Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto nodig voor 2 maanden, wat is slimste optie?

Pagina: 1
Acties:

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Situatie:
Vanwege werk van nu tot eind december hebben we een betrouwbare auto nodig, op een zo goedkoop mogelijke manier.

Momenteel wordt er gebruik gemaakt van een 10 jaar oude Suzuki, welke er prompt gister, op een heeel ongelukkig moment mee stopte (tijdens een spoedgeval). Nu loopt hij weer, maar het vertrouwen is weg.

Optie 1: Shortlease voordeel: nieuwe/bijna nieuwe auto , nadeel: prijzig.
optie 2: Suzuki helemaal laten doorlichten, en er vanuit gaan dat dat ook werkt. Nadeel: Prijzig

wat zouden jullie doen?

- Maar je maakt wel wat mee! -

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Huren?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Greenwheels?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:15
Ik zou gaan voor huren; x bedrag per dag + wat per km's en toch een (vrij nieuwe, goed onderhouden) auto

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:24
Als de auto voor het werk nodig is, kun je dan niet met je baas bespreken of deze een auto beschikbaar kan stellen? Huur oid?

Specs

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 16:10

rimpeldinky

nani?

een 10 jaar oude suzuki hoeft niet afgeschreven te zijn, weet niet hoeveel KM's er op staan? maar veelal komt er bij een (grote) beurt wel aan het licht wat er aan onderhoud aan zit te komen

*burp*

• Deviator79
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:40:
Als de auto voor het werk nodig is, kun je dan niet met je baas bespreken of deze een auto beschikbaar kan stellen? Huur oid?
er is geen baas in het verhaal, het is voor een zelfstandige (lees: mijn vrouw ;) )

• Deviator79
rimpeldinky schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:40:
een 10 jaar oude suzuki hoeft niet afgeschreven te zijn, weet niet hoeveel KM's er op staan? maar veelal komt er bij een (grote) beurt wel aan het licht wat er aan onderhoud aan zit te komen
Er staan 195.000 km op de teller.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Brommer?

(hoever moet ze dagelijks, en hoeveel bagage moet er mee?)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Deviator79
unclero schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:45:
Brommer?

(hoever moet ze dagelijks, en hoeveel bagage moet er mee?)
weinig km, veel bagage. (dokterskoffer, zuurstofkoffer, 2 andere tassen minimaal..)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Mobieltje + wegenwacht bij susuki aanschaffen is de goedkoopste optie.

Ander opties: brommer.

En als je niet veel km moet maken moet je ook eens uitrekeken hoeveel een taxi kost.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Deviator79 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:34:

Momenteel wordt er gebruik gemaakt van een 10 jaar oude Suzuki, welke er prompt gister, op een heeel ongelukkig moment mee stopte (tijdens een spoedgeval). Nu loopt hij weer, maar het vertrouwen is weg.
[...]
Heb je geen bekende(n) die redelijk verstand van auto's hebben? Misschien dat die ernaar kunnen kijken (en evt verder adviseren wat betreft je Suzuki).

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 21:26
Oude Volvo 340 van <1000 euro kopen en over 2 maanden voor datzelfde bedrag gewoon weer slijten op Marktplaats?

• Deviator79
leuk_he schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:47:
Mobieltje + wegenwacht bij susuki aanschaffen is de goedkoopste optie.

Ander opties: brommer.

En als je niet veel km moet maken moet je ook eens uitrekeken hoeveel een taxi kost.
Hebben we overwogen, maar de wachttijd bij een taxi is vaak te lang...

• Deviator79
Ricardo87 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:48:
Oude Volvo 340 van <1000 euro kopen en over 2 maanden voor datzelfde bedrag gewoon weer slijten op Marktplaats?
betrouwbaarder dan een '98 Suzuki Baleno?

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ricardo87 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:48:
Precies, makkelijkste en goedkoopste optie.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja je zou imo eerst uit moeten zoeken wat er nou echt kapot is aan je huidige voertuig.
Daarna pas kun je een goed afgewogen beslissing maken ;).

• Deviator79
Boudewijn schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:52:
Mja je zou imo eerst uit moeten zoeken wat er nou echt kapot is aan je huidige voertuig.
Daarna pas kun je een goed afgewogen beslissing maken ;).
En dan wellicht ook preventief groot onderhoud laten uitvoeren? Ik denk daarbij aan vervroeging van de APK (met 3 maanden) plus een grote beurt. En dan nadrukkelijk vermelden dat ze alles goed doorlichten.

