Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onvrijwillige overstap van provider

Pagina: 1
Acties:

• staaldui
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Enige tijd geleden heb ik de beslissing genomen om afscheid te nemen van mijn huidige provider XS4All, en een andere ADSL-aanbieder te gaan kiezen. Mijn keuze viel uiteindelijk op Alice Easy, waarna ik de procedure in gang heb gezet. Ik wilde gewoon kunnen blijven bellen via mijn bestaande KPN-aansluiting en Alice bevestigde mij dat het geen enkel probleem zou zijn om mijn aansluiting, zonder extra kosten via linesharing geleverd te krijgen.

Enkele dagen daarna kreeg in de aanvraagbevestiging, waarin het tegenovergestelde werd bevestigd; ik zou aangegeven hebben mijn KPN-verbinding te willen opzeggen, waardoor zij genoodzaakt zouden zijn mij aansluitkosten voor een nieuwe verbinding in rekening te brengen. Na een gesprek van een half uur met hun 0900-nummer in een poging het verhaal alsnog recht te breien, kreeg ik te horen dat ik dan zelf maar met de KPN moest regelen dat mijn Alice-verbinding via mijn huidige verbinding geleverd kon krijgen. Daarop heb ik direct mijn aanvraag geannuleerd (binnen alle gestelde termijnen waarop dit kosteloos mogelijk is).

Tot mijn stomme verbazing kreeg ik enkele dagen na mijn annulering alsnog een opdrachtbevestiging binnen, met daarin een datum waarop mijn verbinding door Alice overgenomen zou worden. Ik ben maar weer gaan bellen, en Alice bevestigd dat ik inderdaad netjes op tijd had geannuleerd, maar dat er aan hun kant een fout is gemaakt waardoor de aanvraag niet was stopgezet. Ik krijg echter bij zowel XS4All als bij Alice als bij InterNLnet (bij mijn weten de technische ondergrond van Alice) te horen dat nu het overnameproces door Alice in gang is gezet, er niets meer gedaan kan worden om deze ongewenste overname tegen te houden. Ik lijk de overname niet te kunnen tegenhouden en het zou ook niet mogelijk zijn om alsnog een andere provider te selecteren. Bovendien lijkt Alice mij voor overstappen aan een opzegtermijn te willen gaan houden, en ik ben nog benieuwd naar welke kosten ze mij in rekening denken te kunnen gaan brengen.

Zijn er hier personen die soortgelijke ervaringen kennen? weet iemand acties die ik nog zou kunnen ondernemen om sterker te staan tegenover deze problemen, of om deze ongewenste overstap alsnog te stoppen?