Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 15:17
Wij hebben al jaren een Tele2 (zonnet) KPN abbonement met ISDN.

Nou zou ik graag een 20Mbit abbonement willen afsluiten bij Tele2, maar dit kan niet omdat wij ISDN hebben.

Is het niet mogelijk om nog een extra analoge lijn te laten leggen en hier het Tele2 abbo op te zetten?

Wat zijn eigenlijk de extra kosten van een 2e lijn? Er hoeft verder niets op te lopen behalve de internetverbinding van Tele2.

Bestaat er ook een ISDN 20 Mbit abbonement? Wat we nu hebben is gewoon niet meer van deze tijd en veel te langzaam.

ISDN opzeggen is geen optie omdat wij een eigen bedrijf hebben, we moeten dus altijd telefonisch bereikbaar zijn.

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
20 Mbit is zelden te halen, aangezien de sterkte van het signaal afhangt van de lengte van de telefoonlijn van modem t/m centrale. Op ISDN kunnen wel 20 Mbit-verbindingen geleverd worden, maar practisch wordt deze snelheid nooit gehaald, omdat een gedeelte van het signaal dat bij PSTN voor ADSL is, bij ISDN niet te gebruiken is, omdat ISDN zelf meer bandbreedte inneemt.
Ik zou in je huidige modem eens kijken wat de downstream 'attenuation' of demping is, zodat te bepalen is hoeveel signaal er verloren gaat van centrale tot modem, er zijn aardig wat plaatjes op google te vinden, die dan zeggen welke snelheid haalbaar is op bepaalde afstanden. downstream Attenuation / 12 = afstand in km's van centrale (als bekabeling in orde is).
Een 2e lijn aanvragen is zeker mogelijk, als er een 2e aderpaar beschikbaar is op locatie. Deze kan dan geleverd worden met de bandbreedte die gehaald zou kunnen worden bij PSTN, hierdoor kan een iets hogere snelheid gehaald worden, maar ben je nog steeds afhankelijk van de afstand, die dus nu al te bepalen is bij je huidige verbinding.

Mocht je een 2e lijn ADSL aanvragen, dan raad ik aan die op de ISDN-verbinding op te zeggen / uit te schakelen om mogelijk als back-up te dienen. Als ze namelijk tegelijk aanstaan, stoort de upstream van je ISDN-ADSL de downstream van je PSTN-ADSL, vanwege de verschillende opbouw in bandbreedte.