap weer te proberen. Maar hoe verwijder ik nu SP1. In "programma's en onderdelen" bij "updates weergeven" staat hij immers niet weergeven.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

mvg,

Socks

*edit* ik gebruik trouwens Vista home premium 64 bit.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SP1 van Windows ......?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:03
SP1 voor Windows NT?

Verwijderd

Topicstarter
ja sorrie, vergeten het in de topictitel te plaatsen. Heb me post inmiddels geedit, maar het is dus Vista 64 bit

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even simpel, want die info mis ik:

- In je Systeemherstel heb je nergens een punt dat heet Installeren: Windows Update of Installeren: Windows Vista Service Pack 1 op de dag van installatie?

- Hoe heb je SP1 geinstalleerd? Heb je ervoor gekozen om de install-files en/of de gewijzigde files te laten staan op je PC of heb je gewoon na de installatie alles overbodige meuk weggeknikkerd en gedefragmenteerd?

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 14-10-2008 17:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400

Ik denk dat SP1 middels windows update automatisch is gedownload en geinstalleerd. Dit was dan in de tijd dat windows update nog wel werkte. Dit zal wel rond juli zijn geweest, toen ik de computer heb aangeschaft.

Het punt van herstel heette "windows update" (ik denk een windows defender update. Dat update nog wel) op 10-10. Maar dit was na de installatie van SP1. Een eerder punt was er helaas niet.

@Miguel hieronder:

Er staat geen enkele update weergeven. Er is dus volgens dat scherm geen enkele update geinstalleerd. Helaas dus geen lijst waarin ik kan zoeken.
Ik heb dus ook het vermoeden dat er wel updates zijn geinstalleerd, maar dat ze om de een of andere reden niet in die lijst weergeven worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 18:12 ]

• Miguel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11 18:04
Ga naar uw configuratiescherm => "programma's en onderdelen" => "updates weergeven" en typ rechtsboven in het zoekveld KB936330

Dan moet hij daar normaal alleen staan als "Servicepack voor Microsoft Windows (KB936330)"

Er staan volgens mij gewoon zodanig veel updates dat je hem niet terug kan vinden :) .

[ Voor 70% gewijzigd door Miguel op 14-10-2008 18:35 ]

Pagina: 1