• Dentheman
  • Laatst online: 20-11 22:11

Dentheman

Zie signature

is een goede optie, mijn buurman rijd een baleno station uit die tijd en die mankeert nooit wat. Misschien dat die van jou wat onderhoud nodig heeft, vervroeging van de apk heeft geen nut, die kijken niet naar motorische zaken (afgezien van de uitstoot)

Zie ondertitel

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Vertrouwen in een auto is ook niet alles. Ik had een halfjaar een auto gekocht, 2e hands Saab. Dealeronderhouden etc, alle papieren erbij, netjes om de 20k zn beurt gehad. En Saab, dan zou je zeggen dat dat betrouwbaar is. Tot nu toe heeft dat ding me ook 2x laten staan, een keer toen de koppelingcylinder kapot was en later nog iets met ontsteking. Ik heb er ook niet echt veel vertrouwen meer in, kan wel wat anders kopen, maar wat heb je dan voor auto.

Dus ik zou niet zomaar die Suzuki verkopen omdat je het vertrouwen erin kwijt bent, want wat krijg je voor auto terug? Kan leuk een Volvo kopen op MP voor weinig en later verkopen voor weinig, maar wie weet wat er mee mis is of dingen die stuk gaan.

Ik zou gewoon je Suzuki naar de dealer brengen en laten controleren op bekende plekken van die auto die stuk gaan. En wie weet APK vervroegen, een auto waar in december nog bijna een jaar APK opzit verkoopt beter dan eentje waar nog een maand APK op zit.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Deviator79
Dentheman schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:09:
is een goede optie, mijn buurman rijd een baleno station uit die tijd en die mankeert nooit wat. Misschien dat die van jou wat onderhoud nodig heeft, vervroeging van de apk heeft geen nut, die kijken niet naar motorische zaken (afgezien van de uitstoot)
het is ook de allereerste keer dat deze auto stil staat dus tot nog toe geen klagen gehad.
Maar nu betrouwbaarheid echt belangrijk is geworden laat ie het afweten..
zal je altijd zien..

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:12
Beetje onzin. Er kan altijd iets mis gaan met een auto. Het is en blijft een mechanisch ding. Als je na een keer stilstaan het vertrouwen verliest, is het sowieso niet verstandig om een andere auto aan te schaffen: Dan weet je helemaal niet wat je krijgt. Zelfs met een compleet nieuwe auto kun je langs de weg komen te staan met een probleem.

Ik zou de Baleno gewoon na laten kijken, wat er moet gebeuren laten repareren, en na december eens verder kijken

[ Voor 14% gewijzigd door Poltergeist op 14-10-2008 17:32 ]

• Deviator79
Poltergeist schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:31:
Beetje onzin. Er kan altijd iets mis gaan met een auto. Het is en blijft een mechanisch ding. Als je na een keer stilstaan het vertrouwen verliest, is het sowieso niet verstandig om een andere auto aan te schaffen: Dan weet je helemaal niet wat je krijgt. Zelfs met een compleet nieuwe auto kun je langs de weg komen te staan met een probleem.

Ik zou de Baleno gewoon na laten kijken, wat er moet gebeuren laten repareren, en na december eens verder kijken
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met de garage, ze gaan morgen in ieder geval kijken waarom de auto eerder deze week stilviel. Preventief onderhoud gaat later deze maand gebeuren.
Hopen dat hij gewoon blijft rijden! Zorgen dat er altijd een backup plan beschikbaar is, en er iemand met een andere auto naar haar toe kan scheuren.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zou het met wat buren ofzo op een akkoordje gooien dat je in het geval van nood gewoon hun auto kan gebruiken tegen een leuke vergoeding.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 15:57
Met LauPro.

Of redundancy :P Zorgen dat je er een extra auto bij hebt.

Een lease, huur of andere auto kan je net zo goed een keer laten staan.

En als je dan een betrouwbare auto wilt hebben, neem dan een auto met weinig electronische poespas, een bulletproof motorblokje en niet te veel kilometers.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

GH45T schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:52:
Of redundancy :P Zorgen dat je er een extra auto bij hebt.
Is al gezegd: www.greenwheels.nl is best te betalen voor een dag of een paar dagen, staat waarschijnlijk op loopafstand, en biedt je die redundancy.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 15:57
burne schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:30:
[...]

Is al gezegd: www.greenwheels.nl is best te betalen voor een dag of een paar dagen, staat waarschijnlijk op loopafstand, en biedt je die redundancy.
Kan best zijn dat die Greenwheels auto al weg is.

