Gisteren mijn systeem geherstart. Nu kwam de bios met de melding dat er een probleem was met de voltages. Heb dus in de Bios onder H/W monitor gekeken en nu bleek dat de 3.3v rail 1.7v aangeeft.
Sinds deze zomer heb ik steeds meer last van geheugen problemen. Systeem crashed niet, maar in windows kreeg ik steeds meldingen "fout op op geheugen instructie 0x00000000" waarna ik deze melding kon wegklikken. Ik heb in totaal 4GB aan geheugen van Corsair. Deze hebben alle 4 ledjes. De Pro XMS2 versie. In het begin van de zomer zag ik al dat 1 geheugen-module niet synchroon liep met de andere 3.
Wat kan ik doen?
Een multi-meter pakken en de 3.3v lijnen controleren? Zijn deze te laag dan ligt het waarschijnlijk aan de voeding?
De 3.3v lijnen worden toch in algemeen gebruikt voor geheugen en AGP/PCI-E toch?
Specs:
AMD FX-62
Asus M2N32SLI Deluxe
4x Corsair XMS1024 Po XMS2
6x Sata schijven (western digital, waarvan 1 een raptor)
1x Maxtor IDE schijf
Asus Geforce 8800GTX
Creative Audigy 2
Aquacomputer-waterkoeling (airplex 360,aquastream,aquaearo,cuplex XT)
Enermax Noisetaker 610watt voeding
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl