Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel twee LCD tv's op het oog, namelijk de Sony KDL-32V4000 en de Samsung LE32A457. Ik ga er hoofdzakelijk op mijn PS3 mee gamen en SD materiaal mee kijken. Blu-Ray's kijken zal ik in de toekomst ook zeker gaan doen, maar is nu nog niet echt aan de orde. Paar vraagjes:

1) Ga ik veel last hebben van input delay tijdens het gamen met deze twee?
2) Welke bied meer waar voor mijn geld?
3) Zijn er misschien nog andere 32" schermen die het overwegen waard zijn?
4) Is de Sony KDL-32V4000 uberhaupt nog te vinden in een reputabele winkel? Ik vind ze alleen nog op vage webshops.

Enige input zou zeer op prijs gesteld worden!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1) Geen idee
2) Geen van beiden; je budget heb je niet genoemd
3) Ongetwijfeld
4) De nieuwe serie is al enige maanden te verkrijgen dus eigenlijk zoek je een end-of-life model

Ik denk dat je beter moet definieren wat je budget is, welke eisen je minstens stelt aan een TV, deze eisen binnen je budget eens moet onderzoeken op sites als GoT, AVForums en HTforum and daarna een duidelijke vraagstelling hier neer zetten. Ook de specs van de TV's heb je niet vermeld; niet elke GoT'er is genegen om de specs zelf te gaan Googlen.

Mijn gevoel zegt; koop de Sony maar vanwege het feit dat je aangeeft later misschien BD-films te willen kijken, zeg ik: koop geen van beiden en ga op zoek naar een betaalbaar FullHD-TV met 24P-ondersteuning.

*kleine edit*
Niet om je nog verder te laten twijfelen maar bekijk ook eens plasma-schermen. Hier zal ongetwijfeld weer een discussie over komen maar ik wil niet meer terug naar mijn LCD sinds ik eind juni een FullHD plasma heb neergezet bij mijn 360 en BD-speler.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 14-10-2008 01:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 10:27
waarom later BD films kijken als je nu al een ps3 hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget ligt rond de € 600, mijn enige twee harde eisen zijn: niet groter dan 32" en ik wil zo min mogelijk input delay hebben bij het spelen op mijn PS3. Los van dat zoek ik natuurlijk de tv die mij de beste beeldkwaliteit gaat geven. Je antwoord op vraag 2 begrijp ik niet helemaal, het ging immers om een vergelijking tussen de twee genoemde tv's. Daarnaast zeggen specs niet zoveel, zoals ook in de sticky te lezen is. Het lezen van ervaringen met deze schermen hecht ik persoonlijk meer waarde aan.

Van wat ik verder gelezen heb is FullHD vrij nutteloos op een 32" scherm en zijn plasma's van die afmeting al helemaal niet te vinden. Ik wist nog niet dat de Sony een end of life model was, dat is wel minder, maar de enige andere die ik kon vinden was de W4000, buiten mijn prijsbereik.
waarom later BD films kijken als je nu al een ps3 hebt?
Ik kijk zelf amper, maar dat gaat wel veranderen als ik over een tijdje op mijn nieuwe kamer zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 02:25 ]

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:47

painkill

Pain(k)(ill)

http://www.plasma-discoun...m/32inch81cm-cat-4274.htm ;)

http://www.bobshop.nl/nl/...cd-tv/32-inch-lcd-tv/c302 ;)

En plasma is inderdaad pas bij 40 inch, omdat ze daaronder gewoon niet te maken zijn.
En input lag zal bij alle schermen wel meevallen, ik zou zelf voor deze gaan: http://www.bobshop.nl/nl/...lcd-tv/lg/32lg3000/p22436 andere winkel: http://www.plasma-discoun.../lg32lg3000-art-14097.htm

Omdat zijn grote broer hier: reviews: LG 42LG7000 getest Als zeer goed getest wordt :)

Mijn SNES verzameling!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:48
Voor 600 euro heb je ook nog wel wat meer keus. Ik zoek zelf ook een 32 inch rond die prijs en ik kwam uit bij de.

Philips 32PFL5403D (welke ik erg mooi beeld vond hebben)
LG 32LG6000
Samsung LE32A552 (ookal heb ik daar iets mindere verhalen over gehoord wat betreft 24p

Dit zijn allemaal goede modellen de ene is wat beter dan de andere maar ik vind deze zelf het mooiste beeld hebben.

HD4Life @ Full-HD

• moikke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01-2025
En plasma is inderdaad pas bij 40 inch, omdat ze daaronder gewoon niet te maken zijn.
Panasonic levert een 37' plasma ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie hulp! Ik heb nog wat verder gelezen en het viel me op dat veel Samsung modellen toch wel problemen lijken te hebben met input lag, wat voor mij een goede reden zou zijn om een scherm te laten liggen. Iemand ervaring met input lag bij de Samsung LE32A456 of 457?

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-02 18:05

ABD

painkill schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 02:42:

Wat is dit dan?

