Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Transparantie in Internet explorer en Firefox werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een concept voor een gastenboek.
Mijn bedoeling is om de inhoud (titel,datum, etc) in een transparant vak te plaatsen.

Wanneer men in het transparante vak komt moet de waarde van transparantie veranderen.
Nu heb ik 2 verschillende oplossingen gevonden maar beide werken niet zoals ik graag zou willen.

De eerste oplossing:

Deze werkt in Internet explorer prima behalve in Firefox, de tekst wordt namelijk ook transparant weergegeven en dit is juist niet de bedoeling (let niet op de posities van de tekst in firefox).

Een oplossing zou zijn d.m.v. css de z-index te gebruiken of de positie relative te wijzigen zodat deze alsnog bovenop ligt. Helaas kreeg ik beide niet voor elkaar.

De tweede oplossing:

Deze werkt d.m.v. transpante .png bestanden. Deze werkt in firefox wel perfect maar nu in internet explorer niet. Het enige wat hier niet aan werkt is dat het gehele vak pas verandert van transparantie wanneer je over de tekst gaat en niet wanneer je al over het vak zelf gaat.

Weet iemand hoe ik 1 van bovenstaande kan oplossen zodat het werkt?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 20:40 ]

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 20:50
Zou je niet door de tekst in een span of p te zetten je hiervan de opacity vast op 100 kunnen zetten? Dan zou oplossing een kunnen werken. Of is opacity relatief?

Verwijderd

Topicstarter
Zeebonk schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:49:
Zou je niet door de tekst in een span of p te zetten je hiervan de opacity vast op 100 kunnen zetten? Dan zou oplossing een kunnen werken. Of is opacity relatief?
Nee beide oplossingen bieden geen uitkomst.
Deze heb ik trouwens ook al geprobeerd. Iig hartelijk dank voor je reactie!

Verwijderd

css hackje voor Firefox? :r

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Kun je niet beter een transparante png als achtergrond plaatje instellen en die toggelen? Dan ben je van het hele transparantie verhaal af.

Voor IE6 kun je dan een eenvoudige kleur-fallback hanteren in een alternatieve stylesheet.

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 14-10-2008 13:44 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Je bedoelt voor IE? Firefox doet dit gewoon volgens de specs hoor. Dat IE6 geen transparante PNGs ondersteunt is belabberd, maar wat wil je van een antiek apparaat.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:38:
De tweede oplossing:

Voorbeeld: www.nimadesign.nl/png.html

Deze werkt d.m.v. transpante .png bestanden. Deze werkt in firefox wel perfect maar nu in internet explorer niet. Het enige wat hier niet aan werkt is dat het gehele vak pas verandert van transparantie wanneer je over de tekst gaat en niet wanneer je al over het vak zelf gaat.

Weet iemand hoe ik 1 van bovenstaande kan oplossen zodat het werkt?
Ik zie nu dat dit een oplossing was die je al had geprobeerd. Dat werkt ook prima, zolang je IE niet in quirksmode knikkert ;)

M.a.w.: DOCTYPE! DOCTYPE! DOCTYPE!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

offtopic:
Waar is meneer Ballmer nou met z'n fameuze animatie?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

MueR schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:14:
[...]

Je bedoelt voor IE? Firefox doet dit gewoon volgens de specs hoor. Dat IE6 geen transparante PNGs ondersteunt is belabberd, maar wat wil je van een antiek apparaat.
Excuus, voor IE natuurlijk. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:48:
[...]

Ik zie nu dat dit een oplossing was die je al had geprobeerd. Dat werkt ook prima, zolang je IE niet in quirksmode knikkert ;)

M.a.w.: DOCTYPE! DOCTYPE! DOCTYPE!
Geweldig dit is inderdaad de oplossing!
Hardstikke bedankt! _/-\o_
Pagina: 1