Allereerst ik weet dat er meerdere topics bestaan over dit probleem maar toch kom ik er niet uit, daarom mijn eigen topic:
Na wat Northbridge koelingsproblemen met mijn Asus Striker II Extreme Moederbord, die inmiddels zijn opgelost heb ik al tijden last van een zogenaamde Nvlddmkm error.
Om te beginnen, mijn configuratie:
Moederbord: Asus Striker II Extreme
Voeding: Zalman 600W. Ultra-quiet power supply | ZM600-HP
Videokaart: MSI Geforce 8800GT - PCI-E 512MB. GDDR3. 1900MHz. Over Clock (OC) Edition | NX8800GT-T2D512E-OC (2x in SLI)
Processor: Intel Core 2 Quad Q9450
Cpu koeler: Zalman CNPS9500 AT | CNPS9500AT
Geheugen: Corsair XMS3 DHX-1333 4GB
Harde schijf: WD Caviar 500GB, 7200rpm, 16mb, SataII
Dvd drives: Samsung Super-WriteMaster DVD Writer. Black | SH-S203N/BEBN (2x)
Kast: Cooler Master CM690
3x AC Ryan BlackFire4,120 x 120 x 25 mm, 1x UV Blauw + AC Ryan BlackFire4,80 x 80 x 25 mm, UV Blauw bijgeplaatst.
Verder niks overgeclockt, alleen de videokaarten komen overgeclockt de fabriek uit.
Systeem is zelf geassembleerd.
Nvidia driver die ik nu gebruik is 178.24, de nieuwste volgens de site van Nvidia
Nu zal ik uitleggen waar ik precies last van heb:
Als ik aan het gamen ben, dan gaat oppeens het scherm op zwart, daarna sluit het spel zicht af en verschijnt de pop up Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered.
Dit is zeer vervelend en irritant, en maakt gamen van sommige spellen praktisch onmogelijk.
Enkele voorbeelden van spellen die er last van hebben zijn:
Crysis, Crysis Warhead, Frontlines Fuel of War, Call of Duty 4, Brothers In Arms: Highway to hell.

Wat heb ik zelf al gedaan:
Nvidia drivers upgedate, maar ook oude versies gebruikt.
Diverse test programma's gebruikt.
Het terugclocken van de kaarten in rivatuner.
Instellingen veranderd in Nvidia Control Panel.
Andere updates gezocht voor de videokaarten.
Op google gezocht, veel informatie maar geen concrete oplossingen.
Herinstalatie Windows Vista Ult. 64 Bit, Maar ook nieuwe instalatie Windows Xp 64 Bit, en Windows Vista Ult. 32 Bit.
Windows Updates binnengehaald.
Bios Mobo Geupdate
Niks heeft nog ook maar iets geholpen, daarom wil ik graag jullie hulp inschakelen.
Dus graag gebruik ik jullie hulp !
Na wat Northbridge koelingsproblemen met mijn Asus Striker II Extreme Moederbord, die inmiddels zijn opgelost heb ik al tijden last van een zogenaamde Nvlddmkm error.
Om te beginnen, mijn configuratie:
Moederbord: Asus Striker II Extreme
Voeding: Zalman 600W. Ultra-quiet power supply | ZM600-HP
Videokaart: MSI Geforce 8800GT - PCI-E 512MB. GDDR3. 1900MHz. Over Clock (OC) Edition | NX8800GT-T2D512E-OC (2x in SLI)
Processor: Intel Core 2 Quad Q9450
Cpu koeler: Zalman CNPS9500 AT | CNPS9500AT
Geheugen: Corsair XMS3 DHX-1333 4GB
Harde schijf: WD Caviar 500GB, 7200rpm, 16mb, SataII
Dvd drives: Samsung Super-WriteMaster DVD Writer. Black | SH-S203N/BEBN (2x)
Kast: Cooler Master CM690
3x AC Ryan BlackFire4,120 x 120 x 25 mm, 1x UV Blauw + AC Ryan BlackFire4,80 x 80 x 25 mm, UV Blauw bijgeplaatst.
Verder niks overgeclockt, alleen de videokaarten komen overgeclockt de fabriek uit.
Systeem is zelf geassembleerd.
Nvidia driver die ik nu gebruik is 178.24, de nieuwste volgens de site van Nvidia
Nu zal ik uitleggen waar ik precies last van heb:
Als ik aan het gamen ben, dan gaat oppeens het scherm op zwart, daarna sluit het spel zicht af en verschijnt de pop up Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered.
Dit is zeer vervelend en irritant, en maakt gamen van sommige spellen praktisch onmogelijk.
Enkele voorbeelden van spellen die er last van hebben zijn:
Crysis, Crysis Warhead, Frontlines Fuel of War, Call of Duty 4, Brothers In Arms: Highway to hell.
Wat heb ik zelf al gedaan:
Nvidia drivers upgedate, maar ook oude versies gebruikt.
Diverse test programma's gebruikt.
Het terugclocken van de kaarten in rivatuner.
Instellingen veranderd in Nvidia Control Panel.
Andere updates gezocht voor de videokaarten.
Op google gezocht, veel informatie maar geen concrete oplossingen.
Herinstalatie Windows Vista Ult. 64 Bit, Maar ook nieuwe instalatie Windows Xp 64 Bit, en Windows Vista Ult. 32 Bit.
Windows Updates binnengehaald.
Bios Mobo Geupdate
Niks heeft nog ook maar iets geholpen, daarom wil ik graag jullie hulp inschakelen.
Dus graag gebruik ik jullie hulp !
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 16:20 ]