Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ben in bezit van een Windows Vista X64Bit Business versie.
Deze heb ik laatst geinstalleerd op de computer. Echter kan ik dus geen goed werkende drivers vinden voor de Creative X-Fi XtremeAudio. Ik heb de drivers op internet wel gevonden en geinstalleerd, deed het wel.
Echter kan ik de lijst Afspelen (record) de optie "wat men hoord" niet vinden!
Dit gebruik ik er vaak voor het direct afspelen over de geluidskaart naar andere mensen(steamen, MSN voiceclips o.i.d). Kan dit kloppen? Hebben meerdere mensen hier ervaring mee? OF weet iemand een oplossing?
Vind verder deze versie van vista erg leuk & snel! Dus zou toch graag vista willen draaien, hij is bij mij op sommige gebieden zelfs sneller als Windows XP, maar dan heb ik wel deze optie nodig..

mvg,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Deze is er dan inderdaad niet. In ieder geval bij zowel de Xtreme Audio als de Platinum Fatal1ty Champion Series, dus het zou goed kunnen dat alle X-Fi's hier 'last' van hebben.

Soms mis ik zelf ook wel die optie, maargoed...

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Een geluids pass-through functie zoals jij bedoeld bestaat niet meer in Windows Vista. Deze moet voortaan door de fabrikant van de drivers zelf geleverd worden.

Er zijn echter wel een paar opties die je kunt proberen. Wat bij mij in ieder geval werkt is in het register (regedit) te gaan zoeken naar "EnableInputMonitor" en die van de waarde (000) 00 naar (0000) 01 te zetten. Hierdoor kun je de microfoon door de speakers heen horen in ieder geval. Je moet dan wel ook de input monitor van dempen afzetten bij Geluiden / Luidsprekers / Niveau's en hiervoor ook nog even rebooten.