• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Gisteren heeft Wehkamp onze nieuwe Samsung Ps50A550 gebracht en deze hebben we gelijk in gebruik genomen. Doordat ik direct het contrast lager heb gezet viel me pas halverwege de avond een zwart puntje op bij lichte beelden toen ik langs de tv liep (op de bank (4m afstand) is het bijna niet te zien). Het blijkt dat er achter het glasscherm een pluisje zit (oid), waardoor er 4-5 pixels geblokkeerd zijn.

Heb met Wehkamp gebeld en uiteindelijk zou ik hem mogen omruilen. (Dit mag eigenlijk alleen als het artikel ongebruikt is, instellingen niet zijn aangepast (wat ik dus wel heb gedaan (contrastwaarde, tijd instelling ed)) en er geen krasjes/vinger afdrukken op het scherm zitten), maar deze tv is bij hun uitverkocht.
Ik zou hem dan eventueel om kunnen ruilen tegen een andere tv, maar echt een goede alternatief hebben ze niet. (mindere (en duurgeprijsde HD-ready modellen of stuk duurdere Panasonic full-hd schermen)

Ik vroeg me af of het misschien dan mogelijk is om bij Samsung aan te kloppen (garantie ofzo) of dien je zoiets ook altijd via de verkopende partij te spelen?

Star Citizen Referral Code

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Je zou samsung eens kunnen bellen met die vraag.

Money for nothin' and your chicks for free

• jbvanvliet
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2025
Samsung heeft absoluut een van de beste garantie voorwaarden die ik ken. Wanneer je voor 10:00 uur smorgens belt heb je dezelfde dag nog een monteur in huis. Meestal lokaliseert hij dan het probleem en komt hij een dag later terug met de onderdelen om het te repareren. In princiepe kan hij gewoon de TV openmaken en de glasplaat reinigen. Maargoed ik zou er niet echt blij mee zijn want zo schoon als vanuit de fabriek (in vacuum geplaatst) kan het nooit meer worden.

Succes in ieder geval bellen kan geen kwaad!!

Always happy

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Metaalhoofd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:58:
Gisteren heeft Wehkamp onze nieuwe Samsung Ps50A550 gebracht en deze hebben we gelijk in gebruik genomen. Doordat ik direct het contrast lager heb gezet viel me pas halverwege de avond een zwart puntje op bij lichte beelden toen ik langs de tv liep (op de bank (4m afstand) is het bijna niet te zien). Het blijkt dat er achter het glasscherm een pluisje zit (oid), waardoor er 4-5 pixels geblokkeerd zijn.

Heb met Wehkamp gebeld en uiteindelijk zou ik hem mogen omruilen. (Dit mag eigenlijk alleen als het artikel ongebruikt is, instellingen niet zijn aangepast (wat ik dus wel heb gedaan (contrastwaarde, tijd instelling ed)) en er geen krasjes/vinger afdrukken op het scherm zitten), maar deze tv is bij hun uitverkocht.
Ik zou hem dan eventueel om kunnen ruilen tegen een andere tv, maar echt een goede alternatief hebben ze niet. (mindere (en duurgeprijsde HD-ready modellen of stuk duurdere Panasonic full-hd schermen)

Ik vroeg me af of het misschien dan mogelijk is om bij Samsung aan te kloppen (garantie ofzo) of dien je zoiets ook altijd via de verkopende partij te spelen?
Dit is gewoon een defect. En hun moeten zorgen voor de garantie afhandeling. En dat hij niet gebruikt mag zijn is natuurlijk totale onzin. Andes had je nooit dit probleem kunnen zien...

Je kan meestal wel de tv naar defaul/fabriek instellingen doen. Dan zien ze dat iig niet meer. Maar ze zijn verplicht het probleem op te lossen. Om veel gezeur te voorkomen raad ik toch aan om samsung te bellen. Ik denk dat je dan sneller klaar bent,

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

met een splinternieuwe tv zou ik dus echt niet samsung gaan bellen, die gaan sowiezo de tv repareren waarbij je ook nog eens de kans heb dat je hem een weekje weg heb. zit je daar met je nieuwe tv die gelijk al een reperatie heeft gehad op dag 1

gewoon blijven doordrammen bij wehkamp en de tv laten ophalen, en omruilen voor een nieuwe. in jouw geval dus een ander model

edit/

wat ik heb begrepen is dat LCD tvs niet ter plekke gemaakt kunnen worden, plasma's daareentegen wel. die van ons was door een monteur bij ons thuis voorzien van een hele nieuwe binnenkant. duurde hooguit een uurtje

[ Voor 22% gewijzigd door SYQ op 14-10-2008 10:12 ]

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
jbvanvliet schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:03:
Samsung heeft absoluut een van de beste garantie voorwaarden die ik ken. Wanneer je voor 10:00 uur smorgens belt heb je dezelfde dag nog een monteur in huis. Meestal lokaliseert hij dan het probleem en komt hij een dag later terug met de onderdelen om het te repareren. In princiepe kan hij gewoon de TV openmaken en de glasplaat reinigen. Maargoed ik zou er niet echt blij mee zijn want zo schoon als vanuit de fabriek (in vacuum geplaatst) kan het nooit meer worden.

