Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Golf 3 GTI 2.0

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 16:15
Hallo,

ik heb een golf 3 gti, en nou loopt de motor in z'n vrij, hoog op in de toeren,
zodra ik de kachel vol gas zet, wordt 't al minder, en 't zelfde met de lampen,
hij loopt, zodra ik alles uit heb gezet, ongeveer tegen de 3000 toeren aan, met de kachel, lichten, en de radio aan op ongeveer 2000 toeren, zodra ik hem in z'n 1 zet, en de koppeling iets op laat komen, loopt die mooi op ongeveer 1000/1100 toeren

wat is het't probleem?
bij de garage hebben ze hem aan de computer gehad, en de meters waren allemaal goed

als ik de stekker van 't luchtfilter huis eruithaal, dan loopt die super in toeren, is dan 't luchtfilterhuis kapot?

wil wel zo'n openluchtfilter, maar, zie op de foto nergens aansluitplekken voor de stekkers?

(dit gaat om een auto van een maat van mij, maar hij heeft geen account en ik ben wel zeer betrokken bij dit euvel. )

[ Voor 4% gewijzigd door misterm90 op 01-07-2021 17:58 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 19:35
mistermerlijn schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:01:
hij loopt, zodra ik alles uit heb gezet, ongeveer tegen de 3000 toeren aan, met de kachel, lichten, en de radio aan op ongeveer 2000 toeren, zodra ik hem in z'n 1 zet, en de koppeling iets op laat komen, loopt die mooi op ongeveer 1000/1100 toeren
Euuhh, en als je de koppeling hard laat opkomen gaat ie rijden? :? Beetje vage omschrijving.
als ik de stekker van 't luchtfilter huis eruithaal, dan loopt die super in toeren, is dan 't luchtfilterhuis kapot?
Wat is 'super in toeren'? Gaat hij dan hoger of lager?

Is het niet gewoon een kwestie van je gas afstellen? :X

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
mistermerlijn schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:01:
Hallo,

ik heb een golf 3 gti, en nou loopt de motor in z'n vrij, hoog op in de toeren,
zodra ik de kachel vol gas zet, wordt 't al minder, en 't zelfde met de lampen,

wat is het't probleem?
bij de garage hebben ze hem aan de computer gehad, en de meters waren allemaal goed

wil wel zo'n openluchtfilter, maar, zie op de foto nergens aansluitplekken voor de stekkers?

het gaat dus hierom http://www.gideondeweerd.nl/luchtfilterhuis.jpg

(dit gaat om een auto van een maat van mij, maar hij heeft geen account en ik ben wel zeer betrokken bij dit euvel. )
Wat is 'super in toeren', gaan de toeren enorm omhoog? of loopt ie netjes 800 rpm? Het eerst waar ik namelijk aan moet denken is je Luchtmassameter... maar die eens schoon (de unit die aan je aanzuigbuis zit waar dat stekkertje zit)

Het kan ook zijn dat je accu / dynamo gaar is...

Heeft ook een computer!

• misterm90
nee zeker geen 800 toeren. meer tegen de 3000 toeren en hoger.
super in toeren betekent dat hij dan beter loopt als met stekker ( dus minder dan 3000 toeren)
als je het gaspedaal niet aanraakt ligt het gaskabeltje vrijwel los en is dus niet aangetrokken.
zoals al gezegt is hij al naar de garage geweest maar daar hadden ze niks kunnen vinden.
dat huis zullen we even schoonmaken
Euuhh, en als je de koppeling hard laat opkomen gaat ie rijden? Beetje vage omschrijving
hehe ja je hebt gelijk qua vage omschrijving. dat betekent gewoon dat hij de koppeling een beetje laat opkomen ( dus verder oplaten komen is inderdaad rijden )

accu is verder net vernieuwd. dynamo kan wel een optie zijn omdat hij ook vaak niet gelijk start.
meestal pas bij de 2e poging

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
mistermerlijn schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:05:
nee zeker geen 800 toeren. meer tegen de 3000 toeren en hoger.
super in toeren betekent dat hij dan beter loopt als met stekker ( dus minder dan 3000 toeren)
als je het gaspedaal niet aanraakt ligt het gaskabeltje vrijwel los en is dus niet aangetrokken.
zoals al gezegt is hij al naar de garage geweest maar daar hadden ze niks kunnen vinden.
dat huis zullen we even schoonmaken
Dan wel de binnenkant he?;)

Heeft ook een computer!

