Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Ik ben reeds verhuisd naar zolder, zodat ik meer ruimte heb.
Op het moment heb ik een 21inch bakbeest van een CRT en een dikke Sony 51 cm TV.

Beide passen echter niet meer in het totaalplaatje, en dacht ik aan een nieuw scherm die de 2 kan combineren.

Mijn voorkeur gaat uit naar zo'n mooi plat lichtgewicht schermpje waarop ik zowel kan computeren als tv kijken. Echter de coax cabel naar zolder doortrekken is geen optie, want dan zie ik meer sneeuw dan tv!

Zoals jullie misschien kunnen zien aan mijn verhaal ben alles behalve ervaren op dit gebied en snap geen bal van de gebruikte woorden en termen. Vandaar mijn vraag aan jullie welk scherm het beste lijkt, en hoe ik tv en pc het beste kan combineren.

Misschien moet ik digitene van KPN aansluiten? Maar kan dat wel op een pc scherm?

Ik hoop dat jullie begrijpen waar ik heen wil. :+

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:32

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je kan kijken naar een toestel als deze:

pricewatch: Samsung Syncmaster T240HD

Die heeft een interne DVB-T decoder, dan dien je alleen nog een starterskit bij KPN vandaan te halen:
http://www.kpn.com/televi...igitenne-Starterskit.prod

Maar ik kan wel van alles gaan roepen, misschien is het handig als je een budget noemt ;). In de Pricewatch is in ieder geval genoeg te vinden:
http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&x=25&y=7

Home Assistant Configuratie V&A

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Coax doortrekken en sneeuw voorkomen kan door er een signaalversterker tussen te zetten. Dan kan je wat langere kabels gebruiken.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je moet gewoon even je wensen en eisen op een rijtje zetten en die in de pricewatch zetten. Zaken als aansluitingen (hdmi/dvi/scart/s-video/component), grootte (in sommige ruimtes pas 42" gewoon écht niet), budget...

En op die coax moet je gewoon een versterker zetten inderdaad.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:02

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dell 2xxx serie schermen, hebben allemaal coaxiale input component en svideo. ideaal om via scart met tulp digitenne op aan te sluiten.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je kunt eens kijken naar een www.slingmedia.com (Slingbox). Deze heb je nu ook met een intern tv-tuner waardoor je tvkanalen kunt streamen over je netwerk. Dit is de kant en klaar oplossing, maar dit kan je ook oplossen door zelf een pc + tvtuner kaart beneden te plaatsen en het dan te laten streamen over je netwerk.

Digitenne kan. Door een scart naar hdmi adapter.

Van alles mogelijk zoals je ziet :)

[ Voor 69% gewijzigd door Falcon op 14-10-2008 15:26 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vlotte en informatieve reacties, word gewaardeerd!
Zoveel mogelijkheden :p Er gaat een wereld voor me open haha

@ BiG-GuY

[quote]BiG-GuY schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:29:
Je kan kijken naar een toestel als deze:

pricewatch: Samsung Syncmaster T240HD

Die heeft een interne DVB-T decoder, dan dien je alleen nog een starterskit bij KPN vandaan te halen:
http://www.kpn.com/televi...igitenne-Starterskit.prod

Betekend dat ik met deze combi dus ook kan computeren/gamen etc?
Want dit klinkt goed, zeker als KPN er zo'n Samsung syncmaster erbij doet als combi :D

Zit er trouwens ook een coax aansluiting op de Syncmaster 240HD? Ik heb bij specs gekeken maar ben niet bekend met al die termen die ze opgooien...

Groet

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
bump

p.s. vergeef me :p

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:25:
Bedankt voor de vlotte en informatieve reacties, word gewaardeerd!
Zoveel mogelijkheden :p Er gaat een wereld voor me open haha

@ BiG-GuY
[...]
Betekend dat ik met deze combi dus ook kan computeren/gamen etc?
Want dit klinkt goed, zeker als KPN er zo'n Samsung syncmaster erbij doet als combi :D

Zit er trouwens ook een coax aansluiting op de Syncmaster 240HD? Ik heb bij specs gekeken maar ben niet bekend met al die termen die ze opgooien...

Groet
Ja die zit erop, check maar hier:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1204647039.jpg

En verder is het beeldscherm hetzelfde als de T240, die dus prima geschikt is voor gamen ("top"-serie van Samsung)

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 15-10-2008 15:49 ]

Verwijderd

iemand al ervaring mbt deze actie van kpn is het snel geleverd en hoe bevalt het scherm :)

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb gekeken naar de Samsung T220HD en T200HD bij de Mediamarkt.
Hier bleek echter dat beide schermen 5 ms hanteren, ondanks dat de samsung site 2ms weergeeft bij de specs!

De verkoper heeft toen nog voor bij met Samsung Nederland gebeld, en Samsung heeft bevestigd dat het inderdaad om 5ms gaat.

Nu vraag ik mij af, is 5ms voldoende om mee te kunnen gamen? TV kijken geloof ik wel.
Niet dat ik last krijg van zogehete "ghosting" o.i.d.

BVD

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:17:
Beste tweakers,

Hier bleek echter dat beide schermen 5 ms hanteren, ondanks dat de samsung site 2ms weergeeft bij de specs!

De verkoper heeft toen nog voor bij met Samsung Nederland gebeld, en Samsung heeft bevestigd dat het inderdaad om 5ms gaat.

Nu vraag ik mij af, is 5ms voldoende om mee te kunnen gamen? TV kijken geloof ik wel.

BVD
Heb zelf nooit ghosting gezien op de schermen van nu. Geloof ook niet blind dat die 2ms schermen echt 2ms zijn. Heb eens een review gelezen waar de echte ms gemeten werd, en daar scoorde die samsung net tegen de 12ms aan. Het snelste scherm was van LG 20" ofzo, die haalde de 5ms, terwijl die als 4ms geadverteerd werd. Maar verder was het beeld erg slecht (slechte kijkhoek/contrast/kleuren).
Mijn scherm wordt verkocht als zijnde 5ms (grey-to-grey), maar het black<->white zit op 12ms (volgens de doos) zal vast daarboven liggen dan, maar heb nog nooit ghosting gezien. Ook niet bij supersnelle 3D shooters als UT3.
Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 16-10-2008 16:24 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:19

OMD

Beste tweakers,

BVD
geen probleem.

Misschien liegen ze niet he over die 2ms, je hebt namelijk 2 verschillende meetwaardes, grey to grey en nog eentje: black -> grey ???

correct mi if aim rong

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij TV's met monitor optie (of vice-versa) is de response-tijd vaak prima, maar speelt bij games de zgn. "input lag" mee, omdat tv's gaan zitten "rommelen" met/aan het signaal dat binnenkomt
(om het scherper/kleurrijker/contrastrijker/whatever te maken).

Sommige TV's hebben een "Game modus" maar als je daar op zoekt/googlet zie je dat de meningen erover verschillen: de een zegt dat het alleen wat aan de kleur/helderheid doet, terwijl anderen zeggen dat daarmee bewerkingen aan het input signaal uitgezet worden.
Pagina: 1