Verder staat er niet bij iedereen zo'n ding op loop afstand, dichstbijzijnde vanuit mij thuis bijvoorbeeld is 6,3 KM, volgende is 19,2 KM. Niet iedereen woon tin een grote stad ;)

Met redundancy doelde ik meer op een oude, kleine auto. Weinig poespas, laag gewicht, goedkoop in verzekering. Heb je voor 50 euro per maand een tweede auto staan welke je in een noodgeval kunt gebruiken. De kans dat beide weigeren is natuurlijk niet erg groot.

[ Voor 20% gewijzigd door GH45T op 14-10-2008 19:12 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 16:36

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Und I quote:
Situatie:
Vanwege werk van nu tot eind december hebben we een betrouwbare auto nodig, op een zo goedkoop mogelijke manier.

Optie 1: Shortlease voordeel: nieuwe/bijna nieuwe auto , nadeel: prijzig.
Optie 2: Suzuki helemaal laten doorlichten, en er vanuit gaan dat dat ook werkt. Nadeel: Prijzig

wat zouden jullie doen?

Xbox Live ID:Notna8310

• Deviator79
LauPro schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:45:
Ik zou het met wat buren ofzo op een akkoordje gooien dat je in het geval van nood gewoon hun auto kan gebruiken tegen een leuke vergoeding.
Ik ben ook voor deze optie, kijken of we altijd een backup voertuig in de buurt hebben, die door iemand gebracht kan worden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien dom om er nu over te beginnen maar hoe zijn jullie huidige voertuigen verzekerd en "geborgd"? Als in; heb je recht op vervangend vervoer via ANWB/verzekeraar als zometeen de Suzuki in the middle of nowhere stilvalt en de buren zijn er niet, ofzo?

Kan me zo voorstellen dat het verhogen van de premies tijdelijk minder kostbaar is dan een andere auto kopen/huren/lenen&vergoeden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Shortlease is goed he. Bij een prive auto krijg je gesodemieter met de scheiding van werk/prive km's. Mocht je die shortlease alleen als werkauto gebruiken hoef je over dit bedrag geen inkomsten belasting te betalen.

.

• Deviator79
AkroBatik schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:02:
[...]

Shortlease is goed he. Bij een prive auto krijg je gesodemieter met de scheiding van werk/prive km's. Mocht je die shortlease alleen als werkauto gebruiken hoef je over dit bedrag geen inkomsten belasting te betalen.
Dat begrijp ik niet helemaal, de zakelijke kilometers worden gefaktureerd naar de 'klant'.
Verder wordt de auto niet zakelijk opgevoerd (vanwege de leeftijd)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Deviator79 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:00:
[...]

Dat begrijp ik niet helemaal, de zakelijke kilometers worden gefaktureerd naar de 'klant'.
Verder wordt de auto niet zakelijk opgevoerd (vanwege de leeftijd)
Dan des te meer zou ik idd iets van shortlease oid aanraden. Ik weet natuurlijk niet wat voor 'klant' het is, een dikke BMW is overkill, maar als je in een volvo uit 1985 aankomt heb je ook een stukje imago. Degelijkheid zit niet aan de buitenkant, imago wel.

• Deviator79
Gister is de Suzuki Baleno bij de garage geweest, er is een nieuwe accu in gezet, en in overleg met de garagehouder zien we af van 'preventief' onderhoud. Je kunt namelijk ook dan nooit garanderen dat er geen technische gebreken optreden.
We gaan wel voor de 'redundancy' oplossing en ik probeer er voor te zorgen dat er altijd een auto beschikbaar is in de buurt.
De shortlease is verleidelijk maar dat gaat toch minstens 400-500 euro per maand kosten.
hopelijk dat we op 1 januari kunnen zeggen dat het de slimste keus was.

* Deviator79 wil wel een nieuwe auto volgend najaar, want je kunt natuurlijk niet blijven verwachten dat een auto het blijft doen...moet dan wel een Toyota worden natuurlijk ...

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
BMW stond dit jaar trouwens bovenaan de betrouwbaarheids lijstjes volgens de metro van een paar weken terug.

WV, Scoda, Audi en Seat stonden trouwens ook in de top 10.

[ Voor 22% gewijzigd door martijn_tje op 16-10-2008 16:56 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Deviator79
martijn_tje schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:55:
BMW stond dit jaar trouwens bovenaan de betrouwbaarheids lijstjes volgens de metro van een paar weken terug.

WV, Scoda, Audi en Seat stonden trouwens ook in de top 10.
Dat lijstje is van de Adac dacht ik , bij de ANWB kwamen Subaru, Toyota en Honda het hoogste uit.

