Toon posts:

HP Pavilion ZT3000 start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop, de HP Pavilion ZT3000 gekregen met de klacht dat hij alleen maar een cursor liet zien, hij was al half open gebroken, maar de vorige eigenaar kreeg hem niet verder open. Ik heb hem helemaal open gekregen maar nu zijn de klachten erger (toetsenbord is los, onder en boven kant zijn los en beeldscherm zit alleen nog maar met een draadje vast.

Als je hem aanzet dan gaat het lampje aan, de dvd-drive gaat even aan en dan weer uit. Het beeldscherm doet niks (zelfs geen backlight), je kan het touchpad nog aan en uit zetten, maar je kan er verder niks mee. Het toetsenbord doet helemaal niks en de lampjes gaan niet branden als je Num Lock, Caps Lock of Scroll Lock aan zet.

ik heb het volgende geprobeerd, niks daarvan had enig effect:
- geheugen opnieuw erin, zonder geheugen, geheugen omgewisseld.
- extern beeldscherm.
- met accu, zonder accu.
- cmos gereset.

omdat hij geen toetsenbord ingang had heb ik er ook geen toetsenbord aan kunnen zetten.

Hij komt dus nooit in windows, zelfs de Bios haalt hij niet.

Ik ben op het internet meer mensen met dezelfde klachten tegen gekomen, maar daar kwam nooit een goed antwoord uit, heeft iemand van jullie dit probleem ook gehad of weet iemand de oplossing??????

alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 12:11 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:24
Mwoah, dit wordt natuurlijk lastig... Een hele laptop open...

Geef eerst eens wat duidelijke informatie over wat je exact hebt gedaan, desnoods een paar foto's en geef de echte specs.

Geef ook duidelijk aan wat je hebt geprobeerd. Heel leuk dat er een extern beeldscherm aan heeft gehangen, maar deed die het wel? Start Windows nog? Had het resetten van de CMOS nog een bijwerking? Heb je al een extern toetsenbord en muis gebruikt (lijkt me wel zo handig als je toetsenbord niet meer werkt)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn bericht aangepast.

• GENETX
Mja dat is nog karig... Lees ook Het algemeen beleid

We verwachten hier wat meer inzet, op deze manier kan ik hem evengoed ook gaan sluiten omdat wij hier ook niks mee kunnen. We hebben namelijk geen glazen bol. Ik weet nog steeds niet of een externe monitor hielp bijvoorbeeld.

Verder: Draaien de fans wel, of geeft de hele laptop geen kik? Gata het powerledje wel aan?

Daarnaast: Er zijn ook muizen en toetsenborden met een USB aansluiting ;)

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:37:
Mja dat is nog karig... Lees ook Het algemeen beleid

We verwachten hier wat meer inzet, op deze manier kan ik hem evengoed ook gaan sluiten omdat wij hier ook niks mee kunnen. We hebben namelijk geen glazen bol. Ik weet nog steeds niet of een externe monitor hielp bijvoorbeeld.

Verder: Draaien de fans wel, of geeft de hele laptop geen kik? Gata het powerledje wel aan?

Daarnaast: Er zijn ook muizen en toetsenborden met een USB aansluiting ;)
Sorry, ik zal er nog wat meer bijvertellen:

Een extern beeldscherm deed ook helemaal niks, net zoals het gewone beeldscherm helemaal zwart. De Fan draait alleen in het begin zo'n 2 seconden en dan gaat hij uit.
De volgende ledjes branden:

- de power ledjes (die vooraan, en die naast het aan/uit knopje) (groen)
- het ledje dat aangeeft dat hij aan de voeding hangt en stroom krijgt (oranje/rood)
- wireless verbindings ledje (blauw)

Als je hem op de voeding aansluit (met de accu aangesloten) dan gaat het ledje wat aangeeft dat hij stroom krijgt van de voeding branden, als je de laptop niet aan zet gaat die na een paar minuten weer uit.

Dus op zich doet hij wel wat, maar hij komt niet verder.

