Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nameserver instellen met Plesk 8.2

Pagina: 1
Acties:

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ik ben hier nu al 2 dagen aan het proberen om de nameservers in te stellen zodat ze werken zoals ik wil, alleen dit wil nog voor geen meter lukken...

Wat ik wil:

Bij TransIP op alle domeinen instellen dat ik een nameserver heb die draait op ns.domain.nl

vervolgens geeft ns.domain.nl terug dat dat domein bij hem draait en hoe die verder gevonden kan worden.

Dus bij domain2.nl stel ik in gebruik als nameserver: ns.domain.nl, ns.domain.nl moet dan vervolgens kennis hebben over domain2.nl

Heb al gezocht met google en onder andere deze tutorial tegen gekomen: http://www.jodohost.com/p...creating_nameservers.html

Opzich duidelijk.. De nameserver lijkt te werken, als ik deze instel bij transip krijg ik echter de volgende melding terug:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Uw aanvraag 'wijziging nameserver' is niet verwerkt, omdat de nameservers
niet juist zijn opgezet.
Wanneer de nameservers correct zijn opgezet, kunt u de aanvraag opnieuw
indienen.
Met vriendelijke groet,
SIDN
Errors=1, Warnings=0, Informational=2
** Summary: REJECTED sitedynamics.nl.
Some problems need to get fixed:
- Some of your name servers cannot be used (are broken).
** Full check report:
* primary name server "ns.domain.nl." [BROKEN]
Broken: the name server does not know of domain "domain2.nl."
* secondary name server "ns1.transip.net."
Info: problems with the primary, so not all tests run.
* secondary name server "ns2.transip.net."
Info: problems with the primary, so not all tests run.
** DNScheck 4.2.4, 2008/10/13 16:27:11 CEST+0200
#### fail

Iemand enig idee of wat ik wil wel kan en hoe ik dit dan zou moeten bewerkstelligen? Er wordt Plesk 8.2 gebruikt om het een en ander in te stellen.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:09

WeirdEye

Eindbaas

Hier kun je de namservers checken voordat je weer een aanvraag indiend: http://www.sidn.nl/ace.ph...,,,,Nameserver_check.html

Is het wel mogelijk dat de nameservers van TransIP kunnen kijken op jou nameservers? Normaliter moet je de IP's van de TransIP opgeven op je server om contact te kunnen maken met de nameservers.

Ook moet de dns zone gelijk zijn op de 3 nameservers.