BMW is natuurlijk wel ff andere prijsklasse..ik dacht meer aan een Aygo :-)

Verwijderd

Een auto niet meer vertrouwen omdat de accu leeg is gaat wel erg ver. Als dat ding er 10 jaar in heeft gezeten is het een nette levensduur, accu's gaan nou eenmaal niet oneindig lang mee.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:10

-ET-

Phone Home

Honda Jazz komt als beste uit de tevredenheids test van Autoweek.

voor de rest zijn de meeste mogelijkheden wel genoemd.

[ Voor 63% gewijzigd door -ET- op 17-10-2008 07:37 ]

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11 12:31
Heb een aantal suzuki's gehad als tweede auto. alto's en samurai's. Meestal wat oudere suzuki's. De huidige tweede auto is een alto uit 1998. Onderhoud krijgen ze nooit. Olie verversen ook niet. Apk elke keer probleemloos op wat lampjes of een rubbertje na. Suzuki is gewoon goed. De eerste auto is hier een passat. Daar moet geregeld wat aan gebeuren......

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:41

_Arthur

blub

Situatie:
Volgens http://www.vergelijk.nl/carrental/ kost de goedkoopste (en kleinste) huurauto vanaf 21 okt tot en met 2 jan (77dagen) 2013euro. Is net 26euro per dag. Lijkt me een net bedrag om zekerheid te krijgen kwa beschikbaarheid van een auto.

Zeker als er kennelijk per januari een andere oplossing is.

http://www.myshortlease.nl/ nog goedkoper, vanaf 350e/maand ex btw voor een contract van minimaal 2 maanden.

[ Voor 9% gewijzigd door _Arthur op 18-10-2008 19:53 ]

• Deviator79
_Arthur schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 19:48:
[...]

Volgens http://www.vergelijk.nl/carrental/ kost de goedkoopste (en kleinste) huurauto vanaf 21 okt tot en met 2 jan (77dagen) 2013euro. Is net 26euro per dag. Lijkt me een net bedrag om zekerheid te krijgen kwa beschikbaarheid van een auto.

Zeker als er kennelijk per januari een andere oplossing is.

http://www.myshortlease.nl/ nog goedkoper, vanaf 350e/maand ex btw voor een contract van minimaal 2 maanden.
Per januari is er geen werk, dus dat hoeft er ook niet gereden te worden...
Daarna wordt er pas weer in september gewerkt..
De Suzuki lijkt het allemaal weer te doen, dus we gokken erop dat hij het nog 2 maanden gaat volhouden. Ik post wel weer als hij weer stil staat ;) :P

• Deviator79
Deviator79 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:14:
[...]

Per januari is er geen werk, dus dat hoeft er ook niet gereden te worden...
Daarna wordt er pas weer in september gewerkt..
De Suzuki lijkt het allemaal weer te doen, dus we gokken erop dat hij het nog 2 maanden gaat volhouden. Ik post wel weer als hij weer stil staat ;) :P
hmm, helaas eerder dan gehoopt: de koppeling moet zsm vervangen worden..kosten €500,-
erg jammer

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Deviator79 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:54:
[...]

hmm, helaas eerder dan gehoopt: de koppeling moet zsm vervangen worden..kosten €500,-
erg jammer
Helaas. Misschien zit je hier niet op te wachten, maar ik zeg het toch.

Zo goedkoop mogelijk en betrouwbaar is niet een vanzelfsprekende combinatie. Suzuki staat er niet om bekend inherrent onbetrouwbare auto's te maken. Als je bij je volgende Toyota er voor kiest om onderhoud uit te stellen of helemaal niet uit te laten voeren zal je bedrogen uitkomen wat betrouwbaarheid betreft.

Je hebt pech met de dode accu en de versleten koppeling. Andere kostenposten die je met een iets oudere auto in het algemeen zou kunnen verwachten zijn bv. remmen (schijven, blokken), radiator, schokdempers, uitlaat, wiellagers, etc. Als je dat rijtje afloopt ben je als het tegen zit een paar duizend euro verder (grove schatting +/- €2000,-). Wat je dan wel hebt is een betrouwbare auto waarvan de status je bekend is en waar je waarschijnlijk nog een ton in kan rijden, als het niet meer is. Snelle rekensom leert dat je dan 2,5cent per km aan onderhoud kwijt bent, een lachertje.

