geluidskaarten met breakoutbox (bvb emu 1616)

Pagina: 1
Acties:

• botervlieg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 07:37
Hi, ik ben op zoek naar een externe geluidskaart. In dit geval enkel voor output naar mijn versterker.
Om mijn HD 24/96 muziek op een fatsoenlijke mannier te kunne afspelen.
Het liefst extern zodat de storingsgevoelige onderdelen zoals de dac's naar buiten gebracht worden.

Ik heb al verschillende usb audio interfaces bekeken maar deze hebben allemaal last van jitter of de limieten van usb waardoor ze blijkbaar enkel 16bit / 48khz ondersteunen. Of je moet naar een Benchmark DAC1 gaan, die buffering en reclocking gebruikt om jitter te onderdrukken maar 1000+ euro kost.

Ik zoek dus een andere oplossing.

Nu mijn vraag is, bij zo'n geluidskaarten met een breakout box, zoals bvb de emu 1616 of de M-audio Delta reeks, zitten daar de chips in de box of op de kaart ? Of bevat de box enkel de I/O ?

thanx

greetz

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Is aansturing via firewire mogelijk voor jou? Dan zou je bijvoorbeeld van Focusrite de Saffire of Saffire LE kunnen overwegen. Zie bijv http://www.feedback.nl/?b=FSAFFIRELE&a=179. Zelf heb ik de Saffire al een jaar, perfect geluid. Ik gebruik 'm dan ook voor opnamen, dat maakte de prijs het ruimschoots waard voor mij.

• botervlieg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 07:37
thanx,
maar firewire is momenteel geen optie.
Ik heb ondertussen wel ontdekt dat in het geval van de Emu 1616 en bvb de Echo Gina 3G de converters in de breakout box zitten, dus ik denk dat ik voor één van de twee ga. Zien er allebei goede producten uit met degelijke converters.

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:57
Je heb ook betaalbare DAC's die ook reclocken en non oversampling zijn en een geweldige geluidskwaliteit neerzetten...
http://www.head-fi.org/fo...ey-can-buy-pt-2-a-325941/

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom denk je dat interne convertors zoveel slechter zijn? Benchmarks wijzen hier toch niet echt op... Ik zou dus een interne kaart niet per definitie afwijzen. Wat betreft bovenste linkje: alles met PCM27xx kun je daar al weglaten, want dat is gewoon meuk ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?