Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke kast voor een goede airflow?

Pagina: 1
Acties:

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 15:03

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ga een pc voor mijn broertje bouwen. Tot nu toe heb ik alle onderdelen uitgezocht, alleen zit ik met een vraag.
We hebben net alles uitgezocht in de winkel en de verkoper zei dat bij deze setup een Big Tower beter zou zijn voor een goede airflow dan een Mid Tower.

Deze onderdelen heb ik besteld, en nu wil ik graag van jullie weten of het inderdaad beter een grote kast kan zijn, of dat een Mid Tower goed genoeg is;

Coolermaster 620 PSU Real Power M620
Moederbord Intel Asus P5Q Pro
Processor Intel Core 2 Quad Q6600 (2,4 GH)
VGA Asus ENGTX260 896 MB
Kingston 2x2048 DDR2
NEC DVD RW station
Asus DVD Rom station
Seagate 2x500 GB harddisk drive
Sitecom wireless PCI Card

Mijn broertje wil maximaal 100 euro aan de behuizing uitgeven.
Hij vond deze kast mooi, maar we weten nu dus niet zeker of deze goed genoeg is voor genoeg luchtdoorlating. Dit is een Mid Tower:

http://www.cdromland.nl/?...=producten&prodnum=152676

Weten jullie misschien nog enkele Big Towers die er ook fatsoenlijk uitzien?
Of Mid Towers die een goede airflow hebben?

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, met de hardware die je daar hebt is het niet uitzonderlijk moeilijk een goede airflow te creeeren, als je bedenkt dat het meerendeel van de kasten al een 120mm fan in het front en achterin hebben zitten.
http://tweakers.net/pricewatch/reviews/cat/61 hier zijn flink wat ervaringen te vinden van kasten.

En als je broertje een X-gear kast er al fatsoenlijk uit vind zien dan is het denk ik niet bijster moeilijk om iets te vinden dat er aardig uitziet :P

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk misschien te simpel maar hoe eenvoudiger/vierkanter de kast, hoe beter je een airflow in de gaten kan houden. Misschien (maar ik denk dat het budget dan iets omhoog moet) is Lian-Li een optie want persoonlijk vind ik dat zeer mooie en strak afgewerkte kasten.

Ow, en is de warmte-ontwikkeling van de Q6600 niet dusdanig dat je je met een Q9450 minder airflow nodig gaat hebben?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 14:23
Groter hoeft per definitie niet direct te betekenen dat er een betere airflow is. Een aantal merken zijn wel speciaal daarop toegespits, zoals: Coolermaster en Zalman. Voor de rest kan je idd terug vallen op de productsurveys.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.