Toon posts:

Externe HDD ombouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee externe HDD's van LaCie (160 en 250 Gb). Ik heb daar eens ingekeken en zag dat er gewoon een huis-tuin-en-keuken drive van Western Digital in ligt. Ik vraag me nu af of ik zo'n schijf ongestraft kan vervangen door eentje met veel meer capaciteit. Ik zit te denken aan 1 Tb. Zelf zie ik geen belemmeringen. Weet iemand of dit inderdaag kan of zie ik addertjes over het hoofd?

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 13:43
Kan volgens mij geen probleem zijn, tenzij de controller maar een maximale grootte ondersteund wat ik niet verwacht.

Ik zou zeggen probeer het eens...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:00:
Ik heb twee externe HDD's van LaCie (160 en 250 Gb). Ik heb daar eens ingekeken en zag dat er gewoon een huis-tuin-en-keuken drive van Western Digital in ligt. Ik vraag me nu af of ik zo'n schijf ongestraft kan vervangen door eentje met veel meer capaciteit. Ik zit te denken aan 1 Tb. Zelf zie ik geen belemmeringen. Weet iemand of dit inderdaag kan of zie ik addertjes over het hoofd?
Dit kan waarschijnlijk, maar je manier is nogal omslachtig. Als zo graag zelf een externe hdd wil maken, koop dan een externe behuizing i.p.v. een externe hdd. Zo kan je zelf bepalen welke harde schijf erin zit en op welke manieren je hdd kan worden aangesproken (eSATA, LAN, FireWire, USB, etc)

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 13:43
Joep Stoffels schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:04:
[...]

Dit kan waarschijnlijk, maar je manier is nogal omslachtig. Als zo graag zelf een externe hdd wil maken, koop dan een externe behuizing i.p.v. een externe hdd. Zo kan je zelf bepalen welke harde schijf erin zit en op welke manieren je hdd kan worden aangesproken (eSATA, LAN, FireWire, USB, etc)
Maargoed de TS heeft nog 2 'behuizingen' liggen die hij graag van een nieuwe HD wil voorzien. Als deze werkt scheelt dat toch al gauw weer zo'n 20 euro ;)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:45
Je raakt imo wel je garantie kwijt als je je schijven vervangt. Niet dat lacie dit hoeft te merken als je precies te werk gaat en de behuizing niet beschadigd tijdens het openen O-)

één is geen, twee is één

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zou gewoon moeten kunnen maar alleen zoals DustMan4u ook zegt, als de controller het maar ondersteund.
Om daar achter te komen, is maar 1 manier voor: uitproberen.

Ik heb ook een LaCie (zo'n designed by Porsche ding) case en die slikt b.v. geen grotere schijf dan diegene die er nu inzit. (120GB)
Dus de kans dat het niet kan is wel degelijk aanwezig.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de reacties tot nu toe.
De laatste bijdrage is niet erg bemoedigend.
Bovendien heb ik vandaag bij een aantal webwinkels gekeken wat het prijsverschil is tussen een 1 Tb interne en externe schijf. Voor dat geringe verschil kan je bijna niet zelf liggen &^#%$*@#. :)
Office Centre heeft momenteel een externe Western Digital in de aanbieding voor 89 euri, ex. btw.
De goedkoopste interne HDD die ik tot nu toe vond kost rond de 90 euro inclusief btw. Peanuts dus.
Pagina: 1