MS sql server in verbinding met sap doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

• cornevdlinden
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-11-2022
Ik zit met een probleem wat ik wel lastig vind om uit te leggen. Hier op kantoor gebruiken wij SAP. SAP maakt verbinding met de sql server voor de databases. Nu komen de databases niet meer tevoorschijn. Door middel van het account wat normaal werkt in de sql server. Ik heb nu in de sql server een nieuw account gemaakt. Als ik in SAP verbinding maakt met dit account komen de databases wel tevoorschijn. Maar ik kan niet in SAP inloggen vanwege een probleem foute gebruikersnaam of password.

Nu kan ik wel inloggen door niks in te voeren, dan kom ik wel in de database. Maar de gebruikeraccounts kan ik niet meer gebruiken. Weet iemand een oplossing? ik weet het is nogal vaag allemaal.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 13:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dis heeft toch echt niets met Netwerken te maken, maar meer met het product SAP. Heb je hun support afdeling al eens gebeld, want SAP is nogal een vrij apart stukje software. Geen flauw idee of je hier antwoorden kan vinden.

Maar dat zou dan in Windows Servers en Server-software zijn, dus ik move het topic even naar dit subforum.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 12:31
Dus als ik het goed begrijp:
- Account 1 (in SQL server ) kan in SAP niet gebruikt worden, omdat je dan geen DB's ziet.
- Account 2 (in SQL server ) kan in SAP wel gebruikt worden, alleen heeft een Password probleem?

Kun je het misschien iets beter uitleggen?

Computer says no

• cornevdlinden
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-11-2022
Inmiddels zie ik de databases wel. Het gekke is dat ik in SAP met gebruikersnamen in kan loggen die niet eens bestaan. Vervolgens komen in SAP de databases maar dan zegt tie bij een goede gebruikersnaam en wachtwoord dat het een foute gebruikersnaam en wachtwoord is. Ik kan de gebruikersnamen die bestaan van de gebruikers nergens vinden in de SQL server. En als ik een nieuw account maak, dan kan ik nog steeds niet inloggen. Het is echt een frustrerend probleem. De mensen kunnen geen factuur versturen.

• Flugeltje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
SAP maakt gebruik van standaard SQL statements. Als je in SAP bent ingelogd kan je transactie SICK draaien hiermee word gekeken of er problemen zijn.
Met DB12 kan je kijken of de connectie naar de database goed is

Iedereen weet het beter

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
cornevdlinden schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:09:
Ik kan de gebruikersnamen die bestaan van de gebruikers nergens vinden in de SQL server
SAP useraccounts != MSSQL accounts. SAP useraccounts worden opgeslagen in een tabel in je database (dus bijv. DEV, PRD of QAS). dit staat los van het authorisatiemodel van MSSQL.
Ik denk dat de aard van je probleem wel valt terug te vinden op service.sap.com/notes
Bekijk in ieder geval ook SAP Note 683774, en onderin die note naar de gerelateerde notes.

Als je geen idee hebt waar ik het over heb, schakel dan een partij in die je kan helpen, er zijn er genoeg!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1