• misterm90
ow.
haha natuurlijk. ik hoop trouwens dat dit filter uitwasbaar is ? ( dus tegen water kan?)

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 11:36
ik weet niet precies hoe het zit bij een golf, maar als je bij bmw je LMM (luchtmassameter) losgooit en hij aat dan beter lopen is de luchtmassameter vies/kapot......

mischien is kijken wat dat is voor een stekker en dat onderdeeltje schoonmaken/vervangen..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:26
mistermerlijn schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:05:
ow.
haha natuurlijk. ik hoop trouwens dat dit filter uitwasbaar is ? ( dus tegen water kan?)
Als het een normaal luchtfilter is niet, als het eentje van K&N is of vergelijkbaar kan je met speciale vloeistof je filter weer schoonmaken.
Normaal luchtfilter natmaken = papierpulp, dat wil je niet.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:35

Epsilon

klinkt als lek van je inlaatspruitstuk (dus na je gasklep). Dan zuigt ie valse lucht aan, net of je dus "gas" geeft.

Dat ie inzakt bij belasting is normaal. Bij stationair vangt de ECU dit op, maar dit zal de ECU wel niet zien als stationair, maar als "licht" gas.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:37

Meneer aard

Porsche rulez!

Reloader schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:59:
ik weet niet precies hoe het zit bij een golf, maar als je bij bmw je LMM (luchtmassameter) losgooit en hij aat dan beter lopen is de luchtmassameter vies/kapot......

mischien is kijken wat dat is voor een stekker en dat onderdeeltje schoonmaken/vervangen..
Die stekker wat hij er af getrokken is stuurt de info van de LMM naar de ECU. Zodra die geen input krijgt gaat ie op een noodloop programma met ene vastgestelde waarde. Je kan evt nog je stappenmotor controleren die het stationair toerental regelt en je LMM schoonmaken met carb/choke cleaner (iets anders dan remmenreiniger).

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het klinkt inderdaad als valse lucht achter de luchtmassameter, maar dan moet hij ook rot lopen onder het rijden, want de ECU krijgt continu conflicterende signalen.

Ik heb even in documentatie van Hella gekeken over veel voorkomende symptomen bij storingen aan bepaalde sensoren/actuatoren. Er zijn eigenlijk 3 mogelijke schuldigen te vinden:
[list=1]• Koelvloeistoftemperatuursensor
• Gaspedaalsensor
• Stationairregelaar

Aangezien het over een Golf 3 gaat, valt punt 2 af, want hij heeft nog traditioneel gaspedaal met kabel, en niet elektronisch. De eerste valt eigenlijk ook af, want dit geeft wel een hoger toerental, maar niet 3 keer zo hoog als normaal (hooguit 1200/1500rpm).
De stationairregelaar zou kunnen, maar dan moet hij echt vast zitten in de meest open stand. Aangezien het toerental daalt als je meer verbruikers inschakelt, verwacht ik dat je daar het probleem moet zoeken. Het is niet ongewoon dat de klep van de regelaar vast gaat zitten als de auto wat ouder is. Je kan je klep proberen te reinigen met remreiniger en hem daarna in te spuiten met WD40 (voor smering). Met een beetje geluk heeft de Golf een regelaar waarvan de klep los van de servo gehaald kan worden. Dan kan je hem nog beter schoonmaken.