Ik heb al een paar manuals doorgelezen en op verschillende zoektermen gezocht (Google), er waren nog 2 mensen die ongeveer hetzelfde probleem hadden, maar daar kwam geen goed antwoord uit.
Het probleem lijkt erg veel op deze: [Laptop HP Pavilion zt3000] geen beeld.

Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat hij uit elkaar is????

Ik hoop dat ik nu genoeg heb verteld.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 13:00 . Reden: iets vergeten ]

• GENETX
Kijk, nu kunnen we er ook echt wat meer mee. Blijft het powerledje ook een hele tijd branden, of gaat deze uit na een paar seconden?

Indien deze aanblijft, kun je hem uitzetten met de powerknop (desnoods tot max 10 sec indrukken)?

Misschien kan het zijn dat hij idd uitelkaar ligt. Het kan ook zijn dat een sensor aangeeft dat het scherm dicht is daardoor en misschien niet wil opstarten. Probeer hem eens inelkaar te zetten in ieder geval.

Eerlijk gezegd vrees ik wel het ergste. Ik heb wel meer laptops gezien waarvan de ledjes even 2 seconden knipperen en doen en dat de laptop dan weer compleet uitvalt. Doorgaans is dat een kansloze missie als leek, zelfs als elektrotechnicus zou dat een speld in een hooiberg zoeken zijn na het nalopen van alle connectors en dergelijke in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:01:
Kijk, nu kunnen we er ook echt wat meer mee. Blijft het powerledje ook een hele tijd branden, of gaat deze uit na een paar seconden?

Indien deze aanblijft, kun je hem uitzetten met de powerknop (desnoods tot max 10 sec indrukken)?

Misschien kan het zijn dat hij idd uitelkaar ligt. Het kan ook zijn dat een sensor aangeeft dat het scherm dicht is daardoor en misschien niet wil opstarten. Probeer hem eens inelkaar te zetten in ieder geval.

Eerlijk gezegd vrees ik wel het ergste. Ik heb wel meer laptops gezien waarvan de ledjes even 2 seconden knipperen en doen en dat de laptop dan weer compleet uitvalt. Doorgaans is dat een kansloze missie als leek, zelfs als elektrotechnicus zou dat een speld in een hooiberg zoeken zijn na het nalopen van alle connectors en dergelijke in ieder geval.
de powerledjes blijven aan en het knopje dat zegt of het beeldscherm dicht is doet het nog (ik heb het doorgemeten).
Hij gaat inderdaad pas uit als je het aan/uit knopje een tijdje inhoud, kort indrukken helpt niet (helemaal geen reactie)

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-12 17:27
Is er ook een mogelijkheid dat je tijdens het demontage proces, een kabeltje/connector per ongeluk los of beetje los hebt getrokken? Controleer de eens de verbindingen, druk ze eventueel een beetje aan.

Je beschrijft dat je de laptop helemaal open hebt liggen, is de laptop uberhaupt nog voorzien van een behuizing of liggen alle componenten gewoon verbonden op tafel. Eventueel kan je namelijk nog controleren of er ergens niet een component contact maakt wat niet hoort.

Verwijderd

Topicstarter
PCMedic schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:21:
Is er ook een mogelijkheid dat je tijdens het demontage proces, een kabeltje/connector per ongeluk los of beetje los hebt getrokken? Controleer de eens de verbindingen, druk ze eventueel een beetje aan.

Je beschrijft dat je de laptop helemaal open hebt liggen, is de laptop uberhaupt nog voorzien van een behuizing of liggen alle componenten gewoon verbonden op tafel. Eventueel kan je namelijk nog controleren of er ergens niet een component contact maakt wat niet hoort.
Alles ligt los, maar de onderdelen liggen wel aan elkaar vast zoals ze horen (de connectors) alleen zit er ruimte tussen de plastic behuizing, zodat je die er weer makkelijk vanaf kunt halen. Er zit niks los en op de connectors drukken heeft ook geen zin.
Pagina: 1