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

En het heeft gelijk ook weer de nadelen van plasma onder de 40 inch, namelijk lage resolutie, duurder, en meer stroomverbruik.

Maar aan de andere kant heb je natuurlijk wel weer de voordelen van plasma ;)

Maar in het algemeen is de regel dat pas bij 40 inch plasma beter is dan lcd.

Mijn SNES verzameling!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:58

the mod man

iets van beeldmaker

Sharp aquos 32x20???? full hd 24P ondersteuning en ik kan er prima op gamen, geen last van erge input lag voorzover ik weet/merk 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door the mod man op 14-10-2008 18:14 ]

I can't wait to shoot!

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 19:46 . Reden: vergeten ]

• ABD

ABD

painkill schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:09:
[...]

En het heeft gelijk ook weer de nadelen van plasma onder de 40 inch, namelijk lage resolutie, duurder, en meer stroomverbruik.

Maar aan de andere kant heb je natuurlijk wel weer de voordelen van plasma ;)

Maar in het algemeen is de regel dat pas bij 40 inch plasma beter is dan lcd.
Wat een onzin weer allemaal. Waar haal jij die verhalen vandaan? Bronvermelding graag.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Omdat ik dit dagelijks zie bij de winkels.

Ik wil niet zeggen dat het niet kan, maar lcd is nu eenmaal beter met kleinere afmetingen.
En de grens ligt in het algemeen zo rond de 40 inch.

En die lagere resoluties zie ik ook, bv dat plasma scherm is 1024*760, terwijl lcd dan al op full hd kan zitten.
En 300 watt aan stroomverbruik, dat is ook VEEL meer dan de 150 van lcd.

Niet met mij eens, dan hoor ik het graag ;)
ABD schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:14:
[...]

Wat een onzin weer allemaal. Waar haal jij die verhalen vandaan? Bronvermelding graag.

[ Voor 5% gewijzigd door painkill op 15-10-2008 00:48 ]

Mijn SNES verzameling!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Enigszins off-topic maar ik ben het er niet mee eens dat LCD's op lagere resoluties beter presteren dan plasma's. En ik ben het gedeeltelijk eens dat kleine plasma's relatief meer verbruiken dan kleine LCD's maar waarden als 300W vind ik zwaar overdreven; dat haal je alleen als je je brightness en contrast enorm omhoog schroeft tot standje zonnebank en een egaal wit beeld laat weergeven.
Mijn 42" plasma doet nog geen 180W tijdens BD-films kijken

@Topicstarter: ik merk dat je neigt naar Samsung maar wel vragen hebt over lag. Misschien dat ik iets vraag wat je zelf "vanzelfsprekend" vindt maar heb je voor de genoemde modellen bronnen/URL's die bevestigen dat er lag is. Want als ik bijvoorbeeld kijk naar de KDL-32V4000 die je ook noemt; een vriend van me heeft de 40" uitvoering en daar draait WipeOut HD zonder problemen op (60fps gaming). Lag/ghosting wordt vaak veroorzaakt door hoge gray-to-gray waarden maar dat hoeft niet per definitie te betekenen dat normale kleuren ook laggy zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik baseer mijn vragen vooral op het feit dat oudere modellen van Samsung veel lag leken te geven. Hier een oud artikel van IGN bijvoorbeeld: http://gear.ign.com/articles/720/720303p2.html

Ook las ik op enkele fora dat enkele nieuwe modellen van Samsung problemen gaven. Ik heb nog niet specifiek problemen met de LE32A456 of 457 gelezen.

• ABD

ABD

painkill schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:47:
Omdat ik dit dagelijks zie bij de winkels.

Ik wil niet zeggen dat het niet kan, maar lcd is nu eenmaal beter met kleinere afmetingen.
En de grens ligt in het algemeen zo rond de 40 inch.

En die lagere resoluties zie ik ook, bv dat plasma scherm is 1024*760, terwijl lcd dan al op full hd kan zitten.
En 300 watt aan stroomverbruik, dat is ook VEEL meer dan de 150 van lcd.

Niet met mij eens, dan hoor ik het graag ;)

[...]
Jij laat je duidelijk in de luren leggen door specs, je zou beter op de IQ letten dan of een TV Full HD resolutie kan weergeven. 1920*1080 is totale waanzin bij kleine televisies.

Dat stroomverbruik is een apart verhaal. LCDs verbruiken een vast vermogen, terwijl een plasma een variabel vermogen verbruikt, dat zou jij met je kennis moeten weten. Deze 32" plasma TV komt gemiddeld echt niet bovende 100W uit bij normaal gebruik. Valt dus reuze mee.

Natuurlijk heeft de plasma die ik aanraad nadelen, zoals image retention en lagere brightness als LCD TVs, maar het zijn niet de nadelen die jij opnoemt. Doch, LCD schermen hebben ook nadelen en vooral budgetschermen waar TS mee aankomt. Ik denk oprecht dat de 32" LG plasma de beste koop is in deze prijscategorie.
Pagina: 1