Succes in ieder geval bellen kan geen kwaad!!
moet bovenstaande ook bekenen... voor mij alleen maar samsung, had een probleem met de mn plasma, PC ingang deed het niet zoals het hoorde.. gebeld en zoals ze standaard zeggen dat wanneer het een 'simpel' probleem blijkt moet je opdraaien voor de koste.. uiteindelijk bleek het moederbord van de TV verot te zijn.. verder als de monteur het schoon moet maken en daarbij dingen 'erger' maakt kan het nog wel eens zijn dat hij hem omwisselt voor een nieuwe en dat de fabriek het schoonmaak werk doet en zo weer vacuum trekt en vervolgens weer in omloop brengt.

veel succes in ieder geval!

• Metaalhoofd
  • Nu online
SYQ schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:10:
met een splinternieuwe tv zou ik dus echt niet samsung gaan bellen, die gaan sowiezo de tv repareren waarbij je ook nog eens de kans heb dat je hem een weekje weg heb. zit je daar met je nieuwe tv die gelijk al een reperatie heeft gehad op dag 1

gewoon blijven doordrammen bij wehkamp en de tv laten ophalen, en omruilen voor een nieuwe. in jouw geval dus een ander model

edit/

wat ik heb begrepen is dat LCD tvs niet ter plekke gemaakt kunnen worden, plasma's daareentegen wel. die van ons was door een monteur bij ons thuis voorzien van een hele nieuwe binnenkant. duurde hooguit een uurtje
Tja, maar echt boeiende andere modellen heeft Wehkamp niet. Of bagger HD-ready schermen in dezelfde prijsklasse (PS50A410 of LG 50PG100R) of duurdere Panasonic 46"/50"PZ80. Ik zie het niet zo zitten om 400 of 800 euro bij te gaan betalen voor een vergelijkbare tv.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Krijgen ze de tv dan helemaal niet meer?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:45
Kopen op afstand regeling? Je zou hem binnen 7 werkdagen gewoon retour kunnen doen, en ze zijn je dan verplicht het hele aankoop bedrag retour te doen. Is eventueel een optie?

Daarbij, om die Samsung nu een vergelijkbare tv te noemen als een Panasonic...

Specs!

• Metaalhoofd
  • Nu online
GoldenBatt schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:53:
Daarbij, om die Samsung nu een vergelijkbare tv te noemen als een Panasonic...
Hierover is al lang en breed een discussie gevoerd elders op dit forum naar aanleiding van CNET reviews etc.
Desondanks vind ik een fullhd Samsung PS50A550, qua specificaties/prestaties en beeldkwaliteit meer vergelijkbaar aan een fullhd Panasonic 46/50PZ80 dan aan instapmodelletjes hdready samsung PS50A410 of LG 50PG100R.

@Deejee
Nee de PS50A550 krijgen ze niet meer. Blijkbaar hebben ze eens eenmalig een partij opgekocht oid.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Metaalhoofd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:34:
[...]

@Deejee
Nee de PS50A550 krijgen ze niet meer. Blijkbaar hebben ze eens eenmalig een partij opgekocht oid.
Dan zou ik maar gewoon even bellen met Samsung en anders de TV gewoon terug naar de wehkamp en bij een andere winkel gaan shoppen.

[ Voor 30% gewijzigd door DeeJee op 14-10-2008 11:36 ]

• Metaalhoofd
  • Nu online
Heb gebeld met Samsung en ze sturen morgenochtend een techneut langs.
Van m'n werkgever mag ik 's ochtends wel thuiswerken dus hopelijk komt het dan allemaal goed :)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Metaalhoofd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:18:
Heb gebeld met Samsung en ze sturen morgenochtend een techneut langs.
Van m'n werkgever mag ik 's ochtends wel thuiswerken dus hopelijk komt het dan allemaal goed :)
Zo zie je maar... even bellen en het is opgelost ;)

• Metaalhoofd
  • Nu online
DeeJee schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:07:
[...]

Zo zie je maar... even bellen en het is opgelost ;)
Aan de dode pixel in de rechter bovenhoek kon hij niet zo veel doen (hij mag het scherm pas vervangen vanaf een bepaald aantal pixels), maar daar zie ik ook niks van als ik tv kijk.

Om dat pluisje weg te halen hebben we het hele scherm uit elkaar moeten halen. Erg fragiel gebeuren zo'n plasma scherm, maar het is allemaal goed gekomen.

Pagina: 1