Bij een nieuwe auto, laten we zeggen een Aygo, zal je de eerst komende jaren niet veel van dat onderhoud tegenkomen. Maar wat je aan onderhoud bespaart kom je als afschrijving weer tegen, zeker wanneer er veel mee gereden wordt.

Autorijden is doorgaans geen goedkope aangelegenheid. Een betrouwbare auto moet je op waarde kunnen schatten.

[ Voor 0% gewijzigd door djfisjtik op 13-11-2008 09:23 . Reden: woordje vergeten ]

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
djfisjtik schreef op donderdag 13 november 2008 @ 08:23:
[...]

Zo goedkoop mogelijk en betrouwbaar is niet een vanzelfsprekende combinatie. Suzuki staat er niet om bekend inherrent onbetrouwbare auto's te maken. Als je bij je volgende Toyota er voor kiest om onderhoud uit te stellen of helemaal niet uit te laten voeren zal je bedrogen uitkomen wat betrouwbaarheid betreft.

Je hebt pech met de dode accu en de versleten koppeling. Andere kostenposten die je met een iets oudere auto in het algemeen zou kunnen verwachten zijn bv. remmen (schijven, blokken), radiator, schokdempers, uitlaat, wiellagers, etc. Als je dat rijtje afloopt ben je als het tegen zit een paar duizend verder (grove schatting +/- €2000,-). Wat je dan wel hebt is een betrouwbare auto waarvan de status je bekend is en waar je waarschijnlijk nog een ton in kan rijden, als het niet meer is. Snelle rekensom leert dat je dan 2,5cent per km aan onderhoud kwijt bent, een lachertje.

Bij een nieuwe auto, laten we zeggen een Aygo, zal je de eerst komende jaren niet veel van dat onderhoud tegenkomen. Maar wat je aan onderhoud bespaart kom je als afschrijving weer tegen, zeker wanneer er veel mee gereden wordt.

Autorijden is doorgaans geen goedkope aangelegenheid. Een betrouwbare auto moet je op waarde kunnen schatten.
Sorry hoor maar suzuki heeft een erg goede reputatie mbt betrouwbaarheid! Swiftjes van de jaren 90 zijn echt heel goed!
Maar het probleem van de TS is dat hij voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, en dat kan gewoon niet. Ik heb slechtere auto's a; weg gedaan omdat ik vondt dat ze aan vervanging toe waren.
Face it een auto kost geld, als je er dat niet aan uit wil/ kan geven zul je andere opties moeten bedenken.

Maar het is idd niet reeel om goedkoop en betrouwbaar te combineren.

• djfisjtik
911GT2 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:00:
[...]
Sorry hoor maar suzuki heeft een erg goede reputatie mbt betrouwbaarheid! Swiftjes van de jaren 90 zijn echt heel goed!
Dat zei ik ook niet :). Integendeel!

• Deviator79
djfisjtik schreef op donderdag 13 november 2008 @ 08:23:
[...]

Je hebt pech met de dode accu en de versleten koppeling. Andere kostenposten die je met een iets oudere auto in het algemeen zou kunnen verwachten zijn bv. remmen (schijven, blokken), radiator, schokdempers, uitlaat, wiellagers, etc. Als je dat rijtje afloopt ben je als het tegen zit een paar duizend euro verder (grove schatting +/- €2000,-). Wat je dan wel hebt is een betrouwbare auto waarvan de status je bekend is en waar je waarschijnlijk nog een ton in kan rijden, als het niet meer is. Snelle rekensom leert dat je dan 2,5cent per km aan onderhoud kwijt bent, een lachertje.

We hebben het probleem momenteel ook opgelost door voor twee maanden de auto van mijn vader te lenen (Mazda 323F). De Suzuki wordt nu dan ook niet voor het werk gebruikt. Dit op advies van de garage.
De Suzuki krijgt een nieuwe koppeling, hopelijk kan deze het dan nog een half jaartje volhouden.
In augustus 2009 is bekend wat voor werk mijn vrouw kan krijgen, en dan gaan we kijken voor een nieuwe kleine auto voor haar (Aygo oid) en een oudere Station/MPV voor het gezin..(lees: mij)

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
offtopic:
Het is handiger om dubbele ontkenningen te vermijden om misverstanden te voorkomen ;)

• djfisjtik
Roenie schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:53:
[...]
offtopic:
Het is handiger om dubbele ontkenningen te vermijden om misverstanden te voorkomen ;)
offtopic:
Daar geef ik je geen ongelijk in O-)

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Roenie schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:53:
[...]
offtopic:
Crap nu ik het nog eens lees zie ik het pas...
Pagina: 1