Toon posts:

Hoe harde schijfen te formatteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 865 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe harde schijf maar het blijkt dat mijn bevoegdheden alleen lezen zijn voor dit ding. Dus ik wil de schijf graag formatteren als ntfs zodat ik dingen kan verwijderen van deze schijf. Maar als ik rechter muisknop op deze harde schijf doe krijg ik niet de optie om te formatteren zoals bij windows.

Dus hoe formatteer ik met apple?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 12:36

Wish

ingwell

Beetje meer inzet lijkt me prima te doen toch?

No drama

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Formatteren zodat je dingen kan verwijderen?
Als je de schijf gaat formatteren dan kan je daarna niets meer verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat "choose erase disk from the special menu", waar staat dat special menu dan? Ik zie alleen toon info, verwijder schijf, open, verwijder uit navigatie kolom.

Ik bedoel dingen wissen nadat ik er weer spul opgezet heb want de rechten die ik nu over de schijf heb is alleen lezen.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En wat heb je zelf al gevonden qua oplossingen? Als je nl. zoekt via bijvoorbeeld Google naar format hard drive mac os x zijn er meer dan genoeg websites te vinden met stap-voor-stap handleidingen hoe je je harde schijf kunt formatteren. Het enige wat je niet kunt doen is de harde schijf formatteren in NTFS, alleen FAT32, HFS of HFS+. Voor NTFS heb je echt Windows voor nodig.

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Zoals je weet verwachten we hier op GoT enige vorm van eigen inzet. Dat betekent onder andere dat je eerst zelf een antwoord probeert te vinden, door zelf te zoeken hier op GoT of via Google. Mocht je er niet uitkomen, dan mag je een topic openen, maar vermeld dan wel duidelijk wat je zelf al hebt gedaan en waarom het niet werkte.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.