[testcase] Christina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:12
Hierbij een selectie van mijn foto's van Christina geschoten op 28 september (gezamenlijke shoot met o.a Frank en Nomad). Dit was mijn 2e 'zelfstandige' modellenshoot. Erg leuk om te doen maar nog wel erg moeilijk.

1. Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3062/2936076906_bf1d0b1110_o.jpg

2. Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3021/2935222461_8b35438306_o.jpg

3. Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3068/2935222187_5f1e96d97f_o.jpg

4. Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3254/2936079092_f39c333c5e_o.jpg

5. Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3057/2936078604_156e204408_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

niet dat het de kwaliteit van de foto's teniet doet, maar het stoort dat ze een te grote/dikke jas aan heeft. althans zo lijkt het. Die blauwe zweem in foto 5, dat is opzettelijk neem ik aan?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Composities zijn koel, weinig mis mee :) Vooral 2 kan me wel bekoren, en 4 is ook nice. Wat alleen wel opvalt is dat de dame op alle foto's hetzelfde kijkt: ik weet niet of dat zenuwen was of dat ze weinig aanwijzingen kreeg, maar het model op bepaalde manieren laten kijken kan veel betekenen voor de foto. Zeker een tip voor de volgende keer dus :)

Andere tip: let op afgehakte (delen) van het lichaam: soms stoort het niet zoals bij 5, maar soms wel, zoals haar hoofd op 1: daardoor lijkt de foto krap. Als haar hoofd er helemaal op had gestaan komt er meer rust van de foto :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:15
Groningen :P

Ik vind ze best goed gelukt behalve de laatste, daar zijn de kleuren volledig mis (zal wel opzet zijn maar ik vind het niet mooi). Terwijl de compositie van de laatste imo het mooist is. Ik vind contrast fijn in foto's maar ben wel benieuwd hoe ze er uitzien als je er ietsje minder contrast in hebt zitten.

Foto 3 zou ik overigens krapper hebben gemaakt; nu wedijveren de dame en de trap om de aandacht.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat betreft foto 1 ga ik mee met Remy, het haar wordt afgesneden en komt er niet volledig op. Jammer, want qua compositie vind ik hem prima, maar als je nu net een tikkie meer boven ruimte liet zitten i.p.v. de "zee" aan ruimte beneden, dan zou de foto er beter uitkomen. Foto 2 is leuk vanwege scherp/onscherp, maar het heeft niet echt iets waardoor de foto me aanspreekt. Dat geldt ook voor 3 en 4. Foto 5 vind ik dan zelf de leukste, juist dankzij de duidelijke blauwe waas, want wat mij betreft past dat helemaal bij deze foto. En ook hier ga ik weer mee met Remy, bij foto 5 stoort het afsnijden van dingen me niet i.t.t. foto 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:12
Bedankt voor de opmerkingen!

@Deathchant: ik ben het wel met je eens wat betreft de jas zeker als ze ging zitten kwam dat het algemene beeld niet ten goede. Daar zal ik in de toekomst ook meer op proberen te letten.

@Remy: dezelfde blikken zijn deels te wijten aan het model (weinig ervaring) en deels aan mij (ook weinig ervaring). Aansturing is iets wat ik duidelijk nog moet leren, maar oefening baart kunst. Bij foto 1 is de bovenkant nu idd te krap geworden. Ik had te weinig tijd voor het shot genomen en daardoor stond hing ze op het origineel nogal na achter wat ik ook niet mooi vond (heb de plaat rechter gezet). Het was eigenlijk kiezen tussen 2 kwaden waarvan dit het resultaat is.

@Abbadon: over de kleuren van 5 zijn de meningen nogal verdeeld :P Ik denk dat foto 3 niet beter wordt als het krapper wordt gekaderd. De trap is waarschijnlijk te druk en blijft teveel aandacht op eisen.

Genoeg dingen om aan te werken dus voor de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik vind de kleuren van foto 5 passen bij de gedateerde jas en bril. Allebei zijn duidelijk gebaseerd op mode uit de jaren 70 en de kleuren geven ook een lekker gedateerde feel. Natuurlijk valt er nog wel wat te tweaken, maar ik vind hem leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

mr_obb schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:23:
Ik vind de kleuren van foto 5 passen bij de gedateerde jas en bril. Allebei zijn duidelijk gebaseerd op mode uit de jaren 70 en de kleuren geven ook een lekker gedateerde feel. Natuurlijk valt er nog wel wat te tweaken, maar ik vind hem leuk.
Ik vind dat die blauwige waas benadrukt dat de broek en de muur onder de broek niet supergoed van elkaar te onderscheiden zijn...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1