Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[HTML] Kaarten op de mobiel

Pagina: 1
Acties:

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 08:38
Achterliggende opdracht
Voor een opdracht op school moet ik een website op een mobiel gaan maken. Hierbij moet er ook een kaart komen met een overzicht met waar hij of zij staat. Positiebepaling is reeds gelukt (men kan een code intoetsen en krijgt vervolgens informatie over deze plaats).

Probleemstelling
Er moet een kaart komen waar te zien is waar hij of zij staat. Het inladen van Google Maps duurt te lang (op Internet Explorer Mobile gaat het zelfs helemaal mis).

Mogelijke oplossingen
- Inladen van statische plaatjes, echter heb ik geen idee of deze ergens worden aangeboden? Voorbeeld: image.php?latitude=51.3123&longitude=2.3333 en vervolgens komt het plaatje tevoorschijn met die positie.
- Linken naar google maps mobile, ook dit is een oplossing, echter maps:// is geen protocol, dus heb geen idee hoe ik uit b.v. Opera Mobile of Internet Explorer Mobile Google Maps kan aanroepen
- Anders?

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, of heeft iemand antwoord op 1 van mijn mogelijke oplossingen?

Alvast bedankt!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 15:53

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Misschien dat Open Source Street Maps je kan helpen met aanleveren van kaartmateriaal :)

Een mogelijke aanroep van je coördinaten: link.

[ Voor 42% gewijzigd door DUX op 14-10-2008 10:43 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• XiniX88
DUX schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:41:
Misschien dat Open Source Street Maps je kan helpen met aanleveren van kaartmateriaal :)

Is zeker heel mooi, maar ook hierbij moet een shitload aan javascript en plaatjes worden ingeladen, en kan helaas niet 1 statisch plaatje worden geladen (iets wat voor mobiele browsers "nodig" is). OpenStreetMap doet eigenlijk gewoon hetzelfde als Google maps.

Er bestaat daar inderdaad wel een export methode, maar dan zou ik daar steeds mijn plaatjes aan moeten maken (handmatig) terwijl ik een automatische oplossing zoek, helaas kan ik die hier ook niet vinden.

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

XiniX88 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:51:
[...]

Is zeker heel mooi, maar ook hierbij moet een shitload aan javascript en plaatjes worden ingeladen, en kan helaas niet 1 statisch plaatje worden geladen (iets wat voor mobiele browsers "nodig" is). OpenStreetMap doet eigenlijk gewoon hetzelfde als Google maps.

Er bestaat daar inderdaad wel een export methode, maar dan zou ik daar steeds mijn plaatjes aan moeten maken (handmatig) terwijl ik een automatische oplossing zoek, helaas kan ik die hier ook niet vinden.
Op die export pagina worden 4 velden ingevuld om te bepalen welk vlak je wil hebben, en wat opties voor het uitvoerformaat. Met die gegevens wordt een post request gestuurd om een plaatje op te halen. Met een tooltje als Curl kun je natuurlijk vrij simpel vanuit je programma automatisch zo'n request laten genereren. Dus het is vrij simpel te doen met behulp van die export pagina.

gewooniets.nl

• XiniX88
Toolskyn schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:59:
[...]
Op die export pagina worden 4 velden ingevuld om te bepalen welk vlak je wil hebben, en wat opties voor het uitvoerformaat. Met die gegevens wordt een post request gestuurd om een plaatje op te halen. Met een tooltje als Curl kun je natuurlijk vrij simpel vanuit je programma automatisch zo'n request laten genereren. Dus het is vrij simpel te doen met behulp van die export pagina.
Als je even had gekeken, weet je dat dat formulier dynamisch wordt ingeladen, en ik geen idee heb waar die data naar toe wordt gestuurd. Als je dat wel weet, hoor ik het graag.

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

XiniX88 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:06:
[...]

Als je even had gekeken, weet je dat dat formulier dynamisch wordt ingeladen, en ik geen idee heb waar die data naar toe wordt gestuurd. Als je dat wel weet, hoor ik het graag.
Een korte blik met behulp van Firebug geeft mij <form action="/export/finish">

Dus waarschijnlijk zul je je requests moeten sturen naar http://openstreetmap.org/export/finish

gewooniets.nl

• XiniX88
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

$ch = curl_init();
$post_data = array();
$post_data["maxlat"]='53.56';
$post_data["minlat"]='50.71';
$post_data["maxlon"]='0.64';
$post_data["minlon"]='9.95';
$post_data["format"]='osmarender';
$post_data["osmarender_format"]='jpeg';
$post_data["osmarender_zoom"]='7';

curl_setopt($ch, CURLOPT_URL,"http://www.openstreetmap.org/export/finish");
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1 );
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$post_data);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
$postResult = curl_exec($ch);
if (curl_errno($ch)) {
print curl_error($ch);
}
curl_close($ch);
print "$postResult";

Niet dat het al werkt, curl zit niet in mijn functieset, maar dit zou mogelijk moeten zijn. Ik zal mn final ook wel posten, iig tnx 4 helping.

Verwijderd

DUX schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:41:

dat is toch niet goed hoor, want in België ontbreken er veel straten, heel veel!

• XiniX88
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:37:
[...]

dat is toch niet goed hoor, want in België ontbreken er veel straten, heel veel!
Daarom had ik ook liever nog een methode gezien die hier echt voor bedoeld is... dus het exporteren, niet zelf een formulier hacken om zo te kunnen exporteren (die methode staat niet in de Wiki, en kan dus ook elk gegeven moment veranderen). Maar ik heb zelf ook niets anders gevonden, dus ik ga maar voor deze manier (ook al vind ik het niet de beste).

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Microsoft heeft pasgeleden de Virtual Earth Web Services gelanceerd, hiermee kan je precies doen wat je wilt volgens mij. Zie: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc980922.aspx

Voor voorbeelden zie deze Skydrive-map van Mark Brown, VE-team

[ Voor 33% gewijzigd door Alex) op 14-10-2008 11:59 ]

We are shaping the future

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Google biedt ook statische kaarten aan. Hier moet je je net als Google Maps voor laten registreren per website.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Icelus schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:59:
Google biedt ook statische kaarten aan. Hier moet je je net als Google Maps voor laten registreren per website.
Oh, die wist ik niet. Gaaf. :)

Bij Microsoft moet je een license aangaan geloof ik...

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 14-10-2008 15:00 ]

We are shaping the future

• XiniX88
Icelus schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:59:
Ben gelukkig niet de enige die het niet wist, onwijs bedankt, dit was precies wat ik zocht... zit sinds gister te GOOGLEN op maps en image, waardoor je hier nooit op uit komt...

iig lang verhaal kort: tnx!
Pagina: 1