Mozilla

Pagina: 1
Acties:

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben ik de enige als ik zeg dat Mozilla 0.8 (Linux i386) verbazend vloeiend loopt, maar vooral zelfs nog stabieler is dan Netscape? :D

Ik run al een tijdje 0.8 en toen ik pas weer eens Netscape opstartte QUITte die na 5 min. alweer.. Mozilla lijkt vooralsnog alleen wat moeite te hebben met de Java VM.

Zou er eindelijk :) een browser boven Netscape zijn uitgestegen op het Linux platform?

Expanding the inexpandable

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Mozilla is al lange tijd stabieler dan netscape.
Over enkele maanden komt eindelijk de gratis versie van opera 5 voor linux uit, die zal ook heel goed en stabiel worden.

Verwijderd

En het lijkt wel of hij iedere Milestone weer beter wordt, dat gaat nog wat worden binnenkort :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Het lijkt alleen wel alsof de skin-research een beetje stil ligt. Alleen maar updates van oude skins en ik vond ze al niet zo mooi.
De standaard-skin (modern) of modern-gray / mozillium vind ik wel aardig mooi.

Ik gebruik nog steeds Orbit. De enige echt mooie skin IMHO. Al heeft de sky-pilot-skin wel mooiere effects.

Verwijderd

Mozilla komt inderdaad in de buurt. Mooie van Gecko is dattie opensource is, en je dus browsertjes gaat zien als Galeon en Konqueror die gebruik maken van de engine en stukken kleiner zijn dan Mozilla zelf.

Netscape 4.x is inderdaad maar k*t als je Mozilla ziet.. veel te kleine fonts, crash vaak, alle windows refreshen even niet meer als een pagina aan het renderen is... maar hij is wel snel :)

Verwijderd

Ik vind mozilla BAGGERTRAAG, daarmee bedoel ik niet het renderen van een page, maar vooral het options gedeelte, mail, news, dat soort dingen...

celeron400/128MB RAM Linux

Verwijderd

Mozilla is leuk en aardig, maar mijn cpu gebruik schiet omhoog (naar de 90% ofzo)
En gathering.tweakers.net vind ie helemaal maar niets, crasht continu bij editen/posten msgs....
Geef mij toch maar netscape.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als reactie op de vorige twee postings:

Dát is nu juist wat in de laatste milestones stukken en stukken verbeterd is... Ik kan mij M16 nog herinneren, die was pas sloom :) te noemen.
Vooral het feit dat er heel snel dingen positief veranderen *D bij Mozilla (idd waarsch. door open source), staat mij wel aan. Netscape begint behoorlijk achter te lopen qua development voor Linux..

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 15:17 schreef Expander het volgende:
Als reactie op de vorige twee postings:

Dát is nu juist wat in de laatste milestones stukken en stukken verbeterd is... Ik kan mij M16 nog herinneren, die was pas sloom :) te noemen.
Vooral het feit dat er heel snel dingen positief veranderen *D bij Mozilla (idd waarsch. door open source), staat mij wel aan. Netscape begint behoorlijk achter te lopen qua development voor Linux..
Ik heb 0.8 geprobeerd en nightly 2001022008 maar het is nog niks verbeterd...je kan beter gewoon konqueror pakken of dat ding van gnome...die zijn tenminste lekker rap, en een appart mail proggel (kmail?) ofzo...

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Opera 5 voor linux is (in beta6) al uit. Hij werkt bij mij stabieler en sneller dan netscape, mozilla en galeon bij elkaar. Nadelen zijn wel dat er nog geen plugins zijn en ook geen java ondersteuning. Voordeel is weer dat er een zeer aktieve nieuwsgroep is waar ook de opera programeurs zelf vaak komen!

Al met al heb ik eindelijk een goede browser!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

De standaard-skin (modern) of modern-gray / mozillium vind ik wel aardig mooi.
Ik gebruik nog steeds Orbit. De enige echt mooie skin IMHO. Al heeft de sky-pilot-skin wel mooiere effects.
Hij is super, idd. Maar een groot problem vind ik wel dat hij niet helemaal functioneel is in een mail-venster: er is geen adresbalk!

Of heeft iemand daar een oplossing voor? Ik zie dit zowel in Moz .8 onder NT als in Moz .7 onder Debian (.deb via Progeny)

Anyone?

Zoef

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Ik vind Mozilla 0.8 stukken beter dan de vorige die ik geprobeerd had (M18 geloof ik). Veel stabieler, crasht nu minder vaak dan Netscape 4. Ik ben best onder de indruk van de vooruitgang die geboekt is in de laatste paar maanden.

Maar ik gebruik meestal Konqueror (die van KDE 2.1 beta), die rendert sneller, de user interface reageert beter (minder vertraging) en anti-aliased fonts worden ondersteund. Alleen rendert hij complexe sites minder goed dan Mozilla.

"This is the noise that keeps me awake."

Pagina: 1