Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] spaties na [code] tag

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Als je na een [code] tag een aantal spaties zet, worden die spaties bij het weergeven van het bericht weggefilterd. Maar in de code staan ze nog wel.
Staan de spaties aan het begin van de regel maar niet na een [code] tag, dan worden ze wel weergegeven

Zie hier:
code:
1
2
          10 spaties na een code tag
          10 spaties na een newline

Oh ja, en is er een mogelijkheid om [code] te escapen binnen een [code] blok? Ik heb geen mogelijkheid gevonden om dat te maken. Zie hieronder:
[code] Ik wil
code:
1
 schrijven

Signatures zijn voor boomers.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb lokaal de trimming aangepast van 'both' naar 'outer'
Oh ja, en is er een mogelijkheid om [code] te escapen binnen een [code] blok? Ik heb geen mogelijkheid gevonden om dat te maken.
Daar is niet echt een mogelijkheid voor, maar ik sta open voor suggesties ;)

Intentionally left blank

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
In
code:
1
 \[code]

Het escape character gewoon niet weergeven?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:28:
Jij begrijpt natuurlijk wel wat je zelf zegt? :P
[...]

Daar is niet echt een mogelijkheid voor, maar ik sta open voor suggesties ;)
Met /me DirkW. Of in de parsing de voorste tag als begintag zien en de rest negeren (wat toch al gebeurt als je geen endtag zet)

Signatures zijn voor boomers.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:56:
In
code:
1
 \[code]

Het escape character gewoon niet weergeven?
Dat is niet handig aangezien de letterlijke sequence \\[ veel voorkomt in code (reguliere expressies), dus tag-escaping aanzetten binnen [code] is geen optie. Je moet eigenlijk iets hebben waardoor de tokeniser het niet als een tag herkent en we het binnen de [code]-tag parsefunctie kunnen rechtbreien; denk aan iets als:
code:
1
[~code]
of misschien nog ietsje exotischer om false positives te voorkomen...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Maasluip schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:03:
[...]

Jij begrijpt natuurlijk wel wat je zelf zegt? :P
I hope so :P
[...]
Met /me DirkW. Of in de parsing de voorste tag als begintag zien en de rest negeren (wat toch al gebeurt als je geen endtag zet)
Nee, tag-matching rules aanpassen levert alleen weer andere combo's op waar het dan weer 'fout' gaat. Feit is dat het ambigu is dus je moet die ambiguiteit oplossen dmv syntax, geen algorithmes aanpassen (wat ueberhaupt geen sinecure is).

Intentionally left blank

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:12

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

crisp schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:28:
Had je dat niet eerder al eens gedaan? [bug] code-tag lijnt eerste regel niet uit
crisp schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:09:
code:
1
[~Verwijderd]
of misschien nog ietsje exotischer om false positives te voorkomen...
~ is extreem onhandig, dat is een unary operator in heel veel talen, wat iets als @Verwijderd dus valid maakt :) Maar kun je [norml] daar niet gewoon hergebruiken?
code:
1
... \[norml]\[code][/norml] ...

Momenteel werkt dat niet, maar wellicht wel met wat aanpassingen. En als je dan [norml] wilt schrijven dan kan dat gewoon zonder eind-tag. En als je evt. verderop nog een [/] gebruikt, dan moet je maar iets als \[no[norml]rml[/]] in elkaar frutselen :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

volgens mij gaat het ook niet werken als je een parser wilt laten zien, want dan gaat het weer fout bij [norml] enzo :P

Wat we wel zouden kunnen doen is het encoden van de opening of sluittag bij norml, dan merkt de parser de tag niet op gok ik :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:12

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

moto-moi schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:47:
volgens mij gaat het ook niet werken als je een parser wilt laten zien, want dan gaat het weer fout bij [norml] enzo :P
Nee hoor, dat zei ik dus in de laatset alinea.

[code] [norml] [code] kan norml laten zien
[code] [no[norml]rml[/]] .. [/norml] [/code] kan [norml] .. [/norml] laten zien.
......................^^^^ hier wordt een tag opgebroken door er een geldige tag tussen te zetten zodat hij niet wordt herkend

Mooi is anders bij die laatste, maar het kán wel en het lijkt me duidelijk dat norml een uitzondering is.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 16-10-2008 10:41 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1