De LMM zal het niet zijn, die geeft andere symptomen (motor in noodloop en foutmelding op het dashboard).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 07:58
LMM zal het zeker niet zijn... deze is bij mij pas vervangen voor een nieuw exemplaar, af en toe na een koude start blijft hij ook vrij lang in hoge toeren lopen (ongeveer 2000rpm). Het betreft een MB C200 Combi.

• misterm90
we hebben vanavond even een andere luchtfilter gekocht ( zon "powerfilter") merkbaar mooier geluid maar nog steeds het probleem van stationair te hoog toeren tal.
als je kijkt naar de kabel die van de pedaal afkomt terwijl er niet op word gedrukt word het kabeltje ook niet aangetrokken, zit dus een soort van los .
we hebben ook gelijk een Luchtmassameter bestelt want we denken serieus dat het daar aan ligt.
probleem maakt niet uit bij koude of warme motor.
nadat ik hem gestart had bleef hij eerst wel netjes in de 1000 toeren maar langzaam aan begon het op te lopen tot wel 4000 toeren. dit is vrij vervelend bij stoplichten.. :)

we wachten nog even de lmm af en hopen dat het daarmee genezen word.
bedankt voor de reacties!

• misterm90
Oke het probleem is opgelost !
hij is iets afgesteld bij de garage en een paar slangen vervangen/geplaatst.
loopt nu op de 900/950 toeren stationair
bedankt voor het meedenken.

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:57
mistermerlijn schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:06:
Oke het probleem is opgelost !
hij is iets afgesteld bij de garage en een paar slangen vervangen/geplaatst.
En wat was het precies?
Daar ben ik wel benieuwd naar...

• misterm90
2 slangetjes boven het motorblok zijn nu dichtgestopt , maar het was niet dat hij valse lucht zoog.
ik weet het niet precies maar er waren 4 slangetjes en 2 waren er dichtgestopt.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het kan ook een lek in je vacuüm systeem zijn geweest (dan zuigt hij ook valse lucht) of karter/kleppendeksel ontluchting, dan gaat de auto ook raar stationair lopen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• misterm90
Hallo,
waarschijnlijk was het dat wel ja.
nu ziti k met een ander probleem vind het zonde om daar een nieuwe topic voor te maken.
met het loshalen van de radio en met het loshalen van de deurbekleding doet de normale rijlicht het niet meer.
maar als we op het stuur een knop indrukken (waardoor alle lichten aangaan ) doet het rijlicht het wel.
we hebben het hele dashboard al losgetrokken en de bekabeling + alle zekeringen nagekeken.
maar omdat het met dat knopje het wel doet weten we bij god niet waar we moeten zoeken..

weet iemand dit toevallig ?? het zou ons echt goed doen omdat we nu niet kunnen rijden ( groot licht mag niet ..:) )

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

mistermerlijn schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:34:
Hallo,
waarschijnlijk was het dat wel ja.
nu ziti k met een ander probleem vind het zonde om daar een nieuwe topic voor te maken.
met het loshalen van de radio en met het loshalen van de deurbekleding doet de normale rijlicht het niet meer.
maar als we op het stuur een knop indrukken (waardoor alle lichten aangaan ) doet het rijlicht het wel.
we hebben het hele dashboard al losgetrokken en de bekabeling + alle zekeringen nagekeken.
maar omdat het met dat knopje het wel doet weten we bij god niet waar we moeten zoeken..

weet iemand dit toevallig ?? het zou ons echt goed doen omdat we nu niet kunnen rijden ( groot licht mag niet ..:) )
Dat heet dimlicht ;)
Een vriend van mij heeft onlangs een soortgelijk probleem gehad na het verhelpen van een probleem met een remlicht achter, bij zn Polo uit '93. Deed vervolgens ook vaag met de verlichting. Bij remmen gingen de richtingaanwijzers knipperen en bij gewoon licht de mistlamp branden geloof ik. Alle problemen waren verdweden na het volledig demonteren van de richtingaanwijzer hendel, en daarna weer netjes in elkaar gezet. Was waarschijnlijk een probleem met sluiting ergens in de hendel. Misschien heb je hier wat aan.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Pagina: 1