Toon posts:

[mysql] database bestanden overzetten van machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(ten eerste ik heb geen flauw idee waar dit topic hoort, mijn excuses als hij verkeerd staat)

ik heb uit een gecrashte partitie van een harde schrijf een paar database bestanden teruggevonden in

/opt/lampp/var/mysql/databasemap

dit omdat de backup zijn werk kennelijk niet goed heeft gedaan en die sowieso verloren is. Nu wil ik deze bestanden aan de gang krijen in een andere xampp install omzo de db te gaan backuppen. ik heb deze bestanden dus geparkeerd in een nieuwe xampp ook in de mysql map maar dit helpt niet veel.

- de database komt wel te staan in phpmyadmin
- zonder tabellen terwijl de bestanden db.opt, uploads.FRM, uploads.MYD, uploads.MYI

zijn dit wel de goede bestanden?

is het mogelijk vanuit deze bestanden mijn database te recoveren?

(als iemand nog andere recovery tips vind (google hielp niet echt), ik kan nog bij de bestanden.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:41
Wat heb je al gevonden met Google en welke van die resulaten heb je geprobeerd?
En heb je MySQL geherstart nadat je die files hebt teruggezet?

[ Voor 21% gewijzigd door gertvdijk op 14-10-2008 15:52 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 21:14
Ik zou één niveau hoger gaan zitten en alles vanaf daar overzetten. Elke MySQL database heeft namelijk ook records in de eigen (mysql) database zitten.

dus vanaf hier: /opt/lampp/var/mysql/

Verwijderd

Topicstarter
in die map heb ik gekeken, bestanden werken niet, mysql start niet goed, sluit ook niet goed af met lampp stop.

maar vraag me niet hoe maar ik heb 2 xampp installs door elkaar weten te draaien en daarmee phpmyadmin aan de gang gekregen. backuppie was vanaf daar zo gemaakt.

maar goed om dit te voorkomen in de toekomst toch maar vaker de db backuppen

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:41
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:31:
in die map heb ik gekeken, bestanden werken niet, mysql start niet goed, sluit ook niet goed af met lampp stop.
Wat zijn de foutmeldingen?
maar vraag me niet hoe maar ik heb 2 xampp installs door elkaar weten te draaien en daarmee phpmyadmin aan de gang gekregen. backuppie was vanaf daar zo gemaakt.
Waarom doe je zo moeilijk met Xampp? Je kan toch gewoon zelf uit het package management van je distro de dingen pakken die je nodig hebt?
maar goed om dit te voorkomen in de toekomst toch maar vaker de db backuppen
Dat sowieso. SQL dumps om versie compatibiliteit zoveel mogelijk te garanderen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zolang je niet van endian switched moet je gewoon dezelfde datafiles kunnen